Ana Sayfa

incil / Müjde ( Yeni Ahid )


( Müminler ) Onlar sana indirilene de, senden önce indirilenlere de inanırlar. 
Bakara 4


Onlara :
"Allah'ın indirdiklerine iman edin"
denildiğinde :
"Biz, bize indirilene iman ederiz"
derler.
Bakara 91

Kasas 
49. De ki: "Eğer doğru söyleyenler iseniz, Allah katından, doğruya bu ikisinden ( Tevrat ve Kuran’dan ) daha çok ulaştıran bir kitap getirin de, ben ona uyayım."
51. Andolsun, düşünüp öğüt alsınlar diye o sözü ( Kuran Ayetlerini ) onlara peş peşe ulaştırdık.
52. Bu Kuran’dan önce kendilerine kitap verdiklerimiz var ya, işte onlar ona da inanırlar.
53. Kuran kendilerine okunduğu zaman, "Ona inandık, şüphesiz o Rabbimizden gelen gerçektir. Şüphesiz biz ondan önce de müslümandık" derler. 

Kitap'lara iman 
Nisa 136 / Bakara 177 - 285 

Onlara : "Allah'ın indirdiklerine iman edin" denildiğinde : "Biz, bize indirilene iman ederiz" derler. 
Bakara 91 

Dinden 
Nuh'a tavsiye ettiği ne varsa 
Onunla size Şeriat / Yol yaptı. 
ve onunla 
Sana vahyimiz ve 
ibrahim'e ve 
Musa'ya ve 
isa'ya tavsiyemiz şöyle ki: 
"Dini dosdoğru tutun ve onda ayrılığa düşmeyin!" 
Şura 13 

Kutsal Yasa Hristiyanları da Bağlar !

Matta 5 
17-18 ( isa ) Kutsal Yasa'yı ya da Peygamberlerin sözlerini
geçersiz kılmak için geldiğimi düşünmeyin.
Ben bunları geçersiz kılmaya değil, yerine getirmeye geldim.
Gerçek şu ki, gök ve yer silinip gitse de,
Kutsal Yasa'nın en küçük bir harfi, hatta bir noktası bile 
silinmeyecek ve her sözü gerçekleşecektir.

( isa ) kendisine nimet verdiğimiz ve 
israiloğulları'na örnek kıldığımız bir kuldur.
Zuhruf 59

Ve Allah ona ( isa'ya ) kitabı, hikmeti, Tevrat ve incil'i öğretecek.

Ali imran 48

( Ey isa ! ) Hani, sana kitabı, hikmeti, Tevrat’ı, incil’i de öğretmiştim.
Maide 110

Elçilerin işleri 3
13 ibrahim'in, ishak'ın ve Yakup'un Tanrısı, 
atalarımızın Tanrısı, Kulu isa'yı yüceltti. 


"Benden önce gelen Tevrat’ı doğrulayıcı olarak ve size haram kılınan bazı şeyleri helâl kılmak için gönderildim ve Rabbiniz tarafından size bir mucize de getirdim. Artık Allah’a karşı gelmekten sakının ve bana itaat edin."
Ali imran 50
Hani, Meryem oğlu İsa, "Ey İsrailoğulları! Şüphesiz ben, Allah’ın size, benden önce gelen Tevrat’ı doğrulayıcı ve benden sonra gelecek, Ahmed adında bir peygamberi müjdeleyici ( olarak gönderdiği ) peygamberiyim" demişti. Fakat ( İsa ) onlara apaçık mucizeleri getirince, "Bu, apaçık bir sihirdir" dediler.
Saf 6
O peygamberlerin izleri üzere Meryem oğlu İsa’yı, önündeki Tevrat’ı doğrulayıcı olarak gönderdik. Ona, içerisinde hidayet ve nur bulunan, önündeki Tevrat’ı doğrulayan, Allah’a karşı gelmekten sakınanlar için doğru yola iletici ve bir öğüt olarak İncil’i verdik.
Maide 46

"Benden önce gelen Tevrat’ı doğrulayıcı olarak ve 
size haram kılınan bazı şeyleri helâl kılmak için gönderildim ve 
Rabbiniz tarafından size bir mucize de getirdim. 
Artık Allah’a karşı gelmekten sakının ve bana itaat edin."
Ali imran 50

Hani, Meryem oğlu İsa, "Ey İsrailoğulları! Şüphesiz ben, 
Allah’ın size, benden önce gelen Tevrat’ı doğrulayıcı ve 
benden sonra gelecek, 
Ahmed adında bir Elçiyi müjdeleyici ( olarak gönderdiği ) Elçisiyim" demişti. 
Fakat ( İsa ) onlara apaçık mucizeleri getirince, "Bu, apaçık bir sihirdir" dediler.
Saf 6

O peygamberlerin izleri üzere Meryem oğlu İsa’yı, 
önündeki Tevrat’ı doğrulayıcı olarak gönderdik. 
Ona, içerisinde hidayet ve nur bulunan, önündeki Tevrat’ı doğrulayan, 
Allah’a karşı gelmekten sakınanlar için doğru yola iletici ve 
bir öğüt olarak İncil’i verdik.
Maide 46


( incil / Müjde ) Yeni Ahit veya Yeni Antlaşma

Kitab-ı Mukaddes'te Eski Ahit'in ardından gelen ve
Hristiyanlarca kutsal kabul edilen 27 kitapçıktan oluşur.
İlk dört kitapçık İncil'i oluşturur.
Ardından Elçilerin İşleri ve Pavlus'un on dört mektubu gelir.
Bu mektupların sonuncusu olan "İbranilere mektup"
kimilerince Pavlus'a atfedilmez.
Son olarak havarilerin yedi mektubu ve
Yuhanna'nın kaleme aldığı kabul edilen ve
Vahiy olarak da bilinen Apokalips ( Kıyamet ) gelir.


Özgün metinlerin çoğu MS 45 ile MS 140 yılları arasında
Yunancanın Koini lehçesinde kaleme alınmıştır.
Bu 27 kitapçık yüzyıllar içerisinde yavaş yavaş tek bir ciltte toplanmıştır.
Yeni Ahit Hristiyanlıktaki en önemli kutsal metinleri kapsar.
Yeni Antlaşma, Kutsal Kitap'ın ikinci kısmıdır.
Grekçe yazılmıştır.
Anlamı "İyi Ha­berdir." Halk arasında İncil diye bilinir.


Yeni Antlaşma şu şekilde sınıflandırılır:


İncil'in ilk dört kitabı: Yazarların adlarıyla anılır. Bun­lar 


Matta, 
Markos, ( isa'nın Elçisi Değildir ! ) Petrus'un Vaazları / Anlattıklarına Dayanarak incil Yazdı !
Kiliseye Tarihine Göre, Petrus'un Çevirmeniydi Aklında Tuttuğu Şeyleri Özenle Yazıya Geçirirdi.
Luka, ( isa'nın Elçisi Değildir ! ) Pavlus ve Olaylara Tanık Olanlardan Duyduklarıyla incil Yazdı !
Yuhanna'dır. 
Yazarların her biri, İsa'nın yaşamını ve öğretisini dikkatli, ayrıntılı ve değişik açılardan ele alır.


incil'ler 70 - 100 Yılları arasında yazılmış olup, 
En Eski El Yazması incil 4. Yüzyıla ait olduğu için 
Değişimin Boyutu Oldukça Barizdir.
Günümüz incilleri, ( Havarilerin Hatıratları ! )
Farklı Dillere Çevrilirken, 
Yüzlerce kez değişime uğramış kopyasıdır.

Kuran da Başka dillere çevrilmesine rağmen, 
Orjinal Metin ve Hafızlar sayesinde 
Değişimine izin vermemektedir.

( Kuran Korunmuştur. Hicr 9 )


incil'ler !


Dağdaki Vaaz : Yazılı ve Sesli


i
ncil'ler :

Yazarların adlarıyla anılır.
Bunlar Matta, Markos, Luka ve Yuhanna'dır.
Yazarların her biri, isa'nın yaşamını ve öğretisini
dikkatli, ayrıntılı ve değişik açılardan ele alır.
 
 
Kanonik inciller :
"Genel olarak kabul edilen" veya
"Otoritelerce doğrulanmış" anlamlarında kullanılır.

Sinoptik inciller :
Sinoptik İnciller, Kitab-ı Mukaddes'te yer alan ve 
doğru kabul edilen dört incilden Matta, Markos ve Luka'ya ait olan üçü
Sinoptik, Yunanca "eş görünümlü" demektir. 
Bu üç incil konu ve üslup olarak birbirine benzediği, 
hatta önemli miktarda ortak metin içerdiği için Sinoptik adını almıştır.

Dört incil arasındaki farklılıklar

Matta
Yahudilere yönelik yazılmıştır ve bu nedenle de genelde 
isa 'dan "ibrahim ve Davut oğlu Kral Mesih" şeklinde bahsetmektedir.

Markos
Yunanlılara yönelik yazılmıştır ve bu nedenle de genelde güç, iktidar ve hizmet üzerinde durur. 
isa 'dan "Büyük işler Yapan Tanrı'nın Kulu" şeklinde bahsedilir.

Luka
Bunların dışında kalanlara yönelik yazılmıştır. 
Bu nedenle de isa 'ın üstün ahlakı ve insani yönleri üzerinde durulmuştur. 
isa 'dan "insanların dostu olan Adem'in oğlu" şeklinde bahsedilir.

Yuhanna
Diğer 3 kitaptan çok daha sonra yazılmıştır. 
Bu dönem içinde oluşan tepkileri ve soru işaretlerini cevaplamak amacıyla yazılmıştır. 
Bu nedenle de isa 'ın mucizevi yönlerinin üzerinde durmuştur. 
"Allah'ın oğlu" şeklindeki ifadeler daha ziyade bu kitapta yer alır. 
isa 'dan "Göklerden gelen" şeklinde bahsedilmektedir.


Elçilerin işleri :

ilk dört kitabı izleyen Elçilerin işleri başlıklı kitap,
isa'nın seçtiği ilk öğrencilerin etkinliklerini,
birçoğu Anadolu'da olmak üzere, ilk kilise topluluklarının nasıl kurulduğunu anlatır.
Bu kitabın yazarı, incil'in üçüncü kitabını da yazan Luka'dır.


Pavlus'un Mektupları :

Pavlus adını almadan önce Tarsuslu Saul olarak anılıyordu.
Kendisini Hristiyanları ve Hristiyanlığı yok etmeye adamıştı.
isa'nın göğe alınmasından sonra
mucizevi bir şekilde isa'yla karşılaşan ve iman eden Pavlus,
kurtuluş müjdesini Yahudi olmayan uluslara iletmek görevini almış olarak
Kutsal Ruh'un esiniyle değişik kişi ve topluluklara mektuplar yazdı.


Katolik Mektuplar :

ibraniler, Yakup, Petrus, Yuhanna ve Yahuda'nın Mektubu.
Petrus'un birinci ve ikinci mektubu,
yakup, yahuda ve yuhanna mektuplarından ibarettir.

Peygamberlik kitabı - Vahiy / Kıyamet :

incil'in son kitabıdır;
gelecekteki olayları haber veren
peygamberlikleri,
insanın ve dünyanın sonuna ilişkin öngörüleri içerir.


İNCİL / Müjde ( Yeni Ahit )
27 Kitap’tan Oluşur.
 
MÜJDELER / İNCİLLER ( 4 )
Matta  28 Bölüm
Markos  16 Bölüm
Luka  24 Bölüm
Yuhanna  21 Bölüm
 
TARİHSEL KİTAPLAR ( 1 )
Elçilerin işleri  28 Bölüm Yazar: Luka
 
PAVLUS'UN MEKTUPLARI ( 14 )
Romalılar  16 Bölüm
1. Korintliler  16 Bölüm
2. Korintliler  13 Bölüm
Galatyalılar  6 Bölüm
Efesliler ( Efesoslular )  6 Bölüm
Filipeliler  4 Bölüm
Koloseliler  4 Bölüm
1. Selanikliler  5 Bölüm
2. Selanikliler  3 Bölüm
1. Timoteus ( 1. Timoteos )  6 Bölüm
2. Timoteus ( 2. Timoteos )  4 Bölüm
Titus  3 Bölüm
Filimon  1 Bölüm
ibraniler  13 Bölüm
 
GENEL MEKTUPLAR ( 7 )
Yakup  5 Bölüm
1. Petrus  5 Bölüm
2. Petrus  3 Bölüm
1. Yuhanna  5 Bölüm
2. Yuhanna  1 Bölüm
3. Yuhanna  1 Bölüm
Yahuda  1 Bölüm
 
KEHANET ( 1 )
Vahiy ( Esinleme )  22 Bölüm Yazar: Yuhanna


Hristiyanlara göre Ahd-i Cedîd’de incilyazılı bir metni değil
Mesîh ve havârilerin bildirdiği mesajı ve müjdeyi, şifahî tebliği ifade eder.


Hristiyanlar Tarafından Kabul Görmeyen inciller !

Thomas incili ( 5. incil ) ( Bakınız : Ana Sayfa » Konu Başlıkları )

Barnabas incili ( Bakınız : Ana Sayfa » Konu Başlıkları )


Barnaba
Elçilerin İşleri 4
36 - 37 
Örneğin, Kıbrıs doğumlu bir Levili olan ve elçilerin Barnaba, yani Cesaret Verici diye adlandırdıkları Yusuf, sahip olduğu bir tarlayı sattı, parasını getirip elçilerin buyruğuna verdi.
 
Elçilerin İşleri 9
27 
O zaman Barnaba onu alıp elçilere götürdü. Onlara, Saul’un Şam yolunda Rab’bi nasıl gördüğünü, Rab’bin de onunla konuştuğunu, Şam’da ise onun İsa adını nasıl korkusuzca duyurduğunu anlattı.
 
Elçilerin İşleri 11
22 Olup bitenlerin haberi, Yeruşalim’deki kiliseye ulaştı. Bunun üzerine imanlılar Barnaba’yı Antakya’ya gönderdiler.
23 - 24 Kutsal Ruh’la ve imanla dolu, iyi bir adam olan Barnaba, Antakya’ya varıp Tanrı lütfunun meyvelerini görünce sevindi. Herkesi, candan ve yürekten Rab’be bağlı kalmaya özendirdi. Sonuç olarak Rab’be daha birçok kişi kazanıldı.
25 - 26 Sonra Barnaba, Saul’u aramak için Tarsus’a gitti. Onu bulunca da Antakya’ya getirdi. Böylece Barnaba’yla Saul bir yıl boyunca oradaki inanlılar topluluğuyla bir araya gelerek büyük bir kitleyi eğittiler. Öğrencilere ilk kez Antakya’da Mesihçiler adı verildi.
30 Bu kararı yerine getirip bağışlarını Barnaba ve Saul’un eliyle kilisenin ihtiyarlarına gönderdiler.
 
Elçilerin İşleri 12
25 
Görevlerini tamamlayan Barnaba’yla Saul, Markos diye tanınan Yuhanna’yı yanlarına alarak Yeruşalim’den döndüler.
 
Elçilerin İşleri 13
Barnaba’yla Saul’un Görevlendirilmesi
Antakya’daki kilisede peygamberler ve öğretmenler vardı: Barnaba, Niger denilen Şimon, Kireneli Lukius, bölge kralı Hirodes’le birlikte büyümüş olan Menahem ve Saul.
2 Bunlar Rab’be tapınıp oruç tutarlarken Kutsal Ruh kendilerine şöyle dedi: “Barnaba’yla Saul’u, kendilerini çağırmış olduğum görev için bana ayırın.”
Böylece oruç tutup dua ettikten sonra, Barnaba’yla Saul’un üzerine ellerini koyup onları yolcu ettiler.
Kıbrıs’ta
Kutsal Ruh’un buyruğuyla yola çıkan Barnaba’yla Saul, Selefkiye’ye gittiler, oradan da gemiyle Kıbrıs’a geçtiler.
7 - 8 Baryeşu, Vali Sergius Pavlus’a yakın biriydi. Akıllı bir kişi olan vali, Barnaba’yla Saul’u çağırtıp Tanrı’nın sözünü dinlemek istedi. Ne var ki Baryeşu büyücü anlamına gelen öbür adıyla Elimas onlara karşı koyarak valiyi iman etmekten caydırmaya çalıştı.
42 Pavlus’la Barnaba havradan çıkarken halk onları, bir sonraki Şabat Günü aynı konular üzerinde konuşmaya çağırdı.
43 Havradaki topluluk dağılınca, Yahudiler ve Yahudiliğe dönüp Tanrı’ya tapan yabancılardan birçoğu onların ardından gitti. Pavlus’la Barnaba onlarla konuşarak onları devamlı Tanrı’nın lütfunda yaşamaya özendirdiler.
46 Pavlus’la Barnaba ise cesaretle karşılık verdiler: “Tanrı’nın sözünü ilk önce size bildirmemiz gerekiyordu. Siz onu reddettiğinize ve kendinizi sonsuz yaşama layık görmediğinize göre, biz şimdi öteki uluslara gidiyoruz.
50 Ne var ki Yahudiler, Tanrı’ya tapan saygın kadınlarla kentin ileri gelen erkeklerini kışkırttılar, Pavlus’la Barnaba’ya karşı bir baskı hareketi başlatıp onları bölge sınırlarının dışına attılar.
51 Bunun üzerine Pavlus’la Barnaba, onlara bir uyarı olsun diye ayaklarının tozunu silkerek Konya’ya gittiler.

Elçilerin İşleri 14
Konya’da
Aynı şekilde Konya’da da Yahudiler’in havrasına giren Pavlus’la Barnaba öyle etkili konuştular ki, hem Yahudiler’den hem de Grekler’den çok kişi iman etti.
Orada uzunca bir süre kalan Pavlus’la Barnaba, Rab hakkında cesaretle konuşuyorlardı. Rab de onlara belirtiler ve harikalar yapma gücü vererek kendi lütfunu açıklayan bildiriyi doğruladı.
6 - 7 Bunu öğrenen Pavlus’la Barnaba, Likaonya’nın Listra ve Derbe kentlerine ve çevre bölgeye kaçarak oralarda da Müjde’yi yaydılar.
12 Barnaba’ya Zeus, Pavlus’a da konuşmada öncülük ettiği için Hermes adını taktılar.
14 Ne var ki elçiler, Barnaba’yla Pavlus, bunu duyunca giysilerini yırtarak kalabalığın içine daldılar.
20 Ama öğrenciler çevresinde toplanınca Pavlus ayağa kalkıp kente döndü. Ertesi gün Barnaba’yla birlikte Derbe’ye gitti.
Antakya’ya Dönüş
21 - 22 O kentte de Müjde’yi duyurup birçok öğrenci edindiler.
Pavlus’la Barnaba daha sonra Listra, Konya ve Antakya’ya dönerek öğrencileri ruhça pekiştirdiler, imana bağlı kalmaları için onlara cesaret verdiler. “Tanrı’nın Egemenliği’ne, birçok sıkıntıdan geçerek girmemiz gerekir” diyorlardı.
 
Elçilerin İşleri 15
Pavlus’la Barnaba bu adamlarla bir hayli çekişip tartıştılar. Sonunda Pavlus’la Barnaba’nın, başka birkaç kardeşle birlikte Yeruşalim’e gidip bu sorunu elçiler ve ihtiyarlarla görüşmesi kararlaştırıldı.
12 Bunun üzerine bütün topluluk sustu ve Barnaba’yla Pavlus’u dinlemeye başladı. Barnaba’yla Pavlus, Tanrı’nın kendileri aracılığıyla öteki uluslar arasında yaptığı harikalarla belirtileri tek tek anlattılar.
Öteki Uluslardan Olan İmanlılara Mektup
22 Bunun üzerine bütün inanlılar topluluğuyla elçiler ve ihtiyarlar, kendi aralarından seçtikleri adamları Pavlus ve Barnaba’yla birlikte Antakya’ya göndermeye karar verdiler. Kardeşlerin önde gelenlerinden Barsabba denilen Yahuda ile Silas’ı seçtiler.
25 Bu nedenle aramızdan seçtiğimiz bazı kişileri, sevgili kardeşlerimiz Barnaba ve Pavlus’la birlikte size göndermeye oybirliğiyle karar verdik.
35 Pavlus’la Barnaba ise Antakya’da kaldılar, birçoklarıyla birlikte öğretip Rab’bin sözünü müjdelediler.
Pavlus’la Barnaba Arasında Anlaşmazlık
36 Bundan bir süre sonra Pavlus Barnaba’ya, “Rab’bin sözünü duyurduğumuz bütün kentlere dönüp kardeşleri ziyaret edelim, nasıl olduklarını görelim” dedi.
37 Barnaba, Markos denilen Yuhanna’yı da yanlarında götürmek istiyordu.
39 Aralarında öylesine keskin bir anlaşmazlık çıktı ki, birbirlerinden ayrıldılar. Barnaba Markos’u alıp Kıbrıs’a doğru yelken açtı.
 
1. Korintliler 9
Geçimi için çalışması gereken yalnız Barnaba’yla ben miyim?
 
Galatyalılar 2
Öbür Elçiler Pavlus’u Kabul Ediyor
1 On dört yıl aradan sonra Titus’u da yanıma alıp Barnaba’yla birlikte yine Yeruşalim’e gittim.
9 Topluluğun direkleri sayılan Yakup, Kefas ve Yuhanna bana bağışlanan lütfu sezince paydaşlığımızın işareti olarak bana ve Barnaba’ya sağ ellerini uzattılar. Öteki uluslara bizlerin, Yahudiler’e kendilerinin gitmesini uygun gördüler.
13 Öbür Yahudiler de onun gibi ikiyüzlülük ettiler. Sonunda Barnaba bile onların ikiyüzlülüğüne kapıldı.
 
Koloseliler 4
10 Hapishane arkadaşım Aristarhus ve Barnaba’nın yeğeni Markos size selam ederler. Markos’la ilgili buyruklar aldınız; yanınıza gelirse kendisini kabul edin.

Tevrat ve incil Değişti mi ? 

Tevrat'ı, incil'i ve 
Rabbinizden size indirileni ( Kuran'ı ) uygulamadıkça 
hiçbir şey üzere değilsiniz. 
Maide 68 

Şüphesiz Tevrat'ı biz indirdik. 
Ve kim Allah'ın indirdiği ile hükmetmezse 
işte onlar kafirlerdir. 
Maide 44 

incil ehli, Allah'ın onda indirdiği ile hükmetsinler. 
Ve kim Allah'ın indirdiği ile hükmetmezse 
işte onlar fasıklardır. 
Maide 47 

Allah; Tevrat ve incil Ehlinin Kitaplarına Uymasını istiyor. 
Demek ki, Kuran Nazil Olduğu Dönemde Tevrat ve incil Orjinaldi. 
Kuran'da da Olduğu Gibi Meal Hatalarına Bakıp, 
Kitaplar Değişmiş Demek Allah'a iftiradır. 

Şüphesiz o Zikr'i ( Kitabı ) biz indirdik biz! Onun koruyucusu da elbette biziz. 
Hicr 9 

Kuran'ın nazil olduğu dönemde, Allah Diyor ki !

Tevrat indirilmeden önce, 
israil’in ( Yakub’un ) kendisine haram kıldığı dışında, yiyeceklerin hepsi israiloğullarına helâl idi. 
De ki: "Eğer doğru söyleyenler iseniz, 
Haydi Tevrat’ı Getirip Okuyun."
Ali imran 93 

1500 Yıllık incil !



Kuran'daki incil !


Doç. Dr. Zafer Duygu : İsa Nasıl Tanrısallaştırılmıştır?



incil Ayetlerini Kurandan Zannedip Eleştiren Hollandalılar !