islam Dininde Sünnet ( Hitan ) Farz mı ?
Kuran'da Aksine Bir Hüküm Yoksa
Tevrat, Zebur ve incil'deki Hükümlere Müslümanlarında uyması gerekirmi ?
Gerekirse yöntem ne olmalı ? ( Zuhruf 43 - 44 )
Allah'ın ( Kuran'da olmayan ) ibrahim Peygamber ile yaptığı antlaşma karşılığı yapılan sünnet
tüm müslümanları da ilgilendiriyorsa Kuran'da Neden Tek kelime bile geçmiyor?
Dinimizi diğer kitaplarla birlikte mi uygulamamız gerekiyor ?
Lütfen Hadis ile değil, Ayet ile cevap verin.
Gelen Cevap :
a) İfade ettiğiniz mesele “şeru men kablena yani İslam’dan önceki dini hükümler” konusunda ele alınmaktadır.
Bu konudaki yaklaşımlar şu şekildedir:
1. Müslümanlar bakımından mensuh olduğuna dair delil bulunanlar:
İslâm âlimleri bunların müslümanlar hakkında geçerli sayılmadığı hususunda fikir birliği içindedir.
Meselâ En‘âm sûresinin 146. âyetinde zikredilen yiyecekler konusundaki yasakların müslümanlar açısından söz konusu olmadığı noktasında görüş ayrılığı yoktur;
zira bu âyetteki yasağın taşkınlıkları yüzünden yahudiler için konduğu belirtildiği gibi
bir önceki âyette ve diğer delillerde yasaklananlar arasında bunlar yer almamaktadır.
2. Müslümanlar bakımından yürürlükte kaldığına dair delil bulunanlar:
İslâm âlimleri bunların müslümanlar hakkında da geçerli olduğu hususunda görüş birliği içindedir.
Meselâ, “Ey iman edenler! Sizden öncekilerin üzerine yazıldığı gibi sakınasınız diye sizin üzerinize de sayılı günlerde oruç yazıldı” meâlindeki âyette ( el-Bakara 2/184 ) belirtilen
oruç farîzasının müslümanlar bakımından da yürürlükte bulunduğu noktasında görüş ayrılığı yoktur.
Meselâ ortak mülkiyete konu olan malın dönüşümlü olarak kullanılması ( mühâyee ) hakkında önceki ilâhî dinlerdeki bir uygulamaya Kuran’da atıf yapılmıştır (eş-Şuarâ 26/155; el-Kamer 54/28).
Bu hükmün geçerliliğini koruduğu belirtilmemekle birlikte yürürlükten kaldırıldığına dair de bir açıklama yoktur.
Bu kısımda yer alanların bağlayıcı olup olmadığı ihtilaflıdır.
b) Öncelikle şunu açıkça ifade edelim ki
“lütfen hadisle cevap vermeyin ayetle cevap verin” sözünüz
dini açıdan birçok sakıncalar barındırmaktadır.
Çünkü sünnet dinimizin ikinci kaynağıdır.
Sünnet ve hadis olmadan dinin doğru bir şekilde anlaşılması mümkün değildir.
Onun için dini mesellerde öncelikle nass dediğimiz Kuran ve Sünnete bakılır
daha sonra konu hakkında delil yoksa tali kaynaklara başvurulur.
Sünnet olmak ( hitan ), İslami şiarlardan yani sembol olmuş uygulamalardan biridir.
Peygamberimiz (s.a.s.), yaratılışa uygun değerler ( fıtrat ) arasında sünnet olmayı da saymıştır (Buhari, Libas, 64).
Sünnet olmak İslam'da kuvvetli sünnet
hatta bir yaklaşıma göre vacip olarak değerlendirilmiştir (İbn Abidin, Reddu’l-muhtar, V, 479).
Bu sebeple zorunlu bir hal olmadıkça terk edilmemelidir.
Diyanetin Dini !
sonradan Müslüman olan yetişkin erkeklerin
sünnet olma zorunluluğu olmadığı açıklandı.
Bu fetvalar arasında sünnetle ilgili olanlar da yer aldı.
Din İşleri Sosyal Hayat Komisyonu tarafından hazırlanan “Küçük yaşta sünnet olamayan veya sonradan Müslüman olan yetişkin erkeklerin sünnet olması gerekli midir?” sorusuna yönelik fetva yayınlandı.
Erkeklerin sünnet olmasının ( FARZ DEĞİL ! ) İslam'ın şiarlarından biri olduğu ve mazeret olmadıkça sünnet olunması gerektiğinin vurgulandığı fetva şöyle:
küçükken sünnet olamamış bir kimsenin sünnet olması gereklidir.
Ancak sünnet olmak İslam'ın şiarı olmakla birlikte,
Kutsal Yasa Hristiyanları da Bağlar !
Matta 5
17-18 ( isa ) Kutsal Yasa'yı ya da Peygamberlerin sözlerini
geçersiz kılmak için geldiğimi düşünmeyin.
Ben bunları geçersiz kılmaya değil, yerine getirmeye geldim.
Gerçek şu ki, gök ve yer silinip gitse de,
Kutsal Yasa'nın en küçük bir harfi, hatta bir noktası bile
silinmeyecek ve her sözü gerçekleşecektir.
israiloğulları'na örnek kıldığımız bir kuldur.
Zuhruf 59
( Ey isa ! ) Hani, sana kitabı, hikmeti, Tevrat’ı, incil’i de öğretmiştim.
Maide 110
Ama !
Yahudi Şeriatine Uyup Sünnet Var Diyenler, Bu Yasağa da Uyuyor musunuz ?
Şüphesiz siz, içinizden Cumartesi yasağını çiğneyenleri bilirsiniz.
Biz onlara, "Aşağılık maymunlar olun" demiştik.
Bakara 65
ya da kemiklerine karışanlar dışındaki içyağlarını ( yine ) onlara haram kıldık.
Cünüp iken de ( yolcu olan müstesna )
Gusül edinceye kadar ( Yıkanıncaya Kadar ) namaza yaklaşmayın.
Eğer KADINLARA ( Cinsel Olarak ) dokunup da Su bulamamışsanız
Nisa 43
alirizasigirci.blogspot.com.tr Siteden Alıntı :
Peki sünnet işlemini çok uygun hijyenik koşullarda ve alanında çok deneyimli bir hekime yaptırsak o zaman ne gibi sıkıntı olur ?
Bu yazıda asıl değinmek istediğim konu zaten budur. Ne güzel mis gibi, tertemiz sünnetin ne gibi dezavantajları olabilir ?
Öncelikle doğaya tanrıya aykırı olmasıdır. Yani " Tanrının bizi yarattığını beğenmememiz uğruna " bir geleneği sürdürmemizdir.
Sadece sünnet denen olay, Musevilerce eski ve dinle ilgisi olmayan eski bir Afrika adetini devralan Mısırlılardan, oradaki esaretleri boyunca gördükleri bir adeti sürdürmeleridir.
Daha sonra bizim tahrif edildi dediğimiz Tevratta " israiloğullarının tanrı ile olan anlaşmasının bir nişane " olan adetin sünnet olarak yani geleneksel olarak sürdürülmesidir.
Ama aslolan, göz kapağının gözü koruma görevi kadar olmasa da, bu sünnet derisinin, erkeğin cinsel organının ucunda olan ve tüm zevkini sağlayan sinir uçlarını bulunduran bu kısımdaki koruyucu kapağı, deriyi ortadan kaldırarak, penis başı derisini doğal korumadan mahrum bırakarak, ileri derecede nasırlaşmasına ve duyarlılığının belirgin olarak azalmasına yol açmasıdır.
1- Avram doksan dokuz yaşındayken RAB ona görünerek, “Ben Her Şeye Gücü Yeten Tanrı'yım” dedi, “Benim yolumda yürü, kusursuz ol.
2- Seninle yaptığım antlaşmayı sürdürecek, soyunu alabildiğine çoğaltacağım.”
3- Avram yüzüstü yere kapandı. Tanrı,
4- “Seninle yaptığım antlaşma şudur” dedi, “Birçok ulusun babası olacaksın.
5- Artık adın Avram değil, İbrahim olacak. Çünkü seni birçok ulusun babası yapacağım.
6- Seni çok verimli kılacağım. Soyundan uluslar doğacak, krallar çıkacak.
7- Antlaşmamı seninle ve soyunla kuşaklar boyunca, sonsuza dek sürdüreceğim. Senin, senden sonra da soyunun Tanrısı olacağım.
8- Bir yabancı olarak yaşadığın toprakları, bütün Kenan ülkesini sonsuza dek mülkünüz olmak üzere sana ve soyuna vereceğim. Onların Tanrısı olacağım.”
9- Tanrı İbrahim'e, “Sen ve soyun kuşaklar boyu antlaşmama bağlı kalmalısınız” dedi,
10- “Seninle ve soyunla yaptığım antlaşmanın koşulu şudur :
Aranızdaki erkeklerin hepsi Sünnet edilecek.
11- Sünnet olmalısınız. Sünnet aramızdaki antlaşmanın belirtisi olacak.
12- Evinizde doğmuş ya da soyunuzdan olmayan bir yabancıdan satın alınmış köleler dahil sekiz günlük her erkek çocuk Sünnet edilecek. Gelecek kuşaklarınız boyunca sürecek bu.
13- Evinizde doğan ya da satın aldığınız her çocuk kesinlikle Sünnet edilecek. Bedeninizdeki bu belirti sonsuza dek sürecek antlaşmamın simgesi olacak.
14- Sünnet edilmemiş her erkek halkının arasından atılacak, çünkü antlaşmamı bozmuş demektir.”
15- Tanrı, “Karın Saray'a gelince, ona artık Saray demeyeceksin” dedi, “Bundan böyle onun adı Sara olacak.
16- Onu kutsayacak, ondan sana bir oğul vereceğim. Onu kutsayacağım, ulusların anası olacak. Halkların kralları onun soyundan çıkacak.”
17- İbrahim yüzüstü yere kapandı ve güldü. İçinden, “Yüz yaşında bir adam çocuk sahibi olabilir mi?” dedi, “Doksan yaşındaki Sara doğurabilir mi?”
18- Sonra Tanrı'ya, “Keşke İsmail'i mirasçım kabul etseydin!” dedi.
19- Tanrı, “Hayır. Ama karın Sara sana bir oğul doğuracak, adını İshak koyacaksın” dedi, “Onunla ve soyuyla antlaşmamı sonsuza dek sürdüreceğim.
20- İsmail'e gelince, seni işittim. Onu kutsayacak, verimli kılacak, soyunu alabildiğine çoğaltacağım. On iki beyin babası olacak. Soyunu büyük bir ulus yapacağım.
21- Ancak antlaşmamı gelecek yıl bu zaman Sara'nın doğuracağı oğlun İshak'la sürdüreceğim.”
22- Tanrı İbrahim'le konuşmasını bitirince ondan ayrılıp yukarıya çekildi.
23- İbrahim evindeki bütün erkekleri –oğlu İsmail'i, evinde doğanların, satın aldığı uşakların hepsini– Tanrı'nın kendisine buyurduğu gibi o gün Sünnet ettirdi.
24- İbrahim Sünnet olduğunda doksan dokuz yaşındaydı.
25- Oğlu İsmail on üç yaşında Sünnet oldu.
26- İbrahim, oğlu İsmail'le aynı gün Sünnet edildi.
27- İbrahim'in evindeki bütün erkekler –evinde doğanlar ve yabancılardan satın alınanlar– onunla birlikte Sünnet oldu.
Yaratılış / Tekvin 21
4- Tanrı'nın kendisine buyurduğu gibi oğlu İshak'ı sekiz günlükken Sünnet etti.
Yaratılış / Tekvin 34
14- “Olmaz, kızkardeşimizi Sünnetsiz bir adama veremeyiz” dediler, “Bizim için utanç olur.
15- Ancak şu koşulla kabul ederiz : Bütün erkekleriniz bizim gibi Sünnet olursa,
17- Eğer kabul etmez, Sünnet olmazsanız, kızımızı alır gideriz.”
22- Yalnız, şu koşulla bizimle birleşmeyi, birlikte yaşamayı kabul ediyorlar:
Bizim erkeklerin de kendileri gibi Sünnet olmasını istiyorlar.
24- Kent kapısından geçen herkes Hamor'la oğlu Şekem'in söylediklerini kabul etti ve kentteki bütün erkekler Sünnet oldu.
25- Üçüncü gün erkekler daha Sünnetin acısını çekerken, Yakup'un oğullarından ikisi –Dina'nın kardeşleri Şimon'la Levi– kılıçlarını kuşanıp kuşku uyandırmadan kente girip bütün erkekleri kılıçtan geçirdiler.
Mısır'dan Çıkış 4
25 O anda Sippora keskin bir taş alıp oğlunu Sünnet etti, derisini Musa'nın ayaklarına dokundurdu. “Gerçekten sen bana kanlı güveysin” dedi.
26 Böylece RAB Musa'yı esirgedi.
Sippora Musa'ya Sünnetten ötürü “Kanlı güveysin” demişti.
Mısır'dan Çıkış 12
44- Ama satın aldığınız köleler Sünnet edildikten sonra ondan yiyebilir.
48- Yanınızdaki yabancı bir konuk RAB'bin ( Hamursuz Bayramı ) Fısıh Bayramı'nı kutlamak isterse, önce evindeki bütün erkekler Sünnet edilmeli; sonra yerel halktan biri gibi İsrail halkına katılıp bayramı kutlayabilir. Ama Sünnetsiz biri Fısıh etini ( Fısıh Kuzusu ) yemeyecektir.
Levililer / Levioğulları 12
3- Çocuk sekizinci gün Sünnet edilmeli.
Yeşu 5
2- Bu arada RAB, Yeşu'ya şöyle seslendi: “Kendine taştan bıçaklar yap ve İsrailliler'i eskisi gibi Sünnet et.”
3- Böylece Yeşu taştan yaptığı bıçaklarla İsrailliler'i Givat-Haaralot'ta Sünnet etti.
5- Mısır'dan çıkan erkeklerin hepsi Sünnetliydi. Ama Mısır'dan çıktıktan sonra yolda, çölde doğan erkeklerin hiçbiri Sünnet olmamıştı.
7- RAB onların yerine çocuklarını yaşattı. Sünnetsiz olan bu çocukları Yeşu Sünnet etti. Çünkü yolda Sünnet olmamışlardı.
8- Bütün erkekler Sünnet edildikten sonra yaraları iyileşinceye dek ordugahta kaldılar.
Hakimler 14
3- Annesiyle babası, “Akrabalarının ya da halkımızın kızları arasında kimse yok mu ki, Sünnetsiz Filist'liler'den kız almaya kalkıyorsun?” diye karşılık verdiler.
Ama Şimşon babasına, “Bana o kadını al, ondan hoşlanıyorum” dedi.
18- Şimşon ölesiye susamıştı. RAB'be şöyle yakardı: “Kulunun eliyle büyük bir kurtuluş sağladın. Ama şimdi susuzluktan ölüp Sünnetsizlerin eline mi düşeceğim?”
1. Samuel 14
6- Yonatan silahını taşıyan genç hizmetkârına, “Gel, şu Sünnetsizlerin ordugahına gidelim” dedi, “Belki RAB bizim için bir şeyler yapar. Çünkü gerek çoklukta, gerekse azlıkta RAB'bin zafere ulaştırmasına engel yoktur.”
1. Samuel 17
26- Davut yanındakilere, “Bu Filist'li'yi öldürüp İsrail'den bu utancı kaldıracak kişiye ne verilecek?” diye sordu, “Bu Sünnetsiz Filistli kim oluyor da yaşayan Tanrı'nın ordusuna meydan okuyor?”
36- Kulun, aslan da ayı da öldürmüştür. Bu Sünnetsiz Filistli de onlar gibi olacak. Çünkü yaşayan Tanrı'nın ordusuna meydan okudu.
1. Samuel 18
25- Saul şöyle buyurdu: “Davut'a deyin ki, 'Kral düşmanlarından öç almak için başlık parası olarak yüz Filistli'nin Sünnet derisinden başka bir şey istemiyor.' ” Davut'un Filist'liler'in eline düşüp öleceğini tasarlıyordu.
27- Davut'la adamları gidip iki yüz Filistli öldürdüler. Kralın damadı olabilmek için Davut, öldürülen Filist'liler'in Sünnet derilerini tam tamına getirip krala sundu. Saul da buna karşılık kızı Mikal'ı eş olarak ona verdi.
2. Samuel 1
20- Haberi ne Gat'a duyurun,
Ne de Aşkelon sokaklarında yayın.
Öyle ki, ne Filist'liler'in kızları sevinsin,
Ne de Sünnetsizlerin kızları coşsun.
14- Öte yandan Davut Saul oğlu İş-Boşet'e de ulaklar aracılığıyla şu haberi gönderdi: “Yüz Filist'li'nin Sünnet derisi karşılığında nişanlandığım karım Mikal'ı bana ver.”
1. Samuel 31
4- Saul, silahını taşıyan adama, “Kılıcını çek de bana sapla” dedi, “
Yoksa bu Sünnetsizler gelip bana kılıç saplayacak ve benimle alay edecekler.”
Ama silah taşıyıcısı büyük bir korkuya kapılarak bunu yapmak istemedi.
Bunun üzerine Saul kılıcını çekip kendini üzerine attı.
1. Tarihler 10
4- Saul silahını taşıyan adama, “Kılıcını çek de bana sapla” dedi, “
Yoksa bu Sünnetsizler gelip benimle alay edecekler.”
Ama silah taşıyıcısı büyük bir korkuya kapılarak bunu yapmak istemedi.
Bunun üzerine Saul kılıcını çekip kendini üzerine attı.
Yeşaya 52
1- Uyan, ey Siyon, uyan, kudretini kuşan.
Ey Yeruşalim, kutsal kent, güzel giysilerini giy.
Çünkü Sünnetsizlerle murdarlar
Kapılarından asla içeri girmeyecek artık.
Hezekiel 28
10- Yabancıların elinde, Sünnetsizin ölümüyle öleceksin. Egemen RAB böyle diyor.
18- “Aden ağaçlarından hangisi görkem ve yücelikte seninle boy ölçüşebilir?
Ama sen de Aden ağaçlarıyla birlikte yerin derinliklerine indirilecek,
Sünnetsizlere, kılıçla öldürülmüşlere katılacaksın.
“İşte firavunla halkının sonu böyle olacaktır.' Egemen RAB böyle diyor.”
Hezekiel 32
19- Onlara de ki, 'Sen başkalarından daha mı güzelsin? Aşağı in ve oradaki Sünnetsizlere katıl.'
21- Güçlü önderler, ölüler diyarından, Mısır ve onu destekleyenler için, 'Aşağı indiler, kılıçla öldürülen Sünnetsizlerle birlikte burada yatıyorlar' diyecekler.
24- “Elam bütün halkıyla kendi mezarının çevresinde duruyor. Hepsi kılıçtan geçirilmiş, ölmüş, Sünnetsiz olarak yerin derinliklerine inmiş. Yaşayanlar diyarında korku salmışlardı, şimdiyse utanç içinde ölüm çukuruna inenlere katıldılar.
25- Elam için öldürülenler arasında bir yatak yapıldı. Bütün halkı mezarının çevresinde. Hepsi Sünnetsiz, kılıçtan geçirilerek ölmüş. Yaşayanlar diyarında korku salmışlardı, şimdiyse utanç içinde ölüm çukuruna inenlere katıldılar, öldürülenlerin arasına yerleştirildiler.
26- “Meşek ve Tuval bütün halkıyla kendi mezarları çevresinde duruyor. Hepsi Sünnetsiz, kılıçtan geçirilerek öldürülmüş. Yaşayanlar diyarında korku salmışlardı.
27- Ölüler diyarına savaş silahlarıyla inen, kılıçları başlarının altına konan, kalkanları kemikleri üzerine yerleştirilen öbür öldürülmüş Sünnetsiz yiğitlerle birlikte mezara konmayacak mı onlar? Oysa bu yiğitler yaşayanlar diyarında korku salmışlardı.
28- “Sen de, ey firavun, düşecek ve kılıçla öldürülenlerle birlikte Sünnetsizlerin arasına konacaksın.
29- “Edom, kralları ve önderleriyle orada. Güçlü olmalarına karşın kılıçla öldürülenlerin yanına kondular. Ölüm çukuruna inenlerin, Sünnetsizlerin yanında yatıyorlar.
30- “Bütün kuzey önderleri, bütün Saydalılar orada. Güçleriyle korku saldıkları halde öldürülenlerle birlikte utanç içinde indiler. Sünnetsiz olarak kılıçla öldürülenlerle birlikte utanç içinde ölüm çukuruna inenlerin yanına kondular.
32- “Yaşayanlar diyarında korku salmasını sağladığım halde, firavunla halkı, kılıçla öldürülenlerle birlikte Sünnetsizlerin yanına konacak.” Böyle diyor Egemen RAB.
Yeremya 9
25- “Yalnız Bedence Sünnetli olanları cezalandıracağım günler geliyor” diyor RAB.
26- “Mısır'ı, Yahuda'yı, Edom'u, Ammon'u, Moav'ı, çölde yaşayan ve zülüflerini kesenlerin hepsini cezalandıracağım.
Çünkü bütün bu uluslar gerçekte Sünnetsiz,
bütün İsrail halkı da yürekte Sünnetsizdir.”
Hezekiel 44
7- Yüreği ve Bedeni Sünnet edilmemiş yabancıları tapınağıma aldınız, bana yiyecek olarak yağ, kan sunmakla tapınağımı kirlettiniz. Böylece iğrenç uygulamalarınızla antlaşmamı bozdunuz.
9- Egemen RAB şöyle diyor:
Yüreği ve Bedeni Sünnet edilmemişlerden, İsrail halkı arasında yaşayan yabancılardan hiçbiri tapınağıma girmeyecek.
Luka 1
59- Sekizinci gün çocuğun Sünnetine geldiler.
Ona babası Zekeriya'nın adını vereceklerdi.
Luka 2
21- Sekizinci gün, çocuğu Sünnet etme zamanı gelince, O'na İsa adı verildi.
Bu, O'nun anne rahmine düşmesinden önce meleğin kendisine verdiği isimdi.
Yuhanna 7
22- “Musa size Sünneti buyurduğu için "aslında bu, Musa'dan değil, atalarınızdan kalmadır"
Şabat Günü birini Sünnet edersiniz.
23- Musa'nın Yasası bozulmasın diye Şabat Günü biri Sünnet ediliyor da,
Şabat Günü bir adamı tamamen iyileştirdim diye bana neden kızıyorsunuz?
Elçilerin İşleri 7
8- Sonra Tanrı onunla, Sünnete dayalı antlaşmayı yaptı.
Böylelikle İbrahim, İshak'ın babası oldu ve onu sekiz günlükken Sünnet etti.
Ve İshak Yakup'un, Yakup da on iki büyük atamızın babası oldu.
51- Ey dik kafalılar, yürekleri ve kulakları Sünnet edilmemiş olanlar !
Siz tıpkı atalarınıza benziyorsunuz, her zaman Kutsal Ruh'a karşı direniyorsunuz.
Elçilerin İşleri 11
2- Ama Petrus Yeruşalim'e gittiği zaman Sünnet yanlıları onu eleştirdiler.
3- “Sünnetsiz kişilerin evine gidip yemek yemişsin!” dediler.
Elçilerin İşleri 15
1- Yahudiye'den gelen bazı kişiler Antakya'daki kardeşlere, “Siz Musa'nın töresi uyarınca Sünnet olmadıkça kurtulamazsınız” diye öğretiyorlardı.
5- Ne var ki, Ferisi mezhebinden bazı imanlılar kalkıp şöyle dediler: “Öteki uluslardan olanları Sünnet etmek ve onlara Musa'nın Yasası'na uymalarını buyurmak gerekir.”
Elçilerin İşleri 16
3- Timoteos'u kendisiyle birlikte götürmek isteyen Pavlus, oralarda bulunan Yahudiler yüzünden onu Sünnet ettirdi. Çünkü hepsi, babasının Grek olduğunu biliyordu.
21- “Ne var ki, duyduklarına göre sen öteki uluslar arasında yaşayan bütün Yahudiler'e, çocuklarını Sünnet etmemelerini, törelerimize uymamalarını söylüyor,
Musa'nın Yasası'na sırt çevirmeleri gerektiğini öğretiyormuşsun.
Romalılar 2
25- Kutsal Yasa'yı yerine getirirsen, Sünnetin elbet yararı vardır.
Ama Yasa'ya karşı gelirsen, Sünnetli olmanın hiçbir anlamı kalmaz.
26- Bu nedenle, Sünnetsizler Yasa'nın buyruklarına uyarsa, Sünnetli sayılmayacak mı?
27- Sen Kutsal Yazılar'a ve Sünnete sahip olduğun halde Yasa'yı çiğnersen,
Bedence Sünnetli olmayan ama Yasa'ya uyan kişi seni yargılamayacak mı?
28- Çünkü ne dıştan Yahudi olan gerçek Yahudi'dir,
ne de görünüşte, Bedensel olan Sünnet gerçek Sünnettir.
29- Ancak içten Yahudi olan Yahudi'dir.
Sünnet de yürekle ilgilidir; yazılı yasanın değil, Ruh'un işidir.
İçten Yahudi olan kişi, insanların değil, Tanrı'nın övgüsünü kazanır.
Romalılar 3
1- Öyleyse Yahudi’nin ne üstünlüğü var? Sünnetin yararı nedir?
2- Her yönden çoktur. İlk olarak, Tanrı’nın sözleri Yahudiler’e emanet edilmiştir.
3- Peki, kimi Yahudiler güvenilmez çıkmışsa ne olur? Onların güvenilmezliği
Tanrı’nın güvenilirliğini ortadan kaldırır mı?
4- Kesinlikle hayır! Herkes yalancı olsa bile, Tanrı’nın doğruyu söylediği bilinmelidir.
30- Çünkü Sünnetlileri imanları sayesinde,
Sünnetsizleri de aynı imanla aklayacak olan Tanrı tektir.
Romalılar 4
9- Bu mutluluk yalnız Sünnetliler için mi, yoksa aynı zamanda Sünnetsizler için midir? Diyoruz ki,
“İbrahim, imanı sayesinde aklanmış sayıldı.”
10- Hangi durumda aklanmış sayıldı?
Sünnet olduktan sonra mı, Sünnetsizken mi?
Sünnetliyken değil, Sünnetsizken...
11- İbrahim daha Sünnetsizken imanla aklandığının kanıtı olarak Sünnet işaretini aldı. Öyle ki, Sünnetsiz oldukları halde iman edenlerin hepsinin babası olsun, böylece onlar da aklanmış sayılsın.
12- Böylelikle atamız İbrahim, yalnız Sünnetli olmakla kalmayan, ama kendisi Sünnetsizken sahip olduğu imanın izinden yürüyen Sünnetlilerin de babası oldu.
1. Korintliler 7
18- Biri Sünnetliyken mi çağrıldı, Sünnetsiz olmasın.
Bir başkası Sünnetsizken mi çağrıldı, Sünnet olmasın.
19- Sünnetli olup olmamak önemli değildir.
Önemli olan, Tanrı'nın buyruklarını yerine getirmektir.
20- Herkes ne durumda çağrıldıysa, o durumda kalsın.
Galatyalılar 2
3- Benimle birlikte olan Titus bile Grek olmasına karşın
Sünnet edilmeye zorlanmadı.
7- Tam tersine, Müjde'yi Sünnetlilere bildirme işi nasıl Petrus'a verildiyse, Sünnetsizlere bildirme işinin de bana verildiğini gördüler.
8- Çünkü Sünnetlilere elçilik etmesi için Petrus'ta etkin olan Tanrı, öteki uluslara elçilik etmem için bende de etkin oldu.
12- Çünkü Yakup'un yanından bazı adamlar gelmeden önce Kefas öteki uluslardan olanlarla birlikte yemek yerdi. Ama o adamlar gelince Sünnet yanlılarından korkarak Sünnetsizlerden uzaklaştı, onlarla yemek yemez oldu.
Galatyalılar 5
2- Bakın, ben Pavlus size diyorum ki, Sünnet olursanız Mesih'in size hiç yararı olmaz.
3- Sünnet edilen her adamı bir daha uyarıyorum: Kutsal Yasa'nın tümünü yerine getirmek zorundadır.
6- Mesih İsa'da ne Sünnetliliğin ne de Sünnetsizliğin yararı vardır;
yararlı olan, sevgiyle etkisini gösteren imandır.
11- Bana gelince, kardeşler, eğer hâlâ Sünneti savunuyor olsaydım,
bugüne dek baskı görür müydüm? Öyle olsaydı, çarmıh engeli ortadan kalkardı.
Galatyalılar 6
12- Bedende gösterişe önem verenler, yalnız Mesih'in çarmıhı uğruna zulüm görmemek için sizi Sünnet olmaya zorluyorlar.
13- Oysa Sünnetlilerin kendileri bile Kutsal Yasa'yı yerine getirmiyor,
sizin Bedenlerinizle övünebilmek için Sünnet olmanızı istiyorlar.
15- Sünnetli olup olmamanın önemi yoktur, önemli olan yeni Yaratılıştır.
Efesliler 2
11- Bunun için, öteki uluslardan doğan sizler bir zamanlar ne olduğunuzu anımsayın:
Bedende elle yapılmış Sünnete sahip olup “Sünnetli” diye anılanların “Sünnetsiz” dedikleri sizler,
12- o zaman Mesihsiz, İsrail'de vatandaşlıktan yoksun, vaade dayanan antlaşmalara yabancı,
dünyada umutsuz ve tanrısızdınız.
Filipililer 3
2- Kötülük yapan o adamlardan, o köpeklerden sakının;
o Sünnet bağnazlarından sakının!
3- Çünkü gerçek Sünnetliler Tanrı'nın Ruhu aracılığıyla tapınan,
Mesih İsa'yla övünen, insansal özelliklere güvenmeyen bizleriz.
5- Sekiz günlükken Sünnet oldum. İsrail soyundan, Benyamin oymağından, özbeöz İbrani'yim.
Kutsal Yasa'ya bağlılık derseniz, Ferisi'ydim.
Koloseliler 2
11- Ayrıca Mesih'in gerçekleştirdiği Sünnet sayesinde
Bedenin benliğinden soyunarak elle yapılmayan Sünnetle O'nda Sünnet edildiniz.
13- Sizler suçlarınız ve benliğinizin Sünnetsizliği yüzünden ölüyken,
Tanrı sizi Mesih'le birlikte yaşama kavuşturdu. Bütün suçlarımızı O bağışladı.
11- Bu yenilikte Grek ve Yahudi, Sünnetli ve Sünnetsiz,
barbar, İskit, köle ve özgür ayrımı yoktur. Mesih her şeydir ve her şeydedir.
Titus 1
10- Çünkü asi, boşboğaz, aldatıcı birçok kişi vardır.
Özellikle Sünnet yanlıları bunlardandır.
Romalılar 2
25- Kutsal Yasa'yı yerine getirirsen, sünnetin elbette yararı vardır.
Bedence sünnetli olmayan, ama Yasa'ya uyan kişi seni yargılamayacak mı?
Ama Yasa'ya karşı gelirsen, sünnetli olmanın hiçbir anlamı kalmaz.
26- Bu nedenle, sünnetsiz olanlar Yasa'nın buyruklarına uyarsa,
onlar da sünnetli sayılmayacaklar mı?
27- Sen Kutsal Yazılara ve sünnete sahip olduğun halde Yasa'yı çiğniyorsan,
28- Çünkü ne dıştan Yahudi olan gerçek Yahudidir,
ne de görünüşte, Bedensel olan sünnet gerçek sünnettir.
29- Yalnız içten Yahudi olan Yahudidir.
sünnet de yürekle ilgilidir; yazılı yasanın değil, Ruh'un işidir.
İçten Yahudi olan kişi, insanların değil, Tanrı'nın övgüsünü kazanır.
Koloseliler 2
11- Ayrıca Mesih'in gerçekleştirdiği sünnet sayesinde
Tanrı sizi Mesih'le birlikte yaşama kavuşturdu. Bütün suçlarımızı O bağışladı.
günahlı benliğinizden soyunarak elle yapılmayan sünnetle O'nda sünnet edildiniz.
13- Siz suçlarınız ve benliğinizin sünnetsizliği yüzünden ölüyken,
Yaratılış / Tekvin 34
14 “Olmaz, kızkardeşimizi Sünnetsiz bir adama veremeyiz” dediler, “Bizim için utanç olur.
Mısır'dan Çıkış 12
48 Yanınızdaki yabancı bir konuk RAB’bin Fısıh Bayramı’nı kutlamak isterse, önce evindeki bütün erkekler Sünnet edilmeli; sonra yerel halktan biri gibi İsrail halkına katılıp bayramı kutlayabilir. Ama Sünnetsiz biri Fısıh etini yemeyecektir.
Yeşu 5
7 RAB onların yerine çocuklarını yaşattı. Sünnetsiz olan bu çocukları Yeşu Sünnet etti. Çünkü yolda Sünnet olmamışlardı.
Hakimler 14
3 Annesiyle babası, “Akrabalarının ya da halkımızın kızları arasında kimse yok mu ki, Sünnetsiz Filistliler’den kız almaya kalkıyorsun?” diye karşılık verdiler.
Ama Şimşon babasına, “Bana o kadını al, ondan hoşlanıyorum” dedi.
Hakimler 15
18 Şimşon ölesiye susamıştı. RAB’be şöyle yakardı: “Kulunun eliyle büyük bir kurtuluş sağladın. Ama şimdi susuzluktan ölüp Sünnetsizlerin eline mi düşeceğim?”
1. Samuel 14
6 Yonatan silahını taşıyan genç hizmetkârına, “Gel, şu Sünnetsizlerin ordugahına gidelim” dedi, “Belki RAB bizim için bir şeyler yapar. Çünkü gerek çoklukta, gerekse azlıkta RAB’bin zafere ulaştırmasına engel yoktur.”
1. Samuel 17
26 Davut yanındakilere, “Bu Filistli’yi öldürüp İsrail’den bu utancı kaldıracak kişiye ne verilecek?” diye sordu, “Bu Sünnetsiz Filistli kim oluyor da yaşayan Tanrı’nın ordusuna meydan okuyor?”
36 Kulun, aslan da ayı da öldürmüştür. Bu Sünnetsiz Filistli de onlar gibi olacak. Çünkü yaşayan Tanrı’nın ordusuna meydan okudu.
1. Samuel 31
4 Saul, silahını taşıyan adama, “Kılıcını çek de bana sapla” dedi, “Yoksa bu Sünnetsizler gelip bana kılıç saplayacak ve benimle alay edecekler.”
Ama silah taşıyıcısı büyük bir korkuya kapılarak bunu yapmak istemedi. Bunun üzerine Saul kılıcını çekip kendini üzerine attı.
2. Samuel 1
20 Haberi ne Gat’a duyurun,
Ne de Aşkelon sokaklarında yayın.
Öyle ki, ne Filistliler’in kızları sevinsin,
Ne de Sünnetsizlerin kızları coşsun.
1. Tarihler 10
4 Saul silahını taşıyan adama, “Kılıcını çek de bana sapla” dedi, “Yoksa bu Sünnetsizler gelip benimle alay edecekler.”
Ama silah taşıyıcısı büyük bir korkuya kapılarak bunu yapmak istemedi. Bunun üzerine Saul kılıcını çekip kendini üzerine attı.
Yeşaya 52
1 Uyan, ey Siyon, uyan, kudretini kuşan.
Ey Yeruşalim, kutsal kent, güzel giysilerini giy.
Çünkü Sünnetsizlerle murdarlar
Kapılarından asla içeri girmeyecek artık.
Yeremya 9
26 “Mısır’ı, Yahuda’yı, Edom’u, Ammon’u, Moav’ı, çölde yaşayan ve zülüflerini kesenlerin hepsini cezalandıracağım. Çünkü bütün bu uluslar gerçekte Sünnetsiz, bütün İsrail halkı da yürekte Sünnetsizdir.”
Hezekiel 28
10 Yabancıların elinde,
Sünnetsizin ölümüyle öleceksin.
Egemen RAB böyle diyor.’ ”
Hezekiel 31
18 Aden ağaçlarından hangisi görkem ve yücelikte seninle boy ölçüşebilir? Ama sen de Aden ağaçlarıyla birlikte yerin derinliklerine indirilecek, Sünnetsizlere, kılıçla öldürülmüşlere katılacaksın.
“İşte firavunla halkının sonu böyle olacaktır. Egemen RAB böyle diyor.”
Hezekiel 32
19 Onlara de ki, ‘Sen başkalarından daha mı güzelsin? Aşağı in ve oradaki Sünnetsizlere katıl.’
21 Güçlü önderler, ölüler diyarından, Mısır ve onu destekleyenler için, ‘Aşağı indiler, kılıçla öldürülen Sünnetsizlerle birlikte burada yatıyorlar’ diyecekler.
24 “Elam bütün halkıyla kendi mezarının çevresinde duruyor. Hepsi kılıçtan geçirilmiş, ölmüş, Sünnetsiz olarak yerin derinliklerine inmiş. Yaşayanlar diyarında korku salmışlardı, şimdiyse utanç içinde ölüm çukuruna inenlere katıldılar.
25 Elam için öldürülenler arasında bir yatak yapıldı. Bütün halkı mezarının çevresinde. Hepsi Sünnetsiz, kılıçtan geçirilerek ölmüş. Yaşayanlar diyarında korku salmışlardı, şimdiyse utanç içinde ölüm çukuruna inenlere katıldılar, öldürülenlerin arasına yerleştirildiler.
26 “Meşek ve Tuval bütün halkıyla kendi mezarları çevresinde duruyor. Hepsi Sünnetsiz, kılıçtan geçirilerek öldürülmüş. Yaşayanlar diyarında korku salmışlardı.
27 Ölüler diyarına savaş silahlarıyla inen, kılıçları başlarının altına konan, kalkanları kemikleri üzerine yerleştirilen öbür öldürülmüş Sünnetsiz yiğitlerle birlikte mezara konmayacak mı onlar? Oysa bu yiğitler yaşayanlar diyarında korku salmışlardı.
28 “Sen de, ey firavun, düşecek ve kılıçla öldürülenlerle birlikte Sünnetsizlerin arasına konacaksın.
29 “Edom, kralları ve önderleriyle orada. Güçlü olmalarına karşın kılıçla öldürülenlerin yanına kondular. Ölüm çukuruna inenlerin, Sünnetsizlerin yanında yatıyorlar.
30 “Bütün kuzey önderleri, bütün Saydalılar orada. Güçleriyle korku saldıkları halde öldürülenlerle birlikte utanç içinde indiler. Sünnetsiz olarak kılıçla öldürülenlerle birlikte utanç içinde ölüm çukuruna inenlerin yanına kondular.
32 “Yaşayanlar diyarında korku salmasını sağladığım halde, firavunla halkı, kılıçla öldürülenlerle birlikte Sünnetsizlerin yanına konacak.” Böyle diyor Egemen RAB.
Elçilerin İşleri 11
3 “Sünnetsiz kişilerin evine gidip yemek yemişsin!” dediler.
Romalılar 2
26 Bu nedenle, Sünnetsizler Yasa’nın buyruklarına uyarsa, Sünnetli sayılmayacak mı?
Romalılar 3
30 Çünkü Sünnetlileri imanları sayesinde, Sünnetsizleri de aynı imanla aklayacak olan Tanrı tektir.
Romalılar 4
9 Bu mutluluk yalnız Sünnetliler için mi, yoksa aynı zamanda Sünnetsizler için midir? Diyoruz ki, “İbrahim, imanı sayesinde aklanmış sayıldı.”
10 Hangi durumda aklanmış sayıldı? Sünnet olduktan sonra mı, Sünnetsizken mi? Sünnetliyken değil, Sünnetsizken...
11 İbrahim daha Sünnetsizken imanla aklandığının kanıtı olarak Sünnet işaretini aldı. Öyle ki, Sünnetsiz oldukları halde iman edenlerin hepsinin babası olsun, böylece onlar da aklanmış sayılsın.
12 Böylelikle atamız İbrahim, yalnız Sünnetli olmakla kalmayan, ama kendisi Sünnetsizken sahip olduğu imanın izinden yürüyen Sünnetlilerin de babası oldu.
1. Korintliler 7
17 Ancak herkes Rab’bin kendisi için belirlediği duruma uygun biçimde,
Tanrı’dan aldığı çağrıya göre yaşasın. Bunu bütün kiliselere buyuruyorum.
18 Biri Sünnetliyken mi çağrıldı, Sünnetsiz olmasın.
Bir başkası Sünnetsizken mi çağrıldı, Sünnet olmasın.
19 Sünnetli olup olmamak önemli değildir.
Önemli olan, Tanrı’nın buyruklarını yerine getirmektir.
20 Herkes ne durumda çağrıldıysa, o durumda kalsın.
Galatyalılar 2
7 Tam tersine, Müjde’yi Sünnetlilere bildirme işi nasıl Petrus’a verildiyse, Sünnetsizlere bildirme işinin de bana verildiğini gördüler.
12 Çünkü Yakup’un yanından bazı adamlar gelmeden önce Kefas öteki uluslardan olanlarla birlikte yemek yerdi. Ama o adamlar gelince Sünnet yanlılarından korkarak Sünnetsizlerden uzaklaştı, onlarla yemek yemez oldu.
Galatyalılar 5
6 Mesih İsa’da ne Sünnetliliğin ne de Sünnetsizliğin yararı vardır; yararlı olan, sevgiyle etkisini gösteren imandır.
Efesliler 2
11 Bunun için, öteki uluslardan doğan sizler bir zamanlar ne olduğunuzu anımsayın: Bedende elle yapılmış Sünnete sahip olup “Sünnetli” diye anılanların “Sünnetsiz” dedikleri sizler,
Koloseliler 2
13 Sizler suçlarınız ve benliğinizin Sünnetsizliği yüzünden ölüyken, Tanrı sizi Mesih’le birlikte yaşama kavuşturdu. Bütün suçlarımızı O bağışladı.
Koloseliler 3
11 Bu yenilikte Grek ve Yahudi, Sünnetli ve Sünnetsiz, barbar, İskit, köle ve özgür ayrımı yoktur. Mesih her şeydir ve her şeydedir.