Ana Sayfa

Tevrat ve incil’de Kadın


Kadın, Adem'in Kaburga Kemiğinden YaratılMIŞ !

( Bu Safsata, Allah'ın Sözü Olabilir mi ! )

Yahudi toplumunun önemli fıkhi kitabı TALMUT'da geçen RAB emirleri :
Talmud, Yahudi medeni kanunu, tören kuralları ve efsanelerini kapsayan dini metinlerdir. )
Kadının yaratılış şekli ve Kadının Adem'in kaburga kemiğinden yaratıldığının
sebebi hakkında şu açıklama yer almıştır :

Ben, kadını hafif meşrepli olmasın ve
kibirden başını yüksekte tutmasın diye Adem'in başından yaratmadım.
Çok araştırmasın diye de gözlerinden yaratmadım.
Gizlice kulak vermesin ve laf taşımasın diye de kulağından yaratmadım.
Geveze ve konuşkan olmasın diye de ağzından yaratmadım.


Haset etmesin diye de kalbinden yaratmadım.
Eli boş şeylere uzanmasın diye de elinden yaratmadım.
Boş yere gezmesin diye de ayaklarından yaratmadım.
Ben kadını Adem'in bedeninden sürekli örtülü ve gizli olan bir parçasından
kaburga kemiğinden yarattım ki her zaman örtülü ve iffetli kalsın.”

Yaratılış / Tekvin 1 
26 - 
27 Tanrı, ‘İnsanı kendi suretimizde, kendimize benzer yaratalım' dedi.
Tanrı insanı kendi suretinde yarattı.
Böylece insan Tanrı suretinde yaratılmış oldu.
İnsanları erkek ve dişi olarak yarattı.

Tevrat
Tesniye / Yasa'nın Tekrarı 20 
12 - 14 Ama barış önerinizi geri çevirir, sizinle savaşmak isterlerse, kenti kuşatın.
Tanrınız RAB kenti elinize teslim edince,
orada yaşayan bütün erkekleri kılıçtan geçirin.
Kadınları, çocukları, hayvanları ve kentteki her şeyi yağmalayabilirsiniz.
Tanrınız RAB'bin size verdiği düşman malını kullanabilirsiniz.

Tesniye / Yasa'nın Tekrarı 20 
16 - 18 "Bu kadınlar Balamın verdiği öğüde uyarak Peor olayında İsraillilerin RAB'be ihanet etmesine neden oldular.
Bu yüzden RAB'bin topluluğu arasında ölümcül hastalık baş gösterdi.
Şimdi bütün erkek çocukları ve erkekle yatmış kadınları öldürün.
Yalnız erkekle yatmamış genç kızları kendiniz için sağ bırakın.

Tesniye / Yasa'nın Tekrarı 22 
Kadınlar erkek giysisi,
Erkekler de kadın giysisi giymesin.
Tanrınız RAB bu gibi şeyleri yapanlardan tiksinir.

El Kesme ! 

Tesniye / Yasa'nın Tekrarı 22 
11 - 12 "Eğer iki adam kavgaya tutuşur da birinin karısı
kocasını dövenin elinden kurtarmak için gelip elini uzatır,
öbür adamın erkeklik organını tutarsa,
kadının elini keseceksiniz; ona acımayacaksınız.


Taşlayarak Öldürme ! 

Tesniye / Yasa'nın Tekrarı 22 
20 Ancak bu sav doğruysa, kızın erden olduğuna ilişkin bir kanıt bulunamazsa,
kızı baba evinin kapısına çıkaracaklar. Kent halkı taşlayarak kızı öldürecek.
Tesniye / Yasa'nın Tekrarı 22 
23 
Eğer bir adam kentte başka biriyle nişanlı erden bir kızla karşılaşır ve onunla yatarsa,
ikisini de kentin kapısına götürecek,
taşlayarak öldüreceksiniz.
Tesniye / Yasa'nın Tekrarı 22 
22
 Eğer bir adam başka birinin karısıyla yatarken yakalanırsa,
hem kadınla yatan adam, hem kadın, ikisi de öldürülecek.
İsrail'den kötülüğü atacaksınız.

Levilliler 20  
10 
Biri başka birinin karısıyla, yani komşusunun karısıyla zina ederse,
hem kendisi, hem de zina ettiği kadın kesinlikle öldürülecektir.

Levilliler 20 
11 Babasının karısıyla yatan, babasının namusuna leke sürmüş olur.
İkisi de kesinlikle öldürülecektir. Ölümü hak etmişlerdir.

Levilliler 20  
12 Bir adam geliniyle yatarsa, ikisi de kesinlikle öldürülecektir.
Rezillik etmişler, ölümü hak etmişlerdir.

Yakılarak Öldürme ! 

Levilliler 20  
14 Bir adam hem bir kızla, hem de kızın annesiyle evlenirse, alçaklık etmiş olur.
Aranızda böyle alçaklıklar olmasın diye üçü de yakılacaktır.

Levilliler 20  
16 
Bir kadın cinsel ilişki kurmak amacıyla bir hayvana yaklaşırsa,
kadını da hayvanı da kesinlikle öldüreceksiniz. Ölümü hak etmişlerdir.
Hezekiel 13  
5 - 6
 Öbürlerine, "Kent boyunca onu izleyin ve kimseye acımadan, kimseyi esirgemeden öldürün" dediğini duydum.
"Yaşlıyı, genci, genç kızı, kadını, çocukları öldürün..."

Hezekiel 23  
46 - 47 
"Egemen RAB şöyle diyor: Onları dehşete düşürecek, mallarını yağmalayacak bir kalabalık salacağım üzerlerine.
Onları taşa tutacak, kılıçlarıyla parçalayacaklar;
oğullarını, kızlarını öldürecek, evlerini ateşe verecekler."
Çölde Sayım / Sayılar 31  
14 - 15
 Musa savaştan dönen ordu komutanlarına - binbaşılara, yüzbaşılara - öfkelendi. Onlara, 
"Bütün kadınları sağ mı bıraktınız?" diye çıkıştı...
Yeremya 51  
22 - 23 Erkeklerle kadınları,
gençlerle yaşlıları,
delikanlılarla genç kızları,
çobanla sürüsünü,
çiftçiyle öküzlerini,
calilerle yardımcılarını darmadağın edeceğim.
Nur Suresi 31. Ayet : Mü’min kadınlara da söyle, gözlerini haramdan sakınsınlar, Ziynet'lerinin belli olması amacıyla ( Kıvırtarak ) Ayaklarını Yere vurmasınlar.. )
Yeşaya 3  
16 - 26 
RAB şöyle diyor: “Siyon kızları kibirlidir, burunları bir karış havada,
göz kırparak geziyor,
ayaklarındaki halhalları şıngırdatarak kırıtıyorlar.
Bu yüzden onların başlarında yaralar çıkaracağım, mahrem yerlerini açacağım.”
O gün Rab güzel halhalları, alın çatkılarını, hilalleri, küpeleri, bilezikleri, peçeleri, başlıkları, ayak zincirlerini, kuşakları, koku şişelerini, muskaları, yüzükleri, burun halkalarını, bayramlık giysileri, pelerinleri, şalları, keseleri, el aynalarını, keten giysileri, baş sargılarını, tülbentleri ortadan kaldıracak.
O zaman güzel kokunun yerini pis koku,
Kuşağın yerini ip,
Lüleli saçın yerini kel kafa,
Süslü giysinin yerini çul,
Güzelliğin yerini dağlama izi alacak.
Erkekleri kılıçtan geçirilecek,
Yiğitleri savaşta yok olacak.
Siyon’un kapıları ah çekip yas tutacak;
Kent, yerde oturan,
Terk edilmiş bir kadın gibi olacak.

Yeşeya 13  
15 - 18 
Yakalananın bedeni delik deşik edilecek, ele geçen kılıçtan geçirilecek.
Yavruları gözleri önünde parçalanacak, Evleri yağmalanacak,
Kadınlarının ırzına geçilecek...
Oklarıyla gençleri parçalayacak, bebeklere acımayacak, çocukları esirgemeyecekler.

Kadına karşı bu kadar olumsuz bakışın olmasından dolayı,
Yahudi erkeklerinin sabah dualarında Tanrı'ya
''Beni kadın yaratmadığın için sana hamdolsun'' diye dua etmelerinin,
şükretmelerinin ve minnetlerini dile getirmelerinin sebebi
işte bütün bu sayılan kadının içine düşü­rülmüş olduğu durumdur.


Levililer / Levioğulları 12  
2 - 5 
RAB Musa’ya şöyle dedi:
İsrail halkına de ki, Bir kadın hamile kalıp erkek çocuk doğurursa, âdet gördüğü günlerde olduğu gibi yedi gün kirli sayılacaktır.
Çocuk sekizinci gün sünnet edilmeli.
Kadın kanamasından paklanmak için otuz üç gün bekleyecek. Pak sayılması için geçmesi gereken bu günler doluncaya dek kutsal bir şeye dokunmayacak, tapınağa girmeyecek.
Ancak, kız çocuk doğurursa, âdet gördüğü günler gibi iki hafta kirli sayılacaktır. Kanamasından paklanmak için altmış altı gün bekleyecektir.

Levililer / Levioğulları 15  
19 - 28
 Âdet gördüğü için kan kaybeden kadın yedi gün kirli sayılacak. Ona dokunan da akşama kadar kirli sayılacak.
Âdet gördüğü günlerde kadının üzerinde yattığı ya da oturduğu her şey kirli sayılacaktır.
Kim kadının yatağına dokunursa, giysilerini yıkayacak, yıkanacak, akşama kadar kirli sayılacaktır.
Kim kadının üzerine oturduğu herhangi bir şeye dokunursa, o da giysilerini yıkayacak, yıkanacak, akşama kadar kirli sayılacaktır.
Kadının yatağındaki ya da oturduğu şeyin üzerindeki herhangi bir eşyaya dokunan herkes akşama kadar kirli sayılacaktır.
Âdet gören kadının kirliliği onunla yatan adama da bulaşır. Adam yedi gün kirli kalır ve yattığı her yatak kirli sayılır.
“ Eğer bir kadının âdet günleri dışında uzun süreli bir kanaması varsa, ya da kanaması âdet günlerinden sonra da devam ediyorsa, kanaması olduğu sürece âdet günlerinde olduğu gibi kirli sayılır.
Kanaması olduğu sürece, âdet günlerinde olduğu gibi, yattığı her yatak ve üzerine oturduğu her şey kirli sayılacaktır.
Kim bunlara dokunursa kirli sayılacak. Giysilerini yıkayacak, yıkanacak, akşama kadar kirli kalacaktır.
Ama kanama durursa, kadın yedi gün bekleyecek, sonra temiz sayılacaktır.

Kadınları toplu ibadetten menetme gayretlerinin yanında Kadınların günlük ibadetlerde erkeklerden ayrı tutuldukları bazı hususlar bulunmaktadır.

Örneğin, Shema'dan ( Tevrat'dan sabah ve akşamlan okunan bazı bölümler [Tesniye / Yasa'nın Tekrarı, 6:4-9,11:13-21; Çölde Sayım / Sayılar, 15:37-41] gibi ) Tefillinden ( ibadetler sırasında başa ve kola takılan kayış ) Mezuzahdan ( Tora'nın bazı bölümlerinin yazılı olduğu ve evlerin giriş kapılarının üzerine yerleştirilen rulodan okuma ) gibi yemek sonrası yapılan şükür duasından muaf tutulması bu örnekler arasındandır.

Boşanmaları da, genellikle, kocaların arzu ve isteklerine havale edilmiştir. Kadınların bu konuda yetkisi yoktur.
( Tesniye / Yasa'nın Tekrarı, 24:1; Yaşeya, 3:8 )

Kocasından boşanan bir kadın, yaptığı ikinci evliliğin sona ermesi üzerine, tekrar ilk kocasıyla evlenmesine de izin verilmez
( Tesniye / Yasa'nın Tekrarı, 24:4 ) 

Babaları yada kocaları ölen kadınlar mirastan mahrumdur
( Çölde Sayım / Sayılar, 27:1-11, 36; Tesniye / Yasa'nın Tekrarı, 21:17; Yeşu,17:3-6; Eyub, 42:15 ) 

vb. gibi daha birçok konuda kadın Tevrat'ın anlatımında tamamen ikincil ve olumsuz durumdadır.
Tanrı Adem'i cezalandırırken şöyle der: "Kadının sözünü dinlediğin için ... Yaşam boyu emek vermeden yiyecek bulamayacaksın. Toprak sana diken ve çalı verecek, yaban otu yiyeceksin. Toprağa dönünceye dek ekmeğini alın teri dökerek kazanacaksın. Çünkü topraksın, topraktan yaratıldın ve yine toprağa döneceksin."
( Yaratılış / Tekvin, 3:17-19 ) 

Hanımlarının Süleyrnan'ı yoldan çıkartarak putlara hizmet ettirmesi,
( 1.Krallar, 11:1-8; Nehemya,13:26 ) 

Lut'a isyan eden ve Sodom'un yok edilmesine karşı çıkan karısının tuz direği haline getirilmesi.
( Yaratılış / Tekvin, 19:12-26 )

Kızlarının Lut'u sarhoş ederek, onunla cinsel ilişkiye girmeleri ve hamile kalmaları,
( Yaratılış / Tekvin,19:31-38 ) 

Bat-şeba isimli kadının Davud'la zina yaparak hamile kalması, daha sonra da, kendisi ile beraber olabilmek için, kocasının öldürülmesine zemin hazırlayan Davud'la evlenmesi,
( 2.Samuel, 11:4-5, 27;12:9-10 )

Delila'nın gücünü elinden almak için kurduğu tuzak sonunda, Şimson'un gözlerinin oyulması.
( Hakimler, 16:4-20 )

Tamar'ın kayınpederiyle zina yapması.
( Yaratılış / Tekvin, 38:14-24 )

Rebeka'nın hile ile küçük oğlu Yakub'u yönlendirmesi ve böylece Yakub'un abisi Esav'ın yerine kendisini babası İshak'a bereketlendirtmesi hile yapması
( Yaratılış / Tekvin, 27:11-17 )

Rahel'in kız kardeşi Lea'ya karşı kıskançlığı ve onun kocasını elinden alması,
( Yaratılış / Tekvin,30:1; 30:15 )

Karısının Eyüb'u Allah'a lanet etmeye ve isyana teşvik etmesi,
( Eyüb,2;9; 19:17 )

Hoşea'nın karısının puta tapması,
( Hoşea,1:2-3; 3:1 )

Zidonianların kralı Ethbaal'ın kızı ve Ahab'ın kraliçesi İzabel'in peygamberleri öldürmesi ve böylece Allah'ın dinini yıkmaya çalışması,
( 1.Krallar,18:4-13 )

Yalancı kadın peygamber Noadya'nın Kudüs'ün yeniden inşa edilmesi zamanında fitne çıkarması,
( Nehemya, 6:14 )

Musa'nın ablası Miryam'ın Harun'la birlik olup kardeşleri Musa'yı çekiştirmesi üzerine cüzzam hastalığıyla cezalandırılması,
( Çölde Sayım / Sayılar, 12 )

Saul'un kızı Mikal'in Davud'un dini çoşkusuyla ve dans etmesiyle alay etmesi ve bunun üzerine ömrünün sonuna kadar çocuğunun olmaması,
( 2. Samuel, 6:16, 20-23 )

Rahab'ın fahişeliği
( Yeşu, 2:1 )

vb birçok örnekler sayıbilir.

Bu örneklerini verdiğimiz kadınların ortak vasıfları ve en belirgin özelliklerini Tevrat'a göre şu şekilde tespit etmek mümkündür:

Hilekar, kurnaz
( Süleymanın Özdeyişleri, 6:25-26;7:6-27, Vaiz,7:26 )

Düzenbaz
( 1.Krallar, 21:8 )

Kötülüğün kaynağı
( 2.Krallar,9:30-37;23:7;Yeremya, 44:15-19, 25; Hezekiel, 8:14 )

Kötülük yapmaya kışkırtıcı
( Çölde Sayım / Sayılar,31:15-16; 1.Krallar, 21:25;Nehemya, 13:26 )

Kötülükte yardımcı
( Yeremya, 7:18 )

Kibirli
( İşaya,3:16 )

Şehvetine düşkün, zinacı
( 2. Krallar,23:7; Hoşea, 4:13-14 )

Kavgacı
( Süleymanın Özdeyişleri, 27:15-16 )

Kaygısız
( Yaşeya, 32:9 )

Korkak
( Yaşeya,19:16; Yeremya, 5O:53; 51:30; Nahum, 3:13 )

Doğurduğu pis
( Eyüp,25:4-6 )

Putperestlerin adetlerine eğilimli, putçuluğun ve batıl inançların yayılmasına yardımcı olmaları
( Yeremya,7:18; Hezekiel,13:17,23 )

Cincilikle uğraşmaları 
( 1.Samuel, 28:7-25 )

Yalancı peygamberlik yapmaları
( Hezekiel, 13:17-23 )

vb. gibi pek çok davranışlarına yer verilen başka örneklerde de kadınlar yerilmektedir.

Tevrat'ta kadınlarla ilgili olumsuz görüşü Vaiz bölümündeki şu metin apaçık özetlemektedir.

Vaiz 7
24 - 
Bilgelik denen şey Uzak ve çok derindir, onu kim bulabilir?
25 - Böylece, bilgelik ve çözüm aramaya, incelemeye, kavramaya, Kötülüğün akılsızlık, akılsızlığın delilik olduğunu anlamaya kafa yordum.
26 - Kimi kadını ölümden acı buldum. O kadın ki, kendisi tuzak, yüreği kapan, elleri zincirdir. Tanrı`nın hoşnut kaldığı insan ondan kaçar, Günah işleyense ona tutsak olur.
27 - Vaiz diyor ki, “Şunu gördüm: Bir çözüm bulmak için Bir şeyi öbürüne eklerken
28 - Araştırıp hala bulamazken - Binde bir adam buldum, Ama aralarında bir kadın bulamadım.
29 - Bulduğum tek şey: Tanrı insanları doğru yarattı, Oysa onlar hâlâ karmaşık çözümler arıyorlar.”

Tevrat'ın bu bölümüne göre denilmektedir ki : Kadın tuzakçıdır,yürekleri meşgül eder ellinizi kolunuzu bağlar ve benim yolumdan alıkoyar.Ölümden acıdır. Benim sizden hoşnut kalmamı istiyorsanız,kadından kaçınız,günah işlemek isterseniz kadınla olunuz,bilge olan kişilerin arasında bir tane KADIN olmadığını,bizzat bilgeliğe engel olduğunu belirtmektedir..Metin açıktır okuyan herkes gayet sağlıklı biçimde Tevrat'ın kadına bakışını özetleyen bu kısmı anlayacaktır.

Kadın ve erkeğin hangi gerekçe ile olursa olsun fiziki temaslarını son derece tehlikeli addeden yahudiler, kocası sokakta dayak yiyen bir kadının, eşine yardım edebilmek için bile olsa, karşıdaki adamlara temas etmesini yasaklamışlardır. Tevrat'ta da kocasını kurtarmak isterken, kaza ile, karşıdaki erkeğin mahrem yerine dokunan bir kadının elinin kesilmesi emredilmiştir.
( Tesniye / Yasa'nın Tekrarı ),25:11-12 )


Tokalaşma ( Shomer Negiah )
Negiah, kelimesinin tam anlamı "dokunma"
Yahudi hukukunda karşı cinsten bir üyeyle 
şehvetli fiziksel teması yasaklayan veya kısıtlayan kavramdır. 
Bu davranış şekline uyan bir kişi, 
halk dilinde shomer negiah olarak tanımlanır.

incil
Matta 5  
28 
Ama ben size diyorum ki,
bir kadına şehvetle bakan her adam, yüreğinde o kadınla zina etmiş olur.
Eğer sağ gözün günah işlemene neden olursa, onu çıkar at.
Çünkü vücudunun bir üyesinin yok olması,
bütün vücudunun cehenneme atılmasından iyidir.
Eğer sağ elin günah işlemene neden olursa, onu kes at.
Çünkü vücudunun bir üyesinin yok olması,
bütün vücudunun cehenneme gitmesinden iyidir.

1 Korintliler 11  
9 Erkek kadın için değil, kadın erkek için yaratıldı.

1 Korintliler 14  
34 - 35 Kadınlar toplantılarınızda sessiz kalsın. Konuşmalarına izin yoktur. Kutsal Yasa'nın da belirttiği gibi, uysal olsunlar. Öğrenmek istedikleri bir şey varsa, evde kocalarına sorsunlar. Çünkü kadının toplantı sırasında konuşması ayıptır.

1 Timoteos 2  
12 - 14 Kadının öğretmesine, erkeğe egemen olmasına izin vermiyorum; sessiz olsun. Çünkü önce Adem, sonra Havva yaratıldı; aldatılan da Adem değildi, kadın aldatılıp suç işledi.

Efesliler 5
22 Ey kadınlar, Rab’be bağımlı olduğunuz gibi, kocalarınıza bağımlı olun.
23 Çünkü Mesih bedenin kurtarıcısı olarak kilisenin başı olduğu gibi, erkek de kadının başıdır.
24 Kilise Mesih’e bağımlı olduğu gibi, kadınlar da her durumda kocalarına bağımlı olsunlar.
25 Ey kocalar, Mesih kiliseyi nasıl sevip onun uğruna kendini feda ettiyse, siz de karılarınızı öyle sevin.
26 Mesih kiliseyi suyla yıkayıp tanrısal sözle temizleyerek kutsal kılmak için kendini feda etti.
27 Öyle ki, kiliseyi üzerinde leke, buruşukluk ya da buna benzer bir şey olmadan, görkemli biçimde kendine sunabilsin. Amacı kilisenin kutsal ve kusursuz olmasıdır.
28 Aynı biçimde kocalar da karılarını kendi bedenleri gibi sevmelidir. Karısını seven kendini sever.
29 Hiç kimse hiçbir zaman kendi bedeninden nefret etmemiştir. Tersine, onu besler ve kayırır; tıpkı Mesih’in kiliseyi besleyip kayırdığı gibi.
30 Çünkü bizler O’nun bedeninin üyeleriyiz.
31 “Bunun için adam annesini babasını bırakıp karısına bağlanacak, ikisi tek beden olacak.”
32 Bu sır büyüktür; ben bunu Mesih ve kiliseyle ilgili olarak söylüyorum.
33 Size gelince, her biriniz karısını kendisi gibi sevsin. Kadın da kocasına saygı göstersin.

Tevrat ve incil'de Başörtüsü 

Tevrat


Çölde Sayım / Sayılar 5  
18
 Ve kâhin kadını RABBİN önünde durduracak,
ve kadının başını açacak,
ve onun avuçlarına anılma ekmek takdimesini koyacak,
kıskançlık ekmek takdimesidir;
ve lânet getiren acılık suyu kâhinin elinde olacak.

Başörtüsü Yahudiler için, putperest kadınlarda olmayan bir ar ve namus simgesi idi.
Ayrıca, ibadet ederlerken de başlarının örtülü olmasına dikkat ediyorlardı.
Hatta sabah duasını tallit denilen, ipek ya da yünden yapılmış kenarları püsküllü dörtgen biçiminde özel bir kumaş örtüyü örtme geleneği Yahudiler de devam etmektedir.
Başörtüsü bir kadının saygınlığını ve sosyal konumunu ifade ederdi.
Düşük sınıflardan kadınlar çoğu zaman yüksek sınıf izlenimi vermek için başörtüsü takarlardı.
Başörtüsü soyluluğun bir alameti oldğundan dolayı eski İsrailde
fahişelerin başlarını kapamalarına izin verilmezdi.
Fakat fahişelerde çoğunlukla saygın görünmek için özel bir baş örtüsü takarlardı
Avrupadaki Yahudi kadınları, etrafındaki seküler kültürle kaynaşmaya başladığı on dokuzuncu asra kadar baş örtüsü takmaya devam etti.
On Dokuzuncu asırda, Avrupa yaşam tarzı birçoğunu başı açık sokağa çıkmaya zorladı.
Bazı Yahudi kadını, saçı örtmenin başka bir yolu olarak başörtüsünü perukla değiştirmeyi daha uygun buldu.
Bu gün sinagog dışında çoğu dindar Yahudi kadını başını örtmez.
Hassidism mezhebi gibi onlardan bazıları hala peruk kullanır.

incil
1. Korintliler 11  
3 - 15 Fakat bilmenizi isterim ki, her erkeğin başı Mesih,
ve kadının başı erkek, ve
Mesihin başı Allahtır.
Başı örtülü olarak dua eden, yahut peygamberlik eden her erkek,
başını ( Mesihi ) küçük düşürür.
Fakat başı örtüsüz olarak dua eden, yahut peygamberlik eden her kadın,
başını ( Erkeği ) küçük düşürür;
çünkü tıraş edilmiş olmakla bir ve aynı şeydir.

Çünkü eğer kadın örtünmüyorsa, saçı da kesilsin;
fakat kadına saç kesmek, yahut tıraş olmak ayıp ise, örtünsün.

Çünkü erkek, Allahın sureti ve izzeti olduğu için, başını örtmemelidir;
fakat kadın erkeğin izzetidir.
Çünkü erkek kadından değil, fakat kadın erkektendir;
çünkü erkek de kadın için değil, fakat kadın erkek için yaratıldı.

Bunun için melekler sebebinden kadın, başı üzerinde hâkimiyet alâmetine malik olmalıdır.
Bununla beraber, Rabde ne kadın erkeksiz, ne de erkek kadınsızdır.
Çünkü kadın erkekten olduğu gibi, böylece erkek de kadın vasıtası iledir; fakat her şey Allahtandır.
Siz kendi nefsinizde hükmedin; kadının örtüsüz Allaha dua etmesi yakışır mı?
Tabiat bile size öğretmiyor mu ki,
erkeğin uzun saçlı olması kendisi için hürmetsizlik,
fakat kadının uzun saçlı olması kendisine izzettir?
Çünkü saçı kendisine örtü olarak verilmiştir.

İncil'in bir bölümünü oluşturan "Pavlus'un Mektupları'nda", yukarıda görüldüğü gibi Hristiyanların örtünmesi ile ilgili açıklamalar bulunmaktadır.
Pavlus, İsa Peygamberin gerçek temsilcisi Nasrani Hristiyanların karşı koymalarına rağmen "Hristiyanların Mimarı" olma başarısına erişmişti.
Bu tarihten sonra Hristiyanlıkta saçın bir telini bile göstermeyen baş örtüsü Rahibe Kıyafetleri oluşmuş ve günümüze kadar gelmiştir.

Başörtüsü Hristiyan kadınlar arasında yaygındı.
Hristiyan toplumlarda başörtüsü, asırlar boyu
kadının evli olduğunu gösteren işaretti.

Evli olan bir kadının başı şöyle örtülürdü :
Saçını içine toplamış olduğu ağın üzerine,
yüzünü de kapatan bir baş örtüsü örter,
bu baş örtüsü kalçaya kadar iner,
bazen önden açık bırakılır veya
çene altında bir iğne ile tutturulurdu.

Mezarlıkta veya Dua'da Kadının Baş Örtmesi !
1. Korintliler 11
5. 
Ama başı açık dua ya da peygamberlik eden her kadın, başını küçük düşürür. 
Böylesinin, başı tıraş edilmiş bir kadından farkı yoktur.
13. Siz kendiniz karar verin :
Kadının açık başla Tanrı'ya dua etmesi uygun mu?
14. Çünkü saç kadına örtü olarak verilmiştir.

Tallit

Yahudiler için, putperest kadınlarda bir ar ve namus simgesi idi.
Ayrıca, ibadet ederlerken de başlarının örtülü olmasına dikkat ediyorlardı.
Hatta sabah duasını Tallit denilen, 
ipek ya da yünden yapılmış kenarları püsküllü dörtgen biçiminde 
özel bir kumaş örtüyü örtme geleneği Yahudiler de devam etmektedir.


Kadınlar Peçe Takarsa, Güzelliklerini Nasıl Görecek ?

( Ey Nebi ! ) Bundan sonra,
güzellikleri hoşuna gitse bile
başka kadınlarla evlenmek,
eşlerini boşayıp başka eşler almak sana helâl değildir.
Ahzab 52


Tevrat ve incil'de Peçe

Yahudilikte Pe
çe !
Yaratılış / Tekvin 38  
14 - 19 Tamar üzerindeki dul giysilerini çıkardı. Peçesini örttü, sarınıp Timna yolu üzerindeki Enayim Kapısı'nda oturdu. Çünkü Şela büyüdüğü halde onunla evlenmesine izin verilmediğini görmüştü.
Yahuda onu görünce fahişe sandı. Çünkü yüzü örtülüydü.
Yolun kenarına, ona doğru seğirterek, kendi gelini olduğunu bilmeden, "Hadi gel, seninle yatmak istiyorum" dedi. Tamar, "Seninle yatarsam, bana ne vereceksin?" diye sordu.
Yahuda, "Sürümden sana bir oğlak göndereyim" dedi. Tamar, "Oğlağı gönderinceye kadar bana rehin olarak bir şey verebilir misin?" dedi.
Yahuda, "Ne vereyim?" diye sordu. Tamar, "Mührünü, kaytanını ve elindeki değneği" diye yanıtladı. Yahuda bunları verip onunla yattı. Tamar hamile kaldı.
Gidip peçesini çıkardı ve yine dul giysilerini giydi.
Yaratılış / Tekvin 24  
64 - 65 Rebeka gözlerini kaldırıp İshak'ı görünce, deveden indi.
Ve köleye dedi:
Bizi karşılamak için tarlada yürüyen bu adam kimdir?
Köle: Efendimdir, dedi;
ve Rebeka peçesini alıp örtündü.

Mısır'dan Çıkış 34  
33 - 35 Ve Musa onlarla söyleşmeği bitirince, yüzüne bir peçe koydu.
Fakat Musa söyleşmek için RABBİN önüne girdiği zaman, çıkıncıya kadar, peçeyi kaldırırdı; ve dışarı çıkıp kendisine emrolunan şeyi İsrail oğullarına söylerdi.
Ve İsrail oğulları Musanın yüzünü, ve Musanın yüzünün derisi parladığını gördüler; ve Musa RAB ile söyleşmek için içeri girinciye kadar tekrar peçeyi kordu.


Hristiyanlıkta Peçe !
Ezgiler Ezgisi 4  
1 - 3 AH, ne güzelsin, sevgilim, Ah, sen ne güzelsin. Peçen arkasından gözlerin güvercinler. Gilead dağının yamaçlarında yatan Keçi sürüsü gibidir saçın.
Dudakların kızıl kaytan gibi, Ağzın da ne güzel. Peçen arkasından yanakların, Sanki nar parçası.
Ezgiler Ezgisi 5  
7
 
Şehirde dolaşan bekçiler beni buldular, Bana vurdular, beni yaraladılar; Şehir duvarlarının bekçileri 
peçemi üzerimden kaldırdılar.
Ezgiler Ezgisi 6  
7
 
Peçen
 arkasından yanakların, Sanki nar parçası.
Yeşaya 3  
19
 küpeleri, ve bilezikleri, ve 
peçeleri;
Yeşaya 47  
2
 
İki değirmen taşı al da un övüt; 
peçeni aç, eteği kaldır, baldırı aç, ırmaklardan geç.
2. Korintliler 3
13. 
ve geçmekte olanın sonuna İsrail oğulları dikkatle bakmasınlar diye, kendi yüzü üzerine peçe koyan Musa gibi değiliz;
14. fakat onların fikirleri körlendi; çünkü Mesihte iptal olunduğu onlara keşfolunmıyarak, ayni peçe eski ahdin okunmasında bugünkü güne kadar duruyor.
15. Fakat bugüne kadar Musa okundukça, peçe onların yüreği üzerinde kalıyor.
16. Fakat ne zaman Rabbe dönerse, peçe kaldırılır.
18. Fakat biz hepimiz peçesiz yüzle Rabbin izzetini aynada imiş gibi görerek izzetten izzete ayni surete değiştiriliyoruz; bu da Ruh olan Rab tarafındandır.

Yahudilik’te Kadın
Yahudilik’te kadının rolü eski dönemlerden beri var olan ataerkil toplum yapısına uygun olarak şekillenmiş, sosyal fonksiyonlar cinsiyete göre tesis edilmiştir.
Tevrat’ta kadının yaratılışıyla ilgili iki kıssadan birincisine göre kadın erkeğe eşittir ve ikisi de Tanrı’nın suretinde yaratılmıştır ( Yaratılış / Tekvin 1 / 26 - 27 ).
İkinci kıssaya göre ise ( Yaratılış / Tekvin 2 / 21 - 25 ) kadın, erkeğin kaburga kemiğinden ve onun yalnızlığını gidermek üzere uygun bir yardımcı olarak yaratılmıştır ( Yaratılış / Tekvin 2 / 21 - 22 ).
Kadının erkekten yaratılmasının sebebi aynı bütünün parçaları olmaları dolayısıyla birbirlerine bağlanmaları ( Yaratılış / Tekvin 2 / 23 - 24 ), parça bütüne tâbi olduğu gibi kadının erkeğe tâbi olmasıdır.
Bu tâbi oluş, kadının yasak meyveyi yemesi ve eşine de yedirmesi sebebiyle daha da ön plana çıkmıştır.
Tanrı emre itaatsizliği yüzünden kadını cezalandırmış, zahmetini ve gebeliğini daha da çoğaltacağını, ağrı ile evlât doğuracağını, arzusunun kocasına karşı olacağını ve kocasının da kendisine hâkim olacağını bildirmiştir ( Yaratılış / Tekvin 3 / 16 ).
Kadının erkekten sonra ve ondan bir parça olarak yaratılması, erkeğin kadına ad koyması erkeğin hâkimiyeti ve kadının ona boyun eğmesi olarak yorumlanmaktadır.
Kitâb-ı Mukaddes geleneğinde erkek kadının efendisidir.
İbrânice’de kocaya verilen isimlerden biri de “baal”dir ki efendi anlamındadır.
Kadının birinci görevi ve varlık sebebi çocuk doğurmak ( Yaratılış / Tekvin 3 / 16 ) ve yuvaya bakmaktır.
Koca ve çocuklar iyi bir eş ve anne için mutluluk Süleymanın Özdeyişleri, 31 / 28 ), kadının kısır olması ise kınanma ve üzüntü sebebidir ( Yaratılış / Tekvin 11 / 30; 25 / 21; 29 / 31 ).
Anne olarak kadının özel bir yeri vardır ve ona saygı gösterilmesi istenmektedir ( Mısır'dan Çıkış,20 / 12; Levililer / Levioğulları, 20 / 9 ).
Dini hukukta kadın, hakları, görevleri ve çeşitli kadınlık halleriyle özel bir hukuki statüdedir ve bu sebeple de erkeklerle ortak genel hükümler dışında farklı kurallara tâbidir.
İbadette kadının rolü ikinci derecededir.
Kadın din görevlisi olamaz. Yahudilik’te kadınlar cemaatten sayılmazlar ve cemaatle ibadete iştirak edemez sadece uzaktan izleyebilirler.
Kadınlar cenaze merasimine de katılamazlar.
Kadının âdet görme ve çocuk doğurmasıyla ilgili özel kirlilik süresi ibadet yapmasına engeldir ve temizlenme kuralları söz konusudur.
Yıllık üç hac sadece erkeklere şarttır ( Mısır'dan Çıkış,23 / 17, 34 / 23; Tesniye / Yasa'nın Tekrarı, 16 / 16 ).
Kadın da erkek gibi adak adayabilir ( Çölde Sayım / Sayılar, 6 / 2 ), fakat babasının veya eşinin iznini alması şarttır ( Çölde Sayım / Sayılar, 30 / 4 - 16 ).
Erkeğin belli durumlarda karısını boşama hakkı vardır.
Tevrat’ta erkeğin, evlendiği kadında utanılacak bir şey bulduğunda eşini boşayabileceği belirtilmektedir ( Tesniye / Yasa'nın Tekrarı, 24 / 1 - 4 ).
Talmudik dönem boşanma için bazı şartlar getirmiştir ve Ortaçağ’lardan itibaren boşanma her iki tarafın isteğiyle olmaktadır.
Kadın kocasından ve erkek kardeşi varsa babasından mirasçı olamaz ( Çölde Sayım / Sayılar, 27 / 8 - 11 ).
Kadının şahitliği geçerli değildir ( EJd., XVI, 586; Dictionnaire encyclopedique du Judaisme, s. 321 ).
Tevrat kadınlara erkekler gibi giyinmeyi yasaklamaktadır ( Tesniye / Yasa'nın Tekrarı, 22 / 5 ).
Diğer taraftan kadının başını örtmesi gerekmekte, kadının başını açma ise kâhin tarafından bir aşağılama olarak yapılmakta ( Çölde Sayım / Sayılar, 5 / 18 ), halk içinde başı açma küçük düşürücü bir davranış olarak kabul edilmektedir ( İşaya, 3 / 17 ).
Yahudi bilginlerine göre saçının örgüsünü gösteren evli kadın cezalandırılmalıdır.
Talmud’a göre bir kimse halk içinde başını açan karısını boşayabilir, bazılarına göre ise başı açık kadının bulunduğu evde kutsal metinlerin okunması yasaktır ( a.g.e., s. 283 - 284 ).
Kadının başını örtmesi şart olmasına rağmen peçe takma zorunluluğu yoktur.
Bu yasaklama ve kısıtlamalara rağmen kadınlar sosyal faaliyetlere, bayramlara ve törenlere katılıyorlardı ( Mısır'dan Çıkış,15 / 20 - 21; 35 / 22 - 29; 38 / 8; II. Samuel, 6 / 19, 20 ).
Misafir kabul edebiliyor, ancak yabancılarla aynı sofraya oturmuyorlardı ( Yaratılış / Tekvin 18 / 9 ).
Yahudi şeriatı kadını “şofar” üflemek, “sukkah”ta oturmak, ibadet elbisesi taşımak, düzenli duaları okumak gibi zamana bağlı emirlerden muaf tutmaktadır.
Burada aslolan ailevi yükümlülüklerdir ve kadın kendisini ailevi yükümlülüklerden alıkoyacak emirlerden muaf tutulmaktadır.
Fakat bunun Hanukah kandilini yakmak, Purim mecellesini okumak, yoğurduğu hamurdan bir parçasını hahamlara vermek, cumartesi mumlarını yakmak gibi istisnaları da vardır ve kadın ailenin temizlik kurallarına riayet etmekle emrolunmuştur.
Miriam, Deborah, Hulda gibi peygamberler veya Ruth, Ester gibi önemli rol üstlenmiş kadınlar da olmasına rağmen İsrâil cemiyetinde kadın kamu alanının dışında bırakılmıştır.
Kitâb-ı Mukaddes hukukunda poligami tasdik edilirken ( Tesniye / Yasa'nın Tekrarı, 21 / 15 ) Âdem - Havvâ kıssası monogaminin ideal olduğu, ancak “ona hâkim olacak” ( Yaratılış / Tekvin 3 / 16 ) hükmü icabı kadının kocasından daha aşağı bir seviyede bulunması gerektiği anlayışı hâkimdir.

Hristiyanlık’ta Kadın
İnciller’de Meryem başta olmak üzere muhtelif kadınlardan bahsedilmektedir.
isâ sadece sözleriyle değil davranışlarıyla da kadınları yüceltmiş, İncil’i yayma işine seçtiği kadınları da katmıştır.
Yeni Ahid’de erkekler gibi kadınlar da Mesih’in doktrinine muhataptır ve onu dinleyip peşinden gitmiş 
( Matta, 14 / 21, 15 / 28; Yuhanna, 4 / 7 - 42 ), isâ Mesih vasıtasıyla şifa bulmuş ve günahları bağışlanmıştır ( Matta, 8 / 14 - 15; Luka, 7 / 48 - 50; 13 / 13 ).
Yeni Ahid’de bir taraftan cinsi hayat ve evlilik iyi görülmemekte, bekâretin üstünlüğü ve evlenmemenin fazileti vurgulanmakta, diğer taraftan poligami ve boşanma yasaklanmaktadır 
( Matta, 1 / 23;19 / 12 ).
Pavlus evlenmemenin ideal olduğunu, ancak hem zinadan korunmak hem de çocuk yapmak için evliliğin olabileceğini ifade etmektedir 
( Korintoslular’a Birinci Mektup, 7 / 1 - 7 ).
Ona göre erkek kadın için değil kadın erkek için yaratılmıştır ve bu sebeple kadınlar rabbe bağlı olduğu gibi kocalarına bağlı olmalıdır.
Çünkü Mesih nasıl kilisenin başı ise erkek de kadının başıdır 
( Efesoslular’a, 5 / 22 - 24 ).
Pavlus’a göre bâkirelik üstün bir mükemmellik ve fedakârlıktır 
( Korintoslular’a Birinci Mektup, 7 / 25 - 40 ), fakat evlilik isâ tarafından bir dini sır seviyesine yükseltilmiştir ( Efesoslular’a, 5 / 31 - 32 ).
Kadın erkeğin gerçek arkadaşıdır.
isâ’nın, kilisesine karşı yaptığı gibi erkek onu sevmeli, ihtimam göstermeli, himaye etmelidir, çünkü onunla bütünleşmektedir 
( Korintoslular’a Birinci Mektup, 11 / 9, 11 ).
Pavlus kadına çözülmez bir bağla bağlandığı kocasına itaati tavsiye eder 
( Korintoslular’a Birinci Mektup, 7 / 2 - 4; 10 - 11; Efesoslular’a, 5 / 22 ).
O kurtuluşunu annelik görevlerini yaparak, çocuklarını imanlı yetiştirerek 
( Titus, 2 / 4 - 5 ), iyi işler yaparak ( Timoteos’a Birinci Mektup, 2 / 10,15 ) sağlayabilir.
Pavlus kadınların kilise toplantılarına katılabileceklerini, ancak söze karışmamalarını, çünkü kadın erkeğe bağımlı olduğu için öğrenmek istediklerini evde kocalarından sorabileceklerini, kadınların başlarını örtmelerinin zorunlu olduğunu ve yalnız bu şekilde kilisede dua edebileceklerini 
( Korintoslular’a Birinci Mektup, 11 / 5 - 6, 9 - 10; 14 / 34 - 35 ) belirtmekte, kadınların gösterişsiz giyinmelerini, utanılmayacak biçimde ve akıllıca süslenmelerini öğütlemektedir 
( Timeteos’a Birinci Mektup, 2 / 9 ).
isâ zamanında olduğu gibi havâriler döneminde de kadınlar sınırlı ölçüde de olsa cemaate yardım ve hizmet işini sürdürmüşlerdir.
Bazıları yetenekleri sebebiyle çeşitli dini görevler üstlenmişlerdir.