Had Cezaları
Had : ALLAH'ın koyduğu ölçüler.
( Haddini / Hududunu Bil ! )
“engel olmak, iki şeyin arasını ayırmak”;
isim olarak
“iki şeyin birbirine karışmasını önleyen şey, bir nesnenin uç ve kenar kısmı, sınır, tanım” gibi anlamlara gelir.
Ey akıl sahipleri ! kısasta sizin için hayat vardır.
Umulur ki suç işlemekten sakınırsınız.
Bakara 179
Haklı bir sebep olmadıkça ALLAH'ın muhterem kıldığı cana kıymayın.
Bir kimse zulmen öldürülürse, onun velisine ( Diyet alması için ) yetki verdik.
Ancak bu veli de Kısasta ( Diyet Ödetmekte ) ileri gitmesin.
Zaten ( kendisine bu yetki verilmekle ) o, alacağını almıştır.
isra 33
Cana can, göze göz, buruna burun, kulağa kulak, dişe diş kısas edilir.
Yaralar da kısasa tabidir.
Kim de bu hakkını bağışlarsa o, kendisi için keffaret olur.
Allah’ın indirdiği ile hükmetmeyenler, zalimlerin ta kendileridir.
Maide 45
ALLAH'a ve ahiret gününe inanıyorsanız,
ALLAH'ın dininde ( hükümlerini uygularken ) onlara acıyacağınız tutmasın.
Müminlerden bir gurup da onlara uygulanan cezaya şahit olsun.
Nur 2
sonra ( bunu isbat için ) dört şahit getiremeyenlere
seksener sopa vurun ve
artık onların şahitliğini
hiçbir zaman kabul etmeyin.
Onlar tamamen günahkardırlar.
Nur 4
Hırsızlık eden erkek ve kadının, yaptıklarına karşılık bir ceza ve
ALLAH'tan bir ibret olmak üzere ellerini kesin.
ALLAH izzet ve hikmet sahibidir.
Maide 38
( EL = Mecaz olarak GÜÇ ve KUDRET anlamındadır. )
Şüphesiz sana baş eğerek ellerini verenler ( biat edenler ), ALLAH'a baş eğip el vermiş sayılırlar.
ALLAH'ın eli onların ellerinin üstündedir.
Verdiği bu sözden dönen, ancak kendi aleyhine dönmüş olur.
ALLAH'a verdiği sözü yerine getirene, ALLAH büyük ecir verecektir.
Fetih 10
Tebbet Suresi
1. Ebu Leheb’in elleri kurusun. Zaten kurudu.
2. Ona ne malı fayda verdi, ne de kazandığı.
3. O, bir alevli ateşe girecektir.
ALLAH ve Elçi'sine karşı savaşanların ve
yeryüzünde ( hak ) düzeni bozmaya çalışanların cezası
ancak ya ( acımadan ) öldürülmeleri, ya asılmaları, yahut
el ve ayaklarının çaprazlama kesilmesi,
yahut da bulundukları yerden sürülmeleridir.
Bu onların dünyadaki rüsvaylığıdır. Onlar için ahirette de büyük azap vardır.
Maide 33
Çapraz diye meal verilen kelime : Karşı / Muhalif demektir.
Karşı Çıkmanızdan / Muhalefetinizden Dolayı
Ellerinizi Ayaklarınızı Keseceğim demektir.
Sizi çıkardıkları yerden siz de onları çıkarın.
Fitne, adam öldürmekten daha kötüdür.
Mescid-i Haram'da onlar sizinle savaşmadıkça, siz de onlarla savaşmayın.
Eğer onlar size karşı savaş açarlarsa siz de onları öldürün.
İşte kafirlerin cezası böyledir.
Bakara 191
Kim bir mümini kasten öldürürse, cezası, içinde ebedi kalacağı cehennemdir. Allah, ona gazap etmiş, lânet etmiş ve onun için büyük bir azap hazırlamıştır.
Nisa 92 - 93
Kim haksız yere öldürülürse, biz onun velisine yetki vermişizdir.
Ancak o da ( kısas yoluyla ) öldürmede meşru ölçüleri aşmasın.
Çünkü kendisine yardım edilmiştir.
isra 33
Ey iman edenler!
Öldürülenler hakkında size kısas farz kılındı.
Hüre karşı hür, köleye karşı köle, kadına karşı kadın kısas edilir.
Ancak öldüren kimse, kardeşi ( öldürülenin vârisi, velisi ) tarafından affedilirse,
aklın ve dinin gereklerine uygun yol izlemek ve güzellikle diyet ödemek gerekir.
Bu, Rabbinizden bir hafifletme ve rahmettir.
Bundan sonra tecavüzde bulunana elem dolu bir azap vardır.
Bakara 178
Ey akıl sahipleri !
Kısasta sizin için hayat vardır. Umulur ki suç işlemekten sakınırsınız.
Bakara 179
Cana can, göze göz, buruna burun, kulağa kulak, dişe diş ile kısas yapılır.
Yaralarda da kısas vardır.
Fakat kim hakkından vazgeçerse, bu onun günahlarının affına bir sebeptir.
Kim Allah'ın indirdiği ile hükmetmezse, işte onlar, zâlimlerin ta kendileridir"
Maide 45
cinayet işlememiş veya
yeryüzünde bozgunculuk yapmamış
bir kişiyi öldürürse
tüm insanları öldürmüş gibidir.
Kim de birini ( hayatını kurtararak ) yaşatırsa,
bütün insanları yaşatmış gibidir.
Maide 32