Ana Sayfa

Nikah - Mehir - Talâk - iddet - Hülle - Nafaka


Nikah ( Dini Nikah )

Öncelikle Resmi nikah ile Dini nikahın mahiyetini ve şartlarını kıyaslamalıyız.

1. Dini nikahta; taraflardan Herhangi Birinin 
"Müşrik veya Kâfir" olmaması gerekmektedir.

Resmi nikahta; ise evlenecek kişilerin dini durumlarına bakılmaz.

Müslüman Olmayan Bir Erkek; 
Ev Halkının Geçimini Temin Ederken Rızkı, 
Riba, Alkol, Kumar vs. Haram Yolla Kazanabilir, 

Mehir, iddet Müddeti, Talâk ( Boşanma ), islama Göre Mirasın Paylaşımı Gibi Pek Çok Farza Uymayabilir !" 

2. Dini nikahta; Kuran'da Evlenebilinecek ve Evlenmesi Yasak Olanlar Sayılmıştır.

Resmi nikahta; Bir Kadın ve Bir Erkek Olması Yeterlidir.
( Durun, Bu Nikah Kıyılamaz, Siz Süt Kardeşisiniz Diyen Çıksa Bile ! Resmen Herkes Birbiriyle Evlenebilir. )

3. Dini  nikahta; Mehir Antlaşması vardır, 
Miktarı ve Verilecek Zamanı Kadının Rızasına Bağlıdır.

Resmi nikahta; Gerek Yoktur.

* Resmi Nikah ile Evlenip Boşanmalarda "Nafaka" Düzenlemesi Erkeğe ADALETSİZLİK ile Sonuçlanıyor !

NAFAKA, ( Barınma, Yiyecek ve Giyecek ) iddet Süresi bitinceye kadardır.

( iddet, Kadın Adet Görüyor ise 3 Temizlik Süresi, Adetten Kesilmişse 3 Ay, Hamileyse Doğuma Kadar Beklemek. )


Dini Nikah Şartları

1. Denetim ( Tarafların islami Esaslara Göre Evlenmeye Mani Durumunun Olup Olmadığı )
2. Kadının Mehir Talebinde Anlaşma
3. ( Nikahı Meşrulaştırmak için ) insanlara Duyurulması.
Evet, Dini nikahta olan şartlar ( resmi nikahta ) da var ise İslami nikaha gerek yoktur denilebilir.

Fakat görüldüğü üzere resmi nikahla İslami nikahın şartları farklılık arz etmektedir. 
Bu sebepten İslami kurallarla yapılan nikah şarttır.


Evlenilmesi Haram Olan Kimseler

Analarınız,
kızlarınız,
kızkardeşleriniz,
halalarınız,
teyzeleriniz,
kardeş kızları,
kızkardeş kızları,
sizi emziren analarınız,
süt bacılarınız,
eşlerinizin anaları,
kendileriyle birleştiğiniz eşlerinizden olup evlerinizde bulunan üvey kızlarınız size haram kılındı.
Eğer onlarla ( nikahlanıp da ) henüz birleşmemişseniz kızlarını almanızda size bir mahzur yoktur.
Kendi sulbünüzden olan oğullarınızın eşleri ve iki kız kardeşi birden almak da size haram kılındı; ancak geçen geçmiştir.
ALLAH çok bağışlayıcı ve esirgeyicidir. 
Nisa 23


İman et­me­dik­le­ri sü­re­ce 
Allah’a ortak koşan ( Müşrik ) ka­dın­lar­la ev­len­me­yin. 
Allah’a ortak koşan hür kadın ho­şu­nu­za gitse de, 
mü’min bir ca­ri­ye Allah’a ortak koşan bir ka­dın­dan daha ha­yır­lı­dır. 
İman et­me­dik­le­ri sü­re­ce 
Allah’a ortak koşan ( Müşrik ) er­kek­ler­le, ka­dın­la­rı­nı­zı ev­len­dir­me­yin. 
Allah’a ortak koşan hür erkek ho­şu­nu­za gitse de; 
iman eden bir köle, Allah’a ortak koşan bir er­kek­ten daha ha­yır­lı­dır. 
Onlar ateşe ça­ğı­rır­lar, Allah ise iz­niy­le, cen­ne­te ve ba­ğış­lan­ma­ya ça­ğı­rır. 
O, in­san­la­ra âyet­le­ri­ni açık­lar ki, öğüt alıp dü­şün­sün­ler. 
Bakara 221


Evlenilmesi Helal Olan Kimseler

Mümin kadınlardan iffetli olanlarla, 
daha önce kendilerine 
kitap verilenlerden olan iffetli kadınlar da, 
mehirlerini vermeniz kaydıyla; evlenmek, 
zina etmemek ve gizli dost tutmamak üzere size helâldir. 
Her kim de inanılması gerekenleri inkâr ederse, 
bütün işlediği boşa gider. Ahirette de o, ziyana uğrayanlardandır. 
Maide 5


Ey iman edenler !
Mümin kadınlar hicret ederek size geldiği zaman, onları, imtihan edin.

ALLAH onların imanlarını daha iyi bilir.
Eğer siz de onların inanmış kadınlar olduklarını öğrenirseniz onları kafirlere geri göndermeyin.
Bunlar onlara ( Kafirlere ) helal değildir.

Onlar da bunlara helal olmazlar.

Onların ( kocalarının ) sarfettiklerini ( mehirleri ) geri verin.
Mehirlerini kendilerine verdiğiniz zaman onlarla evlenmenizde size bir günah yoktur.
Kâfir kadınları nikahınızda tutmayın, sarfettiğinizi isteyin.
Onlar da sarfettiklerini istesinler.
ALLAH'ın hükmü budur.
Aranızda O hükmeder.
ALLAH bilendir, hikmet sahibidir. 
Mümtehine 10

İçinizden, imanlı hür kadınlarla evlenmeye gücü yetmeyen kimse, ellerinizin altında bulunan imanlı genç kızlarınız ( sayılan ) cariyelerinizden alsın. ALLAH sizin imanınızı daha iyi bilmektedir. Hep aynı köktensiniz ( insanlık bakımından aranızda fark yoktur ). Öyle ise iffetli yaşamaları, zina etmemeleri ve gizli dost da tutmamaları şartı ve sahiplerinin izni ile onları ( cariyeleri ) Nikahlayıp alın, mehirlerini de normal miktarda verin. Evlendikten sonra bir fuhuş yaparlarsa onlara, hür kadınların cezasının yarısı ( uygulanır ). Bu ( cariye ile evlenme izni ), içinizden günaha düşmekten korkanlar içindir. Sabretmeniz ise sizin için daha hayırlıdır. ALLAH çok bağışlayıcı ve esirgeyicidir. 
Nisa 25

Evlatlıkların Eşleriyle Evlilik !

( Ey Nebi ! )
Hani sen Allah’ın kendisine nimet verdiği, 
senin de ( azat etmek suretiyle ) iyilikte bulunduğun kimseye, 
( Himayen Altındaki Eski Köleye )
"Eşini nikâhında tut ( onu boşama ) ve Allah’tan sakın" diyordun. 

İçinde, Allah’ın ortaya çıkaracağı bir şeyi gizliyor ve insanlardan çekiniyordun. 
Oysa kendisinden çekinmene Allah daha lâyıktı. 

Zeyd, eşinden yana isteğini yerine getirince ( eşini boşayınca )
onu seninle evlendirdik ki, 
eşlerinden yana isteklerini yerine getirdiklerinde ( onları boşadıklarında ), 
evlatlıklarının eşleriyle evlenmeleri konusunda müminlere bir zorluk olmasın. 
Allah’ın emri mutlaka yerine getirilmiştir.
Ahzab 37

Kötü kadınlar, kötü erkeklere; 
kötü erkekler de kötü kadınlara; 
temiz kadınlar temiz erkeklere, 
temiz erkekler de temiz kadınlara lâyıktır. 
Nur 26


Sizden bekâr olanları, kölelerinizden ve cariyelerinizden durumu uygun olanları evlendirin. 
Eğer bunlar yoksul iseler, Allah onları lütfuyla zenginleştirir. Allah, lütfu geniş olandır, hakkıyla bilendir.
Evlenmeye güçleri yetmeyenler de, Allah kendilerini lütfuyla zengin edinceye kadar iffetlerini korusunlar. 
Sahip olduğunuz kölelerden "mükâtebe" yapmak isteyenlere gelince, eğer onlarda bir hayır görürseniz onlarla mükâtebe yapın. 
Allah’ın size verdiği maldan onlara verin. Dünya hayatının geçici menfaatlerini elde etmek için iffetli olmak isteyen cariyelerinizi fuhşa zorlamayın. 
Kim onları buna zorlarsa bilinmelidir ki hiç şüphesiz onların zorlanmasından sonra Allah ( onları ) çok bağışlayıcıdır, çok merhametlidir.
Nur 32 - 33

Muta Nikahı ( Süreli veya Anlaşmalı Nikah Değildir ! ) 

Kendilerine el sürmeden ya da 
mehir belirlemeden kadınları boşarsanız size bir günah yoktur. 
( Bu durumda ) 
"eli geniş olan gücüne göre, eli dar olan da gücüne göre olmak üzere" onlara, aklın ve dinin gereklerine ve marufa uygun olarak 
müt'a yararlanacakları şeyler verin ) verin. 
Bu, iyilik yapanlar üzerinde bir borçtur.
Bakara 236 


Mehir

Mehir; İslam Hukuku'nda erkeğin
evlenirken kadına verdiği veya vermeyi taahhüt ettiği para veya maldır.
Mehir kadının malvarlığına dahil olur ve Kadın dilediği tasarrufta bulunabilir.
Erkek Kadını Boşarsa Verdiği Mehiri Geri Alamaz,
Kadın Boşanmak isterse Aldığı Mehiri Geri Verir.


Nisa Suresi
20. Bir eşi bırakıp yerine bir başka eşi almak isterseniz, onlardan birine (öncekine) yüklerle (mal ve para) vermişseniz bile ondan hiçbir şey almayın. Ona iftira ederek ve apaçık bir günaha girerek verdiğinizi alacak mısınız?
21. Onu nasıl alırsınız ki, birbirinize katılmış (birleşerek içli-dışlı olmuş)tınız. Onlar sizden kesin bir güvence (kuvvetli bir ahid) de almışlardı.

Mehir, Müminlere Farz !

Eğer Nebi kendisiyle evlenmek isterse, kendisini mehirsiz olarak Nebi'ye bağışlayan 
herhangi bir mümin kadını da müminlere değil de sadece sana helâl kıldık.
Ahzab 50

Mehir; İslam Hukuku'nda erkeğin evlenirken kadına verdiği veya vermeyi taahhüt ettiği para veya maldır.
Mehir kadının malvarlığına dahil olur ve Kadın dilediği tasarrufta bulunabilir.
Erkek Kadını Boşarsa Verdiği Mehiri Geri Alamaz, Kadın Boşanmak isterse Aldığı Mehiri Geri Verir.


Talâk ( Boşanma )

Talâk tatlik manasına isimdir. Bağı kaldırmak, izale etmek, çözmek

Kurandaki Boşanma Yönteminin Özeti :

Boşanmaya karar vermeden önce çift için 4 aylık bir düşünme ölçüp tartma dönemi gereklidir. ( Bakara 226 )

Bu dört ayın sonunda boşanmaya kararlı iseler kadının bekleme süresi başlar bu sure içerisinde kadın ve erkek aynı evde kalırlar. ( Talak 1 )

Bu sure içerisinde çift boşanmamaya karar verirlerse boşanma işlemi derhal geri çekilir. ( Bakara 229 )

Kadının bekleme süresinde çiftler arasında cinsel ilişki olursa boşanma işlemi fesh edilmis olur. ( Talak 1 )

Normal adet gören kadının bekleme süresi üç defa adet görene kadar, adet görmeyen kadınların bekleme süresi üç ay, ve gebe kadınların bekleme süresi doğum yapıncaya kadardır. ( Bakara 228 ve Talak 4 )

Evliler arasında henüz cinsel ilişki olmamış ise kadın için herhangi bir bekleme süresi yoktur ( Ahzab 49 )

Eğer kadının bekleme süresinden sonra da çiftler boşanmaya kararlı iseler boşanma işleminin tamamlanması için iki şahit gereklidir. ( Talak 2 )

Boşama 2 Defadır. ( Bakara 229 )

Bu yolu takip ederek boşanan çift "kadının başka bir şahısla ( Ciddi ) evlenip ondan da aynı yöntemle boşanmadıktan sonra" tekrar evlenemezler. ( Bakara 230 )


Malaki 2
16 israil’in Tanrısı RAB, “Ben boşanmadan nefret ederim” diyor,


Bakara Suresi
226. Kadınlar hakkında ila/yaklaşmamaya yemin edenler için dört ay bekleme vardır. Eğer o süre içinde eşlerine dönerlerse ALLAH bağışlayan, merhamet edendir.

227. Eğer boşamaya kesin karar vermişlerse, şüphesiz ALLAH çok iyi işiten, çok iyi bilendir.

228. Boşanmış kadınlar kendi başlarına üç âdet ve temizlenme süresi beklerler. Eğer ALLAH'a ve ahiret gününe inanmakta iseler, ALLAH'ın onların rahimlerinde yarattığını saklamaları kendilerine helal olmaz. 
Kadınların, örfe uygun biçimde, sorumluluklarına benzer hakları da vardır. Erkeklerin kadınlar üzerinde bir derece farkı vardır. ALLAH Aziz'dir, Hakim'dir.

229. Boşama iki kezdir. Bunun ardından ya iyilikle tutmak ya da güzelce serbest bırakmak gerekir. Onlara verdiğinizden bir şeyi geri almanız size helal olmaz. Erkekle kadının ALLAH'ın sınırlarını korumada endişe etmeleri hali başka. Erkek ve kadının ALLAH'ın sınırlarında duramayacaklarından endişe ederseniz, o zaman kadının verdiği fidyede ikisine de bir günah yoktur. işte bunlar ALLAH'ın sınırlandır. Bunları aşmayın. ALLAH'ın sınırlarını aşanlar, işte onlar, zalimlerin ta kendileridirler.

230. Bütün bunların ardından erkek, kadını boşarsa artık bundan sonra başka bir eşle nikahlanıncaya kadar ilk erkeğe helal olmaz. İkinci erkek kadını boşadığında, boşanan kadınla ilk erkek ALLAH'ın sınırlarını koruyabileceklerini düşünürlerse, birbirlerine dönmelerinde sakınca yoktur. İşte bunlar ALLAH'ın sınırlandır ki, ALLAH bunları bilgi sahibi bir topluluğa açıklar.

231. Kadınları boşadığınızda, bekleme sürelerini tamamladılar mı ya onları örfe uygun olarak tutun yahut da örfe uygun olarak serbest bırakın. Onları, zulmetmeniz için, zararlarına bir biçimde, tutmayın. Bunu yapan, öz benliğine zulmetmiş olur. ALLAH'ın ayetlerini eğlence aracı yapmayın.
ALLAH'ın üzerinizdeki nimetini ve kendisiyle size öğüt vermek için indirdiği Kitap'ı ve hikmeti hatırlayın. ALLAH'tan korkun ve bilin ki, ALLAH her şeyi çok iyi bilmektedir. 

232. Kadınları boşadığınız zaman bekleme sürelerini tamamladıklarında, 
Kocaları, bu süre içinde herhangi bir şekilde barışmak isterlerse 
eşlerini geri almaya Önceliklidirler.
kendi aralarında örfe uygun olarak anlaşmışlarsa 
eski kocalarıyla nikahlanmaları hususunda onlara engel çıkarmayın. 
Bu, sizin ALLAH'a ve ahıret gününe inanmış olanınıza verilen öğüttür. 
Bu sizin için daha isabetli ve daha temizdir, ALLAH bilir ama siz bilmezsiniz.


iddet


Nafaka Süresi

( Barınma, Yiyecek ve Giyecek ) iddet Süresi bitinceye kadardır.
Kadın Adet Görüyor ise 3 Temizlik Süresi,
Adetten Kesilmişse 3 Ay,
Hamileyse Doğuma Kadar.

Küçük Yaştaki Kızlarla Evlenilmeyi Meşru Göstermeye Çalışılan Ayet :

Adetten kesilmiş olanlar hakkında şüpheye düşerseniz iddetleri üç aydır; 
( Menopoz ) ADET GÖRMEYENLER de öyle. 
Hamile olanların süreleri doğumları ile biter
Kim ALLAHtan sakınırsa ALLAH onun işinde bir kolaylık oluşturur. 
Talak 4

"Adet Görmeyenler"den Kasıt Kız Çocuğu OLAMAZ. 
Çünkü Bu Ayet Zaten EVLENMİŞ ve 
BOŞANAN KADININ İDDETİ ile ilgilidir.


Ey iman edenler! Mümin kadınları nikahlayıp da, henüz zifafa girmeden onları boşarsanız, onları sayacağınız bir iddet süresince bekletme hakkınız yoktur. O halde onları ( bir bağışla ) memnun edin ve onları güzel bir şekilde serbest bırakın. 
Ahzab 49

Kocası ölen kadınlar : 4 ay 10 gün bekler.

Bu ayete göre, kocası ölen kadınların dört ay on gün iddet beklemesi gerekir. İddet sona ermeden kadın başkasıyla evlenemez. Yasak sadece bununla sınırlıdır, evlilik dışında bir yasak yoktur. ( Bakara 234 )

ALLAH; Erkeklere, Ölümünden Sonra Karısının Bir Yıl Daha Adamın Evinde Kalıp bıraktığı maldan faydalanmasını VASİYET Etmesini istiyor. ( Bakara 240 )

Bakara Suresi
234. “İçinizden ölenlerin geride bıraktıkları eşleri, kendi başlarına dört ay on gün beklerler. Sürelerinin sonuna vardılar mı kendileri hakkında marufa uygun olarak yaptıkları şeyde size bir günah yoktur. ALLAH yaptığınız her şeyin iç yüzünü bilir.”
240. Sizden ölüp de ( dul ) eşler bırakan kimseler, zevcelerinin, evlerinden çıkarılmadan, bir yıla kadar bıraktıkları maldan faydalanmaları hususunda ( sağlıklarında ) vasiyet etsinler.
Eğer o kadınlar, ( kendiliklerinden ) çıkıp giderlerse, kendileri hakkında yaptıkları meşru şeylerden size bir günah yoktur. ALLAH azizdir, hakimdir.


Çocukların Bakımı Babaya Aittir.
Anne Bakmak isterse Öncelik Hakkı Onundur.
Anne Bakarsa Kız Çocuğu Bluğ Çağa Gelinceye,
Erkek Çocuk 7 Yaşına Gelinceye Kadar NAFAKA Gerekir.

( Boşadığınız ) Kadınları, gücünüz oranında oturmakta olduğunuz yerin bir yanında oturtun, onlara 'darlık ve sıkıntıya düşürmek amacıyla' zarar vermeyin.
Eğer onlar hamile iseler, yüklerini bırakıncaya ( doğumlarını yapıncaya ) kadar onlara NAFAKA verin.
Şayet sizler için ( çocuğu ) emzirirlerse, onlara ücretlerini ödeyin.
( Durum ve ilişkilerinizi ) Kendi aranızda maruf ( güzellikle ve İslam'a uygun bir tarz ) üzere görüşüp-konuşun. 
Eğer güçlük içine girerseniz, bu durumda ( çocuğu ) onun ( babası ) için bir başkası emzirebilir. 
Talak 6


Her neyi NAFAKA olarak infak eder ve adak olarak neyi adarsanız, 
muhakkak ALLAH onu bilir. Zulmedenlerin yardımcıları yoktur. 
Bakara 270

Küçük, büyük infak ettileri her NAFAKA ve ( ALLAH yolunda ) aştıkları her vadi, 
mutlaka ALLAH'ın yaptıklarının daha güzeliyle onlara karşılığını vermesi için, 
( bunlar ) onlar adına yazılmıştır. 
Tevbe 121

Geniş-imkanları olan, NAFAKAyı geniş imkanlarına göre versin. 
Rızkı kısıtlı tutulan da, artık ALLAH'ın kendisine verdiği kadarıyla versin. 
ALLAH, hiçbir nefse ona verdiğinden başkasıyla yükümlülük koymaz. 
ALLAH, bir güçlüğün ardından bir kolaylığı kılıp-verecektir. 
Talak 7

Hülle !

Boşama iki defadır.
Bundan sonrası ya iyilikle tutmak ya da güzellikle salıvermektir.
Eğer tekrar ( üçüncü defa ) boşarsa, ondan sonra
kadın bir başka erkekle evlenmedikçe onunla evlenmesi kendisine helal olmaz.
Eğer bu kişi de onu boşarsa ve her ikisi de 
Allah'ın sınırlarını muhafaza edeceklerine inandıkları takdirde, 
yeniden evlenmelerinde sakınca yoktur.
Bakara 229 - 230

* Boşamayı Oyun Haline Getirmeyin !


Nafaka

( Barınma, Yiyecek ve Giyecek ) iddet Süresi bitinceye kadardır.
Kadın Adet Görüyor ise 3 Temizlik Süresi, 
Adetten Kesilmişse 3 Ay, 
Hamileyse Doğuma Kadar

* Çocukların Bakımı Babaya Aittir.
Anne Bakmak isterse Öncelik Hakkı Onundur.
Anne Bakarsa Kız Çocuğu Bluğ Çağa Gelinceye,
Erkek Çocuk 7 Yaşına Gelinceye Kadar NAFAKA Gerekir.


( Boşadığınız ) Kadınları, gücünüz oranında oturmakta olduğunuz yerin bir yanında oturtun, onlara 'darlık ve sıkıntıya düşürmek amacıyla' zarar vermeyin.
Eğer onlar hamile iseler, yüklerini bırakıncaya ( doğumlarını yapıncaya ) kadar onlara NAFAKA verin.
Şayet sizler için ( çocuğu ) emzirirlerse, onlara ücretlerini ödeyin.
( Durum ve ilişkilerinizi ) Kendi aranızda maruf ( güzellikle ve İslam'a uygun bir tarz ) üzere görüşüp-konuşun. Eğer güçlük içine girerseniz, bu durumda ( çocuğu ) onun ( babası ) için bir başkası emzirebilir. 
Talak 6

Her neyi NAFAKA olarak infak eder ve adak olarak neyi adarsanız, muhakkak ALLAH onu bilir. Zulmedenlerin yardımcıları yoktur. 
Bakara 270

Küçük, büyük infak ettileri her NAFAKA ve ( ALLAH yolunda ) aştıkları her vadi, mutlaka ALLAH'ın yaptıklarının daha güzeliyle onlara karşılığını vermesi için, ( bunlar ) onlar adına yazılmıştır. 
Tevbe 121

Geniş-imkanları olan, NAFAKAyı geniş imkanlarına göre versin. Rızkı kısıtlı tutulan da, artık ALLAH'ın kendisine verdiği kadarıyla versin. ALLAH, hiçbir nefse ona verdiğinden başkasıyla yükümlülük koymaz. ALLAH, bir güçlüğün ardından bir kolaylığı kılıp-verecektir. 
Talak 7

Kadınları boşadığınız ve onlar da bekleme müddetlerini bitirdikleri vakit, aralarında iyilikle anlaştıkları takdirde, onların ( eski ) kocalarıyla evlenmelerine engel olmayın.
Bakara 232


“Sizden vefat eden erkeklerin eşlerinin evlenebilmeleri için dört ay on gün iddet beklemeleri gerekir.
Bakara 234

( Hemen Evlenmeyecekse ! )
“Sizden geride eşlerini bırakarak vefat edecek kocalar, eşlerinin bir yıl süre ile evden çıkarılmayıp bıraktıkları maldan geçimlerini sağlamasını temin edecek şekilde vasiyette bulunsunlar. Şayet bunlar kendiliklerinden çıkarlarsa
Bakara 240

Bakara Suresi
236. Kendilerine el sürmediğiniz, mehirlerini tespit etmediğiniz kadınları boşamanızda sizin için bir sakınca yoktur. Onları yararlandırın, zengin olan kendi gücü, darda olan da kendi gücü oranında, maruf (meşru ve örfe uygun) bir şekilde yararlandırsın. (Bu,) iyilik edenler üzerinde bir haktır.
237. Eğer onlara mehir tespit eder de, el sürmeden boşarsanız, bu durumda -kendileri veya nikah bağı elinde olanın bağışlaması hariç- tespit ettiğiniz (mehir)in yarısı onlarındır. Sizin (tümünü veya fazlasını) bağışlamanız takvaya daha yakındır. Aranızdaki üstünlüğü (derece farkını) unutmayın. Şüphesiz Allah, yapmakta olduklarınızı görendir.
241. (Kocası tarafından) Boşanan (kadın)ların maruf (meşru) bir tarzda yararlanma (ve geçim pay)ları vardır. Bu, sakınanlar üzerinde bir hak (borç) tır

Erkekler, Kadınlardan Üstün mü ?

Üstünlük mü ? / Öncelik mi ?
Boşanmış kadınlar, kendi başlarına ( evlenmeden ) 
üç ay hali ( hayız veya temizlik müddeti ) beklerler.
Eğer onlar ALLAH’a ve ahiret gününe gerçekten inanmışlarsa, 
rahimlerinde ALLAH’ın yarattığını gizlemeleri kendilerine helal olmaz.
Eğer Kocalar BARIŞMAK isterlerse, 
bu durumda boşadıkları kadınları geri almaya daha fazla hak sahibidirler.
Erkeklerin kadınlar üzerindeki hakları gibi, 
kadınların da erkekler üzerinde EŞİT hakları vardır.
Ancak erkekler, 
( BOŞANMA KONUSUNDA ) kadınlara göre 
bir derece ( ÖNCELİĞE ) üstünlüğe sahiptirler.
ALLAH azizdir, hakimdir. 
Bakara 228


"Önemli Olan" Evliliği Sürdürebilmek.

Eğer bir kadın kocasının sadakatsızliğinden, yahut kendisine sırt çevirmesinden endişe ederse aralarını bir barış girişimiyle düzeltmelerinde kendileri için bir sakınca yoktur. Ve barış hep hayırdır. Nefisler, cimrilik ve doymazlığa hazır hale getirilmiştir. Güzel davranır, sakınıp korunursanız ALLAH, yapmakta olduklarınızdan haberdar olacaktır. 
Nisa 128

Çiftlerin herbiri kendi gücünün yettiği kadar problemlerin elden çıkmasını önlemek için gerekeni yapmalıdır. Bunu yapmak içinde bencilliği bir tarafa bırakıp fedakarlık yapabilmek gerekir
Erkekler; kadınları gözetip kollayıcıdırlar. Şundan ki, ALLAH, insanların bazılarını bazılarından üstün kılmıştır ve erkekler mallarından bol bol harcamışlardır. İyi ve temiz kadınlar saygılıdırlar; ALLAH'ın kendilerini koruduğu gibi, gizliliği gereken şeyi korurlar. Sadakatsizlik ve iffetsizliklerinden korktuğunuz kadınlara önce öğüt verin, sonra onları yataklarında yalnız bırakın ve nihayet onları evden çıkarın/bulundukları yerden başka yere gönderin! Bunun üzerine size saygılı davranırlarsa artık onlar aleyhine başka bir yol aramayın. ALLAH çok yücedir, sınırsızca büyüktür. 
Nisa 34


Var olan problemi çözmek için aile büyüklerinden yardım isteyin

Eğer karı-kocanın aralarının açılmasından endişe ederseniz, bir hakem erkek tarafından, bir hakem de kadın tarafından gönderin. Bunlar, barıştırmak isterlerse ALLAH, kadınla erkeğin aralarını düzeltmede onları başarılı kılacaktır. ALLAH Alim'dir, her şeyi bilir; Habir'dir, her şeyden haberdardır. 
Nisa 35


İnsanların kötü tavsiyelerine kulak asmayın

Kad
ınları boşadığınız zaman bekleme sürelerini tamamladıklarında, kendi aralarında örfe uygun olarak anlaşmışlarsa eski kocalarıyla nikahlanmaları hususunda onlara engel çıkarmayın. Bu, sizin ALLAH'a ve ahıret gününe inanmış olanınıza verilen öğüttür. Bu sizin için daha isabetli ve daha temizdir, ALLAH bilir ama siz bilmezsiniz. 
Bakara 232

Senden kadınlar hakkında fetva istiyorlar. 
De ki, onlara ait hükmü size ALLAH açıklıyor 
Kitap'ta, kendileri için yazılmışı ( mirası ) vermeyip 
Nikahlamak istediğiniz yetim kadınlar, çaresiz çocuklar ve yetimlere karşı 
adil davranmanız hakkında size okunan ayetler 
( ALLAH'ın hükmünü apaçık ortaya koymaktadır ). 
Hayırdan ne yaparsanız şüphesiz ALLAH onu bilmektedir. 
Nisa 127