Hristiyanlık
Hristiyan Kelimesi Kurani bir terim değildir çünkü
Kuranda NSR kökünden neSārā diye geçer.
isa'nın memleketi Nasıra Köyüne izafeten Nasranilik veya
isa'ya ithafen isevilik denir.
Günümüzde "istisnasız" Tüm Hristiyanların Kabul Ettiği "TEK" Bir incil YOKTUR !
Oysa ki, Allah "TEK" Bir incil indirdi !
Kuran'da bahsedilen incil'in akıbeti bilinmemektedir.
Elçilerin İşleri 24
Bugünkü incil'leri kimler yazdı ?
Bu mu Kuran'daki incil ?
1 - 4 Sayın Teofilos,
Birçok kişi aramızda olup bitenlerin tarihçesini yazmaya girişti.
Nitekim başlangıçtan beri bu olayların görgü tanığı ve
Tanrı sözünün hizmetkârı olanlar bunları bize ilettiler.
Ben de bütün bu olayları ta başından özenle araştırmış biri olarak
bunları sana sırasıyla yazmayı uygun gördüm.
Öyle ki, sana verilen bilgilerin doğruluğunu bilesin.
1-2 Ey Teofilos,
ilk kitabımda isa’nın yapıp öğretmeye başladığı her şeyi, seçmiş olduğu elçilere Kutsal Ruh aracılığıyla buyruklar verip yukarı alındığı güne dek olanları yazmıştım.
Daha önce de, insanlara yol gösterici olarak Tevrat’ı ve incil’i indirmişti. ( Enzele )
Enzele : ( inzal ) Bir defada, Topluca indi.
Göğe çıkmadıkça sana asla inanmayacağız.
Bize gökten ( Bir defada, Topluca inen ) okuyacağımız bir kitap indirmedikçe
göğe çıktığına da inanacak değiliz.
isra 93
* Çünkü Onlar ( Tevrat ve incil gibi ) ilahi Kitapların Bir defada Topluca indiğine inanırlardı.
insanlara ağır ağır okuman için,
bölüm bölüm ayırdık ve peyderpey indirdik.
isra 106
Ali imran 3
Ali imran 48
Maide 110
Ona da içinde hidayet ve nur bulunan, kendinden önce gelmiş olan Tevrat’ı tasdik edici, takvâ sahipleri için bir yol gösterici ve bir öğüt olarak İncil’i verdik.
Maide 46
Hadid 27
"Şüphesiz ben Allah’ın kuluyum. Bana kitabı ( Müjde'yi / İncil’i ) verdi ve beni bir peygamber yaptı."
Meryem 30
Günümüzde eldeki bilgiye göre,
isa peygambere gelen vahiyleri sözlü tebliğ yapıyordu.
O Vefat edince ( Maide 117 )
Havarilerinin Tebliğ için değişik coğrafyalara dağılmasının ardından
Herbir Havari Tebliğ ettiği öğretileri bulunduğu topluluğa göre farklı şekillerde yazıya geçirmiş.
incil'ler, Adeta Havarilerin Hatıraları şekline bürünmüş.
2 - 4 Bu on iki elçinin adları şöyle:
Birincisi Petrus adıyla bilinen Simun, onun kardeşi Andreas,
Zebedi'nin oğulları Yakup ve Yuhanna,
Filipus ve Bartalmay,
Tomas ve vergi görevlisi Matta,
Alfay oğlu Yakup ve Taday,
Yurtsever Simun ve
İsa'ya ihanet eden Yahuda İskariot.
isa'nın ilâhi vahyi tebliği ile söylenmiş olamayacağı
"Bu sözlerin, yazanın fikri" olduğu anlaşılır.
iznik Konsilinde Tüm inciller elden geçirilerek içlerinden Matta, Markos, Luka ve Yuhanna ismiyle anılan incillerin ilahi vahye en uygun olduklarına karar vermişler.
Bu 4 incilden Matta, Markos ve Luka konu ve üslup olarak birbirine benzediği, hatta önemli miktarda ortak metin içerdiği için Sinoptik, ( Yunanca ) "eş görünümlü" olarak kabul edilmiştir.
Sinoptik İnciller’le ( Matta, Markos, Luka ) Yuhanna İncili arasında farklılıklar olduğu gibi sinoptik İnciller kendi içlerinde de çelişkiler taşımaktadır ve bu çelişkiler erken dönemlerden itibaren dikkat çekmiştir.
12 Beyazlar içinde iki melek gördü; biri İsa’nın bedeninin yatırıldığı yerin başında, diğeri de ayakucunda oturuyordu.
5 Diğer kadınlar ise orada bir melek gördü.
Mezarın içinde de “beyaz kaftanlı” başka bir melek vardı
23 İsa’nın bedenini bulamamışlar ve doğaüstü bir görüntüde melekleri görmüşler.
Melekler onlara İsa’nın yaşadığını söylemiş.
5 Mezarın içine girdiklerinde, sağ tarafta beyaz kaftanlı bir gencin oturmakta olduğunu görüp çok şaşırdılar.
6 Genç onlara “Şaşırmayın” dedi. “Siz direğe gerilmiş olan Nasıralı İsa’yı arıyorsunuz. O diriltildi, burada değil.
5 Orada birkaç hastayı, üzerlerine ellerini koyarak iyileştirmekten başka hiçbir mucize YAPAMADI.
6 Halkın imansızlığına şaşıyordu.
58 İmansızlıkları yüzünden İsa orada pek fazla mucize YAPMADI.
28 Onların tartışmalarını dinleyen ve İsa’nın onlara güzel yanıt verdiğini gören bir din bilgini yaklaşıp O’na, “Buyrukların en önemlisi hangisidir?” diye sordu.
29 İsa şöyle karşılık verdi: “En önemlisi şudur: ‘Dinle, ey İsrail! TANRIMIZ Rab tek Rab’dir.
30 Tanrın Rab’bi bütün yüreğinle, bütün canınla, bütün aklınla ve bütün gücünle seveceksin.’
31 İkincisi de şudur: ‘Komşunu kendin gibi seveceksin.’ Bunlardan daha büyük buyruk yoktur.”
32 Din bilgini İsa’ya, “İyi söyledin, öğretmenim” dedi. “ ‘Tanrı tektir ve O’ndan başkası yoktur’ demekle doğruyu söyledin.
35 - 36 Onlardan biri, bir Kutsal Yasa uzmanı, İsa’yı denemek amacıyla O’na şunu sordu: “Öğretmenim, Kutsal Yasa’da en önemli buyruk hangisidir?”
37 İsa ona şu karşılığı verdi: “ ‘Tanrın Rab’bi bütün yüreğinle, bütün canınla ve bütün aklınla seveceksin.’
38 İşte ilk ve en önemli buyruk budur.
39 İlkine benzeyen ikinci buyruk da şudur: ‘Komşunu kendin gibi seveceksin.’
40 Kutsal Yasa’nın tümü ve peygamberlerin sözleri bu iki buyruğa dayanır.”
3 Meryem’in oğlu, Yakup, Yose, Yahuda ve Simun’un kardeşi olan marangoz değil mi bu?
55 “Marangozun oğlu değil mi bu? Annesinin adı Meryem değil mi? Yakup, Yusuf, Simun ve Yahuda O’nun kardeşleri değil mi?
6 Başkâhinler ve görevliler İsa’yı görünce, “Çarmıha ger, çarmıha ger!” diye bağrıştılar.
Pilatus, “O’nu siz alıp çarmıha gerin!” dedi. “Ben O’nda bir suç bulamıyorum!”
7 Yahudiler şu karşılığı verdiler: “Bizim bir yasamız var, bu yasaya göre O’nun ölmesi gerekir. Çünkü kendisinin Tanrı Oğlu olduğunu ileri sürüyor.”
17 Askerler İsa’yı alıp götürdüler.
İsa çarmıhını kendisi taşıyıp Kafatası –İbranice’de Golgota– denilen yere çıktı.
18 Orada O’nu ve iki kişiyi daha çarmıha gerdiler.
Biri bir yanda, öbürü öteki yanda, İsa ise ortadaydı.
"Biz Allah’ın peygamberi Meryem oğlu isa Mesih’i öldürdük"
demelerinden dolayı kalplerini mühürledik.
Oysa onu öldürmediler ve asmadılar.
Fakat onlara öyle gibi gösterildi.
Onun hakkında anlaşmazlığa düşenler, bu konuda kesin bir şüphe içindedirler.
O hususta hiçbir bilgileri yoktur.
Sadece zanna uyuyorlar. Onu kesin olarak öldürmediler.
Fakat Allah onu kendisine yükseltmiştir. Allah, üstün ve güçlüdür, hüküm ve hikmet sahibidir.
Kitab ehlinden hiç kimse yoktur ki
ölümünden önce, ona ( İsa’ya ) iman edecek olmasın.
Kıyamet günü, o ( İsa ) onların aleyhine şahit olacaktır.
Nisa 156 - 159
"Ey İsa! Şüphesiz, senin hayatına ben son vereceğim.
Seni kendime yükselteceğim.
Seni inkâr edenlerden kurtararak temizleyeceğim ve
sana uyanları kıyamete kadar küfre sapanların üstünde tutacağım.
Sonra dönüşünüz yalnızca banadır.
Ayrılığa düştüğünüz şeyler hakkında aranızda ben hükmedeceğim."
Ali imran 55
Tanrı Oğlu !
16 Tanrı dünyayı öyle sevdi ki, biricik oğlunu verdi; ona iman eden hiç kimse yok olmasın, hepsi sonsuz yaşama sahip olsun diye bunu yaptı.
17 Tanrı Oğlunu dünyayı mahkûm etsin diye değil, dünya onun aracılığıyla kurtulsun diye gönderdi.
18 Ona iman eden mahkûm olmayacaktır. İman etmeyen ise zaten mahkûm olmuştur, çünkü Tanrı’nın biricik oğlunun adına iman etmemiştir.
Yuhanna 14
10 “Ben babadayım, baba da bendedir”
Yuhanna 10
30 “Ben ve baba biriz”
27 “Oğuldan başka hiç kimse babayı bilemez. Babadan başka hiç kimse de oğulu bilemez”
ihlas 3
Meryem 35
Şura 11
Hiçbiri Allahın vahyi değildir.
Zaten incilin yazarlarıda bunu itiraf etmişlerdir.
1 Saygıdeğer Teofilos, yazacaklarım şimdiye dek birçok kişinin derlemeye giriştiği ve hepimizin doğruluğundan tamamen emin olduğu olaylardır.
2 Bunları baştan beri görgü tanığı ve mesajın hizmetkârı olanlar bize iletmiştir.
3 Ben de, başından itibaren tüm olayları titizlikle araştırdığımdan, sana bunları mantıklı bir sırayla yazmaya karar verdim.
4 Böylece sana öğretilenlerin doğruluğundan emin olabilirsin.
1 İbrahim oğlu, Davut oğlu, İsa Mesih’in hayatını anlatan kitap.
1 İsa Mesih hakkındaki iyi haberin başlangıcı.
1 - Markos İncili : ( ilk Yazılan ve Kaynak Alınan incil )
MS 60'lı yılların sonlarında veya 70'li yılların başlarında yazıldığı TAHMİN edilmektedir.
Vaftizci Yahya'dan İsa'nın göğe yükselişine kadar olan kısmı anlatır. Kısa versiyonunda İsa'nın boş mezarına kadar olan kısmı anlatır.
2 - Matta İncili :
MS 52 - 68 yılları arasında, Kudüs düşmeden önce yazıldığı TAHMİN edilmektedir.
Matta İncili, İsa'nın soyağacı ile başlar, hayatını ve dini faaliyetlerini özetler. Havarilerin seçimini ve İsa'ya katılışlarını anlatır.
3 - Luka İncili :
MS 60'lı yıllarda yazıldığı TAHMİN edilmektedir.
Luka İncili, Vaftizci Yahya'nın doğumundan İsa'nın göğe yükselişine kadar olan yaklaşık 35 yılı kapsar.
4 - Yuhanna İncili :
MS 90'lı yıllarda yazıldığı TAHMİN edilmektedir.
Vaftizci Yahya'nın ( Yahya Peygamber ) dini faaliyetlerinden, İsa'nın göğe yükselişine kadar olan zaman aralığını kapsar.
Yuhanna İncili, İsa'nın kilisesinin oluşumunu anlatır. Cennetteki krallığından insanlığa yol göstermeye devam edeceği vurgulanır.
El yazması EN ESKİ İNCİL
Sina Yazması'nın yaklaşık olarak Miladi 330 - 360 tarihleri arasında yazıldığı TAHMİN ediliyor.
Yeni Ahit veya Yeni Antlaşma,
Kitab-ı Mukaddes'te Eski Ahit'in ardından gelen ve
Hristiyanlarca kutsal kabul edilen 27 kitapçıktan oluşan bölüm.
Özgün metinlerin çoğu MS 45 ile MS 140 yılları arasında Yunancanın Koini lehçesinde kaleme alınmıştır.
Bu 27 kitapçık yüzyıllar içerisinde yavaş yavaş tek bir ciltte toplanmıştır.
Mevcut incil'ler ve Hristiyanlık !
iman edilmesi gereken Allahın Kitabına,
iznik konsilinde Ruhbanların Karar verdiği,
ilâhi Vahiy OLMAYAN 4 incilin
Hak Kitap ( ! ) Olarak kabul Seçilmesi,
Vaftiz, Günah Çıkartma, Afaroz ve Teslis ( Üçleme ) gibi uygulamaları olan
( Tarsus'lu Pavlus'un Kurguladığı ) uydurulmuş bir dindir.
* İznik Konsili'nin ana konusu İsa'nın gerçek Tanrı olup olmaması idi.
İznik'te toplanan kilise önderlerin büyük çoğunluğu
İsa'nın gerçek Tanrı olduğu fikrini pekiştirdiler.
Konsilde bu konuda onaylanan İznik İnanç Bildirisi bugüne kadar
Katolik, Ortodoks ve Protestan Kiliselerin ortak olarak kabul ettiği metinlerdendir.
Kitab-ı Mukaddes; Tevrat, Zebur ve incil'lerin birarada olduğu bir Kitaptır.
Uyanık Hristiyanlar "Sözde" incil'lerini Tevrata yamayıp
sanki hepsi Tek bir dinin KitabıyMIŞ da
Kuran Ayrı bir Dinin KitabıyMIŞ gibi davranıyorlar.
Halbuki TEK Tanrıcı Yahudiler,
3 Tanrılı incil'leri Kabul etmiyorlar.