Kitab'ı sana indiren O'dur.
Onun ( Kitabın ) bazı ayetleri Muhkemdir, ( Açık Anlamlı ) dır ki bunlar Kitabın anasıdır.
Diğerleri de Müteşabih ( Benzer Anlamlı ) lardır.
Kalplerinde bir eğrilik olanlar,
Fitne çıkarmak ve Te'vilini ( Keyfi Yorumunu ) yapmak için
Müteşabih ayetlerinin ardına düşerler.
Oysa onun gerçek Te'vilini ancak Allah bilir.
ilimde derinleşmiş olanlar, "Ona inandık, hepsi Rabbimiz katındandır" derler.
( Bu inceliği ) Sağduyu sahiplerinden başkası düşünüp öğüt almaz.
Ali imran 7
Muhkem ayetler : Açık, kesin, manası herkes tarafından aynı şekilde anlaşılan ayetlerdir.
Müteşabih ayetler : Benzer Anlamlı Demektir.
iyice anladıktan sonra bilerek onu Tahrif ederler(di).
Bakara 75
Bir çok ayette yedullah = ALLAH'ın ELi'nden bahsedilmektedir ?
Peki ALLAH'ın ELi varmıdır ?
ALLAH Her şeyden münezzeh yani hiç bir yarattığına benzemiyorsa ALLAHın Eli Olması mümkün değildir,
dolayısıyla yedullah geçen ayetlerdeki EL Kelimesi MECAZ dır.
Yedullah = ALLAHın gücü ve kudreti manasınadır.
Şüphesiz sana baş eğerek ellerini verenler ( biat edenler ),
ALLAH'a baş eğip el vermiş sayılırlar.
ALLAH'ın eli onların ellerinin üstündedir.
Verdiği bu sözden dönen, ancak kendi aleyhine dönmüş olur.
ALLAH'a verdiği sözü yerine getirene, ALLAH büyük ecir verecektir.
Fetih 10
Allah, "Ey iblis! Ellerimle yarattığıma saygı ile eğilmekten seni ne alıkoydu?
Büyüklük mü tasladın, yoksa üstünlerden mi oldun?" dedi.
Sad 75
Kuran kendi kendini açıklarken ve kendi hüküm ve kavramlarına izahat getiriken
aynı kelimelerin müteşabihlerini yani Benzer Anlamlı Kelimeleri kullanır.
Bu bakımdan müteşabihler yani Benzer Anlamlı Kelimeler veya ayetler bir araya getirilerek
Kuran'da yer alan herhangi bir konu ile ilgili açıklayıcı sonuçlara ulaşılabilir.
Kuran'da Geçen Her kelime, her ayette aynı anlama gelmez.
Cihad, Salât, Secde, Zikir, Ziynet vb. Kelimeler Müteşabih'tir,
en az 2 anlamı var demektir.
Teşâbüh masdarından türeyen müteşâbih kelimesi
“benzeşen, ayırt edilmesi zor olacak şekilde birbirine benzeyen” demektir.
Terim olarak mâna yönünden birden fazla ihtimal taşıdığından anlaşılmasında güçlük bulunan lafız veya sözü ifade eder.
Müteşâbih âyette yer alan bir lafız konumuna göre
başka âyetlerde farklı mânalara gelebilir.
Müteşâbihin karşıtı olan muhkem ise
“anlam yönünden başka bir ihtimal taşımayan açık mânalı nas” demektir.