Kadınlar hakkında senden fetva istiyorlar.
De ki : "Onlar hakkında size fetvayı Allah veriyor.”
Nisa 127
Eşlerinizden ve çocuklarınızdan
size düşman olabilecekler vardır. Onlardan sakının.
Teğabun 14
Örnek Kadınlar
Tahrim Suresi
11. ALLAH inananlara da Firavun'un karısını misal gösterdi.
O Rabbim! Bana katında, cennette bir ev yap;
Beni Firavun'dan ve onun ( kötü ) işinden koru ve
beni zalimler topluluğundan kurtar, demişti.
12. İffetini korumuş olan, İmran kızı Meryem'i de ( ALLAH örnek gösterdi ).
Biz, ona ruhumuzdan üfledik ( insan Şeklinde, Cebrail'i Gönderdik ) ve
Rabbinin sözlerini ve kitaplarını tasdik etti.
O gönülden itaat edenlerdendi.
( Eşleriniz Arasında ) Adaletsizlik Yapmaktan Korkarsanız ( 1 ) Bir tane alın.
Nisa 3
Ne kadar isterseniz isteyin, Eşlerinizin Arasında Adaletli Davranamazsınız!
Nisa 129
islam'da Kadın ve Erkek EŞİTTİR.
Mümin erkeklerle mümin kadınlar birbirlerinin velileridir.
Tevbe 71
Boşanmış kadınlar, kendi başlarına ( evlenmeden ) üç ay hali ( hayız veya temizlik müddeti ) beklerler.
Eğer onlar ALLAH’a ve ahiret gününe gerçekten inanmışlarsa, rahimlerinde ALLAH’ın yarattığını gizlemeleri kendilerine helal olmaz.
Eğer kocalar BARIŞMAK isterlerse, bu durumda boşadıkları kadınları geri almaya daha fazla hak sahibidirler.
Erkeklerin kadınlar üzerindeki hakları gibi, kadınların da erkekler üzerinde EŞİT hakları vardır.
Ancak erkekler, ( BOŞANMA KONUSUNDA ) kadınlara göre bir derece ( ÖNCELİĞE ) üstünlüğe sahiptirler.
ALLAH azizdir, hakimdir.
Bakara 228
Erkeklere kazandıklarından bir pay vardır.
Kadınlara da kazandıklarından bir pay vardır.
Nisa 32
Erkek veya kadın, kim mümin olarak iyi iş işlerse,
elbette ona hoş bir hayat yaşatacağız ve
onların mükâfatlarını yapmakta olduklarının en güzeli ile vereceğiz.
Nahl 97
Ana, baba ve akrabaların ( miras olarak ) bıraktıklarından erkeklere bir pay vardır.
Ana, baba ve akrabaların bıraktıklarından kadınlara da bir pay vardır.
Nisa 7
Şüphesiz müslüman erkeklerle müslüman kadınlar,
mü’min erkeklerle mü’min kadınlar,
itaatkar erkeklerle itaatkar kadınlar,
doğru erkeklerle doğru kadınlar,
sabreden erkeklerle sabreden kadınlar,
Allah’a derinden saygı duyan erkeklerle, Allah’a derinden saygı duyan kadınlar,
sadaka veren erkeklerle sadaka veren kadınlar,
oruç tutan erkeklerle oruç tutan kadınlar,
namuslarını koruyan erkeklerle namuslarını koruyan kadınlar,
Allah’ı çokça anan erkeklerle çokça anan kadınlar var ya,
işte onlar için Allah bağışlanma ve büyük bir mükafat hazırlamıştır.
Ahzab 35
Allah, münâfik erkeklere ve münâfik kadınlara,
müşrik erkeklere ve müşrik kadınlara azap edecek;
inanan erkeklerin ve inanan kadınların da tövbesini kabul buyuracaktır.
Ahzab 73
( Önce ! )
Mümin erkeklere söyle, gözlerini haramdan sakınsınlar, ırzlarını korusunlar.
Nur 30
( Sonra ! )
Mümin kadınlara da söyle, gözlerini haramdan sakınsınlar, ırzlarını korusunlar.
Nur 31
Kadına Pozitif Ayrımcılık !
Erkekler kadınlar üzerinde Kavvam'dır.
Nisa 34
* Kavvam,
Allah için adaletli davranmak,
doğru hüküm vermek ve koruyup gözetmek manasındadır.
islâm'da Haremlik, Selamlık Yoktur !
Kendi evlerinizde veya
babalarınızın evlerinde veya
annelerinizin evlerinde veya
erkek kardeşlerinizin evlerinde veya
kız kardeşlerinizin evlerinde veya
amcalarınızın evlerinde veya
halalarınızın evlerinde veya
dayılarınızın evlerinde veya
teyzelerinizin evlerinde veya
anahtarlarına sahip olduğunuz evlerde ya da
dostlarınızın evlerinde yemek yemenizde de bir sakınca yoktur.
Bir arada veya ayrı ayrı olarak yemek yemenizde de bir sakınca yoktur.
Nur 61
Bakara 222
Maide 6
Ey İnananlar! Sarhoşken, ne dediğinizi bilene kadar, cünübken, yolcu olan müstesna gusledene kadar namaza yaklaşmayın.
Eğer hasta veya yolculukta iseniz yahut biriniz ayak yolundan gelmişseniz veya kadınlara yaklaşmışsanız ve bu durumlarda su bulamamışsanız tertemiz bir toprağa teyemmüm edin, yüzlerinize ve ellerinize sürün. ALLAH affeder ve bağışlar.
Nisa 43
Bakara 222'de hayız halinin "EZA" olduğu bildirilmekte olup,
Oruçta Eza / Güç yetirememesi durumunda diğer günler tutulabileceğinin buyurulduğunu düşünecek olursak,
hayızlı bir kadın eğer içinde olduğu durumdan ötürü güçlük çekiyorsa orucunu tutmayabilir, ancak hayız hali ona herhangi bir rahatsızlık vermiyor ise orucunu tutar.
Zina iftirası ( Kazf )
Namuslu kadınlara zina isnat edip sonra da
dört şahit getiremeyenlere seksen değnek vurun.
Artık onların şahitliğini ( şehâdeten ) asla kabul etmeyin.
Nur 4
iffetli, saf ve namuslu, inanmış kadınlara zina iftirasında bulunanlar,
dünya ve âhirette lanetlenmişlerdir.
Onlar için büyük bir azap vardır.
Nur 23
Teğabun 14
Nisa 34
"Ben, onlara ( Sebe halkına ) hükümdarlık eden, kendisine her şeyden bolca verilmiş ve büyük bir tahtı olan bir kadın gördüm. "
Neml 23
SAVAŞÇI Kadın
ALLAH'a ve ahiret gününe inananlar ( Kadın ve Erkekler ), mallarıyla canlarıyla savaşmaktan ( geri kalmak için ) senden izin istemezler. ALLAH, emrine uygun olarak yaşayanları çok iyi bilir.
Tevbe 44
YÖNETİME MÜDAHİL Kadın
Ömer evliliği kolaylaştırmak,
erkeklerin yükünü hafifletmek gibi çeşitli nedenlerle
evlenilecek kadına verilecek mihrin miktarını 400 dirhemle sınırlayan bir hutbe okur.
Bu sırada bir kadın, cami içerisinde oturduğu yerden Nisa Suresi'nin 20. ayetini [*] okuyarak Ömer'e itiraz etmiştir.
Bu ayette mehirle ilgili ". Yüklerle mehir vermiş olsanız dahi, ondan hiçbir şeyi geri almayın" buyruluyordu.
Yani nikahta kadınlara verilen mehir miktarında bir sınırlama yoktur.
Bu itirazdan sonra Ömer aldığı karardan dönmüş,
'Kadın, Ömer'den daha iyi bildi, Ömer ise yanıldı" demiştir.
Kıssa'dan Hisse;
1. Halife Ömer Hutbe Okurken mescitte Kadınlarda Bulunmaktaydı,
2. Kadınlar Mescitteki Konuşmalara Müdahil Olup Fikir Beyan Edebiliyorlardı,
3. Bu Olaydaki Kadın Tezini Ayet'e Dayandırıyor
4. Halife Ömer Kadını Dinliyor ve Yanıldığını Kabul Edip Kadının Hakkını Teslim Ediyor.
Eğer bir eşin yerine başka bir eş almak isterseniz, öbürüne ( mehir olarak ) yüklerle mal vermiş olsanız dahi ondan hiçbir şeyi geri almayın. İftira ederek ve açık günaha girerek mi verdiğinizi geri alacaksınız?
Nisa 20
ALLAH'a hiçbir şeyi ortak koşmamak,
hırsızlık yapmamak,
zina etmemek,
çocuklarını öldürmemek,
elleriyle ayakları arasında bir iftira uydurup getirmemek,
iyi işi işlemekte sana karşı gelmemek hususunda sana biat etmeye geldikleri zaman, biatlarını kabul et ve onlar için ALLAHtan mağfiret dile.
Şüphesiz ALLAH, çok bağışlayandır, çok esirgeyendir.
Mümtehine 12
Bakara 222
Adetli kadın temiz sayılamadığından namaz kılması mümkün olmaz.
Bu sebeple namazdan sorumlu tutulamaz.
Çünkü ALLAH şöyle buyurur :
“ALLAH kimseye gücünün yettiğinden fazlasını yüklemez.”
Bakara 286
Maide 6 ve Nisa 43. ayetinde, namazın yasak olduğu haller en açık biçimde açıklanmıştır.
Bu açıklığa rağmen bunun dışında tutulan hayız halini namaza engel bir hal olarak söylemek doğru değildir.
Maide 6
Ey İnananlar! Sarhoşken, ne dediğinizi bilene kadar, cünübken, yolcu olan müstesna gusledene kadar namaza yaklaşmayın.
Eğer hasta veya yolculukta iseniz yahut biriniz ayak yolundan gelmişseniz veya kadınlara yaklaşmışsanız ve bu durumlarda su bulamamışsanız tertemiz bir toprağa teyemmüm edin, yüzlerinize ve ellerinize sürün. ALLAH affeder ve bağışlar.
Nisa 43
Ayetlerde namaza yaklaşılmaması hali olarak, sarhoş olmak, cünüb olmak, tuvaletten gelmiş olmak, kadına yaklaşmış olmak gibi durumlar sayılmış olup hayız hali sayılmamıştır.
Bakara 222'de hayız halinin "EZA" olduğu bildirilmekte olup,
Bakara 196 ve Nisa 102'de EZA halinde bazı emirlerin ertelenmesi ve düşmesi söz konusu edilmiş olup, bunu oruç ibadeti ile ilgili düşünecek olursak,
oruçta güç yetirilmemesi durumunda diğer günler tutulabileceğinin buyurulduğunu düşünecek olursak,
hayızlı bir kadın eğer içinde olduğu durumdan ötürü güçlük çekiyorsa orucunu tutmayabilir, ancak hayız hali ona herhangi bir rahatsızlık vermiyor ise orucunu tutar.
Bakara 196
Eğer size yağmurdan bir eziyet olur yahut hasta bulunursanız silahlarınızı bırakmanızda size günah yoktur.
Nisa 102
Hayızlı kadının namaz kılmasının onun hayız halinde cünüp olduğu gerekçesi ile haram olduğu iddia edilmiş olsa da, cünüplük halinin yıkanmak ile geçtiği ayette belirtilmiştir.
Ancak adetli kadın bu durumda iken cünüp sayılmamaktadır.
Eğer cünüp olması nedeniyle kadının namaz kılmaması gerektiği şeklinde bir görüş ortaya atılırsa, Maide 6 ve Nisa 43 ayetlerinde beyan edilen ,namaza yaklaşmak için gerekli olan şart yıkanmak sureti ile yerine getirilmiş olur.
Ancak her vakit için gusletmesi zor olabileceği gibi bir görüş ortaya atılırsa bu zorluğu aşmak içinde teyemmüm ayeti devreye girebilir.
Suyun olmaması demek sadece su bulunmaması demek olmayıp ,kullanma imkanından yoksun olmak anlamına da gelebilir,
eğer bir kişi gusletmesi gerekip soğuk bir ortamda bulunursa ve sıcak su bulamıyor ve soğuk su ile gusletmesine engel varsa su olduğu halde teyemmüm ile bu cünüplükten kurtulabilir.
Böylece kadınların cünüp olduğu için namaz kılmamaları gerektiği hükmü de çürümüş olur.
Nahl 116
