Nikah ( Dini Nikah )
1. Dini nikahta; taraflardan Herhangi Birinin
Müslüman Olmayan Bir Erkek;
Ev Halkının Geçimini Temin Ederken Rızkı,
Riba, Alkol, Kumar vs. Haram Yolla Kazanabilir,
Mehir, iddet Müddeti, Talâk ( Boşanma ), islama Göre Mirasın Paylaşımı Gibi Pek Çok Farza Uymayabilir !"
Resmi nikahta; Bir Kadın ve Bir Erkek Olması Yeterlidir.
( Durun, Bu Nikah Kıyılamaz, Siz Süt Kardeşisiniz Diyen Çıksa Bile ! Resmen Herkes Birbiriyle Evlenebilir. )
Resmi nikahta; Gerek Yoktur.
* Resmi Nikah ile Evlenip Boşanmalarda "Nafaka" Düzenlemesi Erkeğe ADALETSİZLİK ile Sonuçlanıyor !
NAFAKA, ( Barınma, Yiyecek ve Giyecek ) iddet Süresi bitinceye kadardır.
( iddet, Kadın Adet Görüyor ise 3 Temizlik Süresi, Adetten Kesilmişse 3 Ay, Hamileyse Doğuma Kadar Beklemek. )
Dini Nikah Şartları
1. Denetim ( Tarafların islami Esaslara Göre Evlenmeye Mani Durumunun Olup Olmadığı )
2. Kadının Mehir Talebinde Anlaşma
3. ( Nikahı Meşrulaştırmak için ) insanlara Duyurulması.
Evet, Dini nikahta olan şartlar ( resmi nikahta ) da var ise İslami nikaha gerek yoktur denilebilir.
Fakat görüldüğü üzere resmi nikahla İslami nikahın şartları farklılık arz etmektedir.
Bu sebepten İslami kurallarla yapılan nikah şarttır.
Evlenilmesi Haram Olan Kimseler
kızlarınız,
kızkardeşleriniz,
halalarınız,
teyzeleriniz,
kardeş kızları,
kızkardeş kızları,
sizi emziren analarınız,
süt bacılarınız,
eşlerinizin anaları,
kendileriyle birleştiğiniz eşlerinizden olup evlerinizde bulunan üvey kızlarınız size haram kılındı.
Eğer onlarla ( nikahlanıp da ) henüz birleşmemişseniz kızlarını almanızda size bir mahzur yoktur.
Kendi sulbünüzden olan oğullarınızın eşleri ve iki kız kardeşi birden almak da size haram kılındı; ancak geçen geçmiştir.
ALLAH çok bağışlayıcı ve esirgeyicidir.
Nisa 23
İman etmedikleri sürece
Allah’a ortak koşan ( Müşrik ) kadınlarla evlenmeyin.
Allah’a ortak koşan hür kadın hoşunuza gitse de,
mü’min bir cariye Allah’a ortak koşan bir kadından daha hayırlıdır.
İman etmedikleri sürece
Allah’a ortak koşan ( Müşrik ) erkeklerle, kadınlarınızı evlendirmeyin.
Allah’a ortak koşan hür erkek hoşunuza gitse de;
iman eden bir köle, Allah’a ortak koşan bir erkekten daha hayırlıdır.
Onlar ateşe çağırırlar, Allah ise izniyle, cennete ve bağışlanmaya çağırır.
O, insanlara âyetlerini açıklar ki, öğüt alıp düşünsünler.
Bakara 221
Evlenilmesi Helal Olan Kimseler
Mümin kadınlardan iffetli olanlarla,
daha önce kendilerine
kitap verilenlerden olan iffetli kadınlar da,
mehirlerini vermeniz kaydıyla; evlenmek,
zina etmemek ve gizli dost tutmamak üzere size helâldir.
Her kim de inanılması gerekenleri inkâr ederse,
bütün işlediği boşa gider. Ahirette de o, ziyana uğrayanlardandır.
Maide 5
Ey iman edenler !
İçinizden, imanlı hür kadınlarla evlenmeye gücü yetmeyen kimse, ellerinizin altında bulunan imanlı genç kızlarınız ( sayılan ) cariyelerinizden alsın. ALLAH sizin imanınızı daha iyi bilmektedir. Hep aynı köktensiniz ( insanlık bakımından aranızda fark yoktur ). Öyle ise iffetli yaşamaları, zina etmemeleri ve gizli dost da tutmamaları şartı ve sahiplerinin izni ile onları ( cariyeleri ) Nikahlayıp alın, mehirlerini de normal miktarda verin. Evlendikten sonra bir fuhuş yaparlarsa onlara, hür kadınların cezasının yarısı ( uygulanır ). Bu ( cariye ile evlenme izni ), içinizden günaha düşmekten korkanlar içindir. Sabretmeniz ise sizin için daha hayırlıdır. ALLAH çok bağışlayıcı ve esirgeyicidir.
Evlatlıkların Eşleriyle Evlilik !
( Ey Nebi ! )
Hani sen Allah’ın kendisine nimet verdiği,
senin de ( azat etmek suretiyle ) iyilikte bulunduğun kimseye,
( Himayen Altındaki Eski Köleye )
"Eşini nikâhında tut ( onu boşama ) ve Allah’tan sakın" diyordun.
İçinde, Allah’ın ortaya çıkaracağı bir şeyi gizliyor ve insanlardan çekiniyordun.
Oysa kendisinden çekinmene Allah daha lâyıktı.
Zeyd, eşinden yana isteğini yerine getirince ( eşini boşayınca ),
onu seninle evlendirdik ki,
eşlerinden yana isteklerini yerine getirdiklerinde ( onları boşadıklarında ),
evlatlıklarının eşleriyle evlenmeleri konusunda müminlere bir zorluk olmasın.
Allah’ın emri mutlaka yerine getirilmiştir.
Ahzab 37
Kötü kadınlar, kötü erkeklere;
kötü erkekler de kötü kadınlara;
temiz kadınlar temiz erkeklere,
temiz erkekler de temiz kadınlara lâyıktır.
Nur 26
Sizden bekâr olanları, kölelerinizden ve cariyelerinizden durumu uygun olanları evlendirin.
Eğer bunlar yoksul iseler, Allah onları lütfuyla zenginleştirir. Allah, lütfu geniş olandır, hakkıyla bilendir.
Evlenmeye güçleri yetmeyenler de, Allah kendilerini lütfuyla zengin edinceye kadar iffetlerini korusunlar.
Sahip olduğunuz kölelerden "mükâtebe" yapmak isteyenlere gelince, eğer onlarda bir hayır görürseniz onlarla mükâtebe yapın.
Allah’ın size verdiği maldan onlara verin. Dünya hayatının geçici menfaatlerini elde etmek için iffetli olmak isteyen cariyelerinizi fuhşa zorlamayın.
Kim onları buna zorlarsa bilinmelidir ki hiç şüphesiz onların zorlanmasından sonra Allah ( onları ) çok bağışlayıcıdır, çok merhametlidir.
Nur 32 - 33
Kendilerine el sürmeden ya da
mehir belirlemeden kadınları boşarsanız size bir günah yoktur.
( Bu durumda )
"eli geniş olan gücüne göre, eli dar olan da gücüne göre olmak üzere" onlara, aklın ve dinin gereklerine ve marufa uygun olarak
müt'a ( yararlanacakları şeyler verin ) verin.
Bu, iyilik yapanlar üzerinde bir borçtur.
Bakara 236
Mehir
Mehir; İslam Hukuku'nda erkeğin
evlenirken kadına verdiği veya vermeyi taahhüt ettiği para veya maldır.
Mehir kadının malvarlığına dahil olur ve Kadın dilediği tasarrufta bulunabilir.
Erkek Kadını Boşarsa Verdiği Mehiri Geri Alamaz,
Kadın Boşanmak isterse Aldığı Mehiri Geri Verir.
20. Bir eşi bırakıp yerine bir başka eşi almak isterseniz, onlardan birine (öncekine) yüklerle (mal ve para) vermişseniz bile ondan hiçbir şey almayın. Ona iftira ederek ve apaçık bir günaha girerek verdiğinizi alacak mısınız?
21. Onu nasıl alırsınız ki, birbirinize katılmış (birleşerek içli-dışlı olmuş)tınız. Onlar sizden kesin bir güvence (kuvvetli bir ahid) de almışlardı.
Mehir, Müminlere Farz !
Eğer Nebi kendisiyle evlenmek isterse, kendisini mehirsiz olarak Nebi'ye bağışlayan
herhangi bir mümin kadını da müminlere değil de sadece sana helâl kıldık.
Ahzab 50
Mehir; İslam Hukuku'nda erkeğin evlenirken kadına verdiği veya vermeyi taahhüt ettiği para veya maldır.
Mehir kadının malvarlığına dahil olur ve Kadın dilediği tasarrufta bulunabilir.
Erkek Kadını Boşarsa Verdiği Mehiri Geri Alamaz, Kadın Boşanmak isterse Aldığı Mehiri Geri Verir.
Talâk ( Boşanma )
Talâk “tatlik” manasına isimdir. “Bağı kaldırmak, izale etmek, çözmek”
Kurandaki Boşanma Yönteminin Özeti :
Boşanmaya karar vermeden önce çift için 4 aylık bir düşünme ölçüp tartma dönemi gereklidir. ( Bakara 226 )
Bu dört ayın sonunda boşanmaya kararlı iseler kadının bekleme süresi başlar bu sure içerisinde kadın ve erkek aynı evde kalırlar. ( Talak 1 )
Bu sure içerisinde çift boşanmamaya karar verirlerse boşanma işlemi derhal geri çekilir. ( Bakara 229 )
Kadının bekleme süresinde çiftler arasında cinsel ilişki olursa boşanma işlemi fesh edilmis olur. ( Talak 1 )
Normal adet gören kadının bekleme süresi üç defa adet görene kadar, adet görmeyen kadınların bekleme süresi üç ay, ve gebe kadınların bekleme süresi doğum yapıncaya kadardır. ( Bakara 228 ve Talak 4 )
Evliler arasında henüz cinsel ilişki olmamış ise kadın için herhangi bir bekleme süresi yoktur ( Ahzab 49 )
Eğer kadının bekleme süresinden sonra da çiftler boşanmaya kararlı iseler boşanma işleminin tamamlanması için iki şahit gereklidir. ( Talak 2 )
Boşama 2 Defadır. ( Bakara 229 )
Bu yolu takip ederek boşanan çift "kadının başka bir şahısla ( Ciddi ) evlenip ondan da aynı yöntemle boşanmadıktan sonra" tekrar evlenemezler. ( Bakara 230 )
Malaki 2
16 israil’in Tanrısı RAB, “Ben boşanmadan nefret ederim” diyor,
232. Kadınları boşadığınız zaman bekleme sürelerini tamamladıklarında,
Kocaları, bu süre içinde herhangi bir şekilde barışmak isterlerse
eşlerini geri almaya Önceliklidirler.
kendi aralarında örfe uygun olarak anlaşmışlarsa
eski kocalarıyla nikahlanmaları hususunda onlara engel çıkarmayın.
Bu, sizin ALLAH'a ve ahıret gününe inanmış olanınıza verilen öğüttür.
Bu sizin için daha isabetli ve daha temizdir, ALLAH bilir ama siz bilmezsiniz.
iddet
Nafaka Süresi
Adetten Kesilmişse 3 Ay,
Hamileyse Doğuma Kadar.
Küçük Yaştaki Kızlarla Evlenilmeyi Meşru Göstermeye Çalışılan Ayet :
"Adet Görmeyenler"den Kasıt Kız Çocuğu OLAMAZ.
Çünkü Bu Ayet Zaten EVLENMİŞ ve
BOŞANAN KADININ İDDETİ ile ilgilidir.
ALLAH; Erkeklere, Ölümünden Sonra Karısının Bir Yıl Daha Adamın Evinde Kalıp bıraktığı maldan faydalanmasını VASİYET Etmesini istiyor. ( Bakara 240 )
234. “İçinizden ölenlerin geride bıraktıkları eşleri, kendi başlarına dört ay on gün beklerler. Sürelerinin sonuna vardılar mı kendileri hakkında marufa uygun olarak yaptıkları şeyde size bir günah yoktur. ALLAH yaptığınız her şeyin iç yüzünü bilir.”
240. Sizden ölüp de ( dul ) eşler bırakan kimseler, zevcelerinin, evlerinden çıkarılmadan, bir yıla kadar bıraktıkları maldan faydalanmaları hususunda ( sağlıklarında ) vasiyet etsinler.
Eğer o kadınlar, ( kendiliklerinden ) çıkıp giderlerse, kendileri hakkında yaptıkları meşru şeylerden size bir günah yoktur. ALLAH azizdir, hakimdir.
* Çocukların Bakımı Babaya Aittir.
Anne Bakmak isterse Öncelik Hakkı Onundur.
Anne Bakarsa Kız Çocuğu Bluğ Çağa Gelinceye,
Erkek Çocuk 7 Yaşına Gelinceye Kadar NAFAKA Gerekir.
( Boşadığınız ) Kadınları, gücünüz oranında oturmakta olduğunuz yerin bir yanında oturtun, onlara 'darlık ve sıkıntıya düşürmek amacıyla' zarar vermeyin.
Eğer onlar hamile iseler, yüklerini bırakıncaya ( doğumlarını yapıncaya ) kadar onlara NAFAKA verin.
Şayet sizler için ( çocuğu ) emzirirlerse, onlara ücretlerini ödeyin.
( Durum ve ilişkilerinizi ) Kendi aranızda maruf ( güzellikle ve İslam'a uygun bir tarz ) üzere görüşüp-konuşun.
Eğer güçlük içine girerseniz, bu durumda ( çocuğu ) onun ( babası ) için bir başkası emzirebilir.
Talak 6
Her neyi NAFAKA olarak infak eder ve adak olarak neyi adarsanız,
muhakkak ALLAH onu bilir. Zulmedenlerin yardımcıları yoktur.
Bakara 270
Küçük, büyük infak ettileri her NAFAKA ve ( ALLAH yolunda ) aştıkları her vadi,
mutlaka ALLAH'ın yaptıklarının daha güzeliyle onlara karşılığını vermesi için,
( bunlar ) onlar adına yazılmıştır.
Tevbe 121
Geniş-imkanları olan, NAFAKAyı geniş imkanlarına göre versin.
Rızkı kısıtlı tutulan da, artık ALLAH'ın kendisine verdiği kadarıyla versin.
ALLAH, hiçbir nefse ona verdiğinden başkasıyla yükümlülük koymaz.
ALLAH, bir güçlüğün ardından bir kolaylığı kılıp-verecektir.
Talak 7
Hülle !
Boşama iki defadır.
Bundan sonrası ya iyilikle tutmak ya da güzellikle salıvermektir.
Eğer tekrar ( üçüncü defa ) boşarsa, ondan sonra
kadın bir başka erkekle evlenmedikçe onunla evlenmesi kendisine helal olmaz.
Eğer bu kişi de onu boşarsa ve her ikisi de
Allah'ın sınırlarını muhafaza edeceklerine inandıkları takdirde,
yeniden evlenmelerinde sakınca yoktur.
Bakara 229 - 230
* Boşamayı Oyun Haline Getirmeyin !
Nafaka
( Barınma, Yiyecek ve Giyecek ) iddet Süresi bitinceye kadardır.
Kadın Adet Görüyor ise 3 Temizlik Süresi,
Adetten Kesilmişse 3 Ay,
Hamileyse Doğuma Kadar.
* Çocukların Bakımı Babaya Aittir.
Anne Bakmak isterse Öncelik Hakkı Onundur.
Anne Bakarsa Kız Çocuğu Bluğ Çağa Gelinceye,
Erkek Çocuk 7 Yaşına Gelinceye Kadar NAFAKA Gerekir.
( Boşadığınız ) Kadınları, gücünüz oranında oturmakta olduğunuz yerin bir yanında oturtun, onlara 'darlık ve sıkıntıya düşürmek amacıyla' zarar vermeyin.
Kadınları boşadığınız ve onlar da bekleme müddetlerini bitirdikleri vakit, aralarında iyilikle anlaştıkları takdirde, onların ( eski ) kocalarıyla evlenmelerine engel olmayın.
Bakara 232
Bakara 234
( Hemen Evlenmeyecekse ! )
Bakara 240
236. Kendilerine el sürmediğiniz, mehirlerini tespit etmediğiniz kadınları boşamanızda sizin için bir sakınca yoktur. Onları yararlandırın, zengin olan kendi gücü, darda olan da kendi gücü oranında, maruf (meşru ve örfe uygun) bir şekilde yararlandırsın. (Bu,) iyilik edenler üzerinde bir haktır.
237. Eğer onlara mehir tespit eder de, el sürmeden boşarsanız, bu durumda -kendileri veya nikah bağı elinde olanın bağışlaması hariç- tespit ettiğiniz (mehir)in yarısı onlarındır. Sizin (tümünü veya fazlasını) bağışlamanız takvaya daha yakındır. Aranızdaki üstünlüğü (derece farkını) unutmayın. Şüphesiz Allah, yapmakta olduklarınızı görendir.
241. (Kocası tarafından) Boşanan (kadın)ların maruf (meşru) bir tarzda yararlanma (ve geçim pay)ları vardır. Bu, sakınanlar üzerinde bir hak (borç) tır
Üstünlük mü ? / Öncelik mi ?
Boşanmış kadınlar, kendi başlarına ( evlenmeden )
üç ay hali ( hayız veya temizlik müddeti ) beklerler.
Eğer onlar ALLAH’a ve ahiret gününe gerçekten inanmışlarsa,
rahimlerinde ALLAH’ın yarattığını gizlemeleri kendilerine helal olmaz.
Eğer Kocalar BARIŞMAK isterlerse,
bu durumda boşadıkları kadınları geri almaya daha fazla hak sahibidirler.
Erkeklerin kadınlar üzerindeki hakları gibi,
kadınların da erkekler üzerinde EŞİT hakları vardır.
Ancak erkekler,
( BOŞANMA KONUSUNDA ) kadınlara göre
bir derece ( ÖNCELİĞE ) üstünlüğe sahiptirler.
ALLAH azizdir, hakimdir.
Bakara 228
Eğer bir kadın kocasının sadakatsızliğinden, yahut kendisine sırt çevirmesinden endişe ederse aralarını bir barış girişimiyle düzeltmelerinde kendileri için bir sakınca yoktur. Ve barış hep hayırdır. Nefisler, cimrilik ve doymazlığa hazır hale getirilmiştir. Güzel davranır, sakınıp korunursanız ALLAH, yapmakta olduklarınızdan haberdar olacaktır.
Nisa 128
Çiftlerin herbiri kendi gücünün yettiği kadar problemlerin elden çıkmasını önlemek için gerekeni yapmalıdır. Bunu yapmak içinde bencilliği bir tarafa bırakıp fedakarlık yapabilmek gerekir
Erkekler; kadınları gözetip kollayıcıdırlar. Şundan ki, ALLAH, insanların bazılarını bazılarından üstün kılmıştır ve erkekler mallarından bol bol harcamışlardır. İyi ve temiz kadınlar saygılıdırlar; ALLAH'ın kendilerini koruduğu gibi, gizliliği gereken şeyi korurlar. Sadakatsizlik ve iffetsizliklerinden korktuğunuz kadınlara önce öğüt verin, sonra onları yataklarında yalnız bırakın ve nihayet onları evden çıkarın/bulundukları yerden başka yere gönderin! Bunun üzerine size saygılı davranırlarsa artık onlar aleyhine başka bir yol aramayın. ALLAH çok yücedir, sınırsızca büyüktür.
Nisa 34
Kadınları boşadığınız zaman bekleme sürelerini tamamladıklarında, kendi aralarında örfe uygun olarak anlaşmışlarsa eski kocalarıyla nikahlanmaları hususunda onlara engel çıkarmayın. Bu, sizin ALLAH'a ve ahıret gününe inanmış olanınıza verilen öğüttür. Bu sizin için daha isabetli ve daha temizdir, ALLAH bilir ama siz bilmezsiniz.
De ki, onlara ait hükmü size ALLAH açıklıyor
Kitap'ta, kendileri için yazılmışı ( mirası ) vermeyip
Nikahlamak istediğiniz yetim kadınlar, çaresiz çocuklar ve yetimlere karşı
adil davranmanız hakkında size okunan ayetler
( ALLAH'ın hükmünü apaçık ortaya koymaktadır ).
Hayırdan ne yaparsanız şüphesiz ALLAH onu bilmektedir.
Nisa 127