Ana Sayfa

Pavlus Hristiyanlığı !


Vay o kimselere ki, elleriyle Kitab'ı yazarlar, 
sonra da onu az bir karşılığa değişmek için, 
"Bu, Allah'ın katındandır" derler. 
Vay ellerinin yazdıklarından ötürü onların haline! 
Vay kazandıklarından dolayı onların haline!
Bakara 79


1 Korintliler 14
37 Kendini peygamber ya da ruhça olgun sayan varsa, 
bilsin ki, size yazdıklarım Rabbin buyruğudur.

Pavlik kiliseler veya elçisel kiliseler, 
Hristiyan misyoner Pavlus'un 
İkinci Misyon Gezisi ve sonrasında kurduğu kiliseler.
Aralarında Hristiyanlığın ilk yedi kilisesi yer almakta olup 
bunların yedisi de Anadolu'dadır.
İnanca göre Pavlik Kilise

Hristiyan müjdeci, 
peygamber ve 
Tanrı tarafından elçi atanan Tarsuslu Pavlus'un, 
Kudüs ve Antakya merkezlerinden yola çıkarak, 
Anadolu, Doğu Avrupa ve Roma'ya yaptığı geziler sırasında 
Hristiyanlığı insanlığa vaaz etmesi sonucu kurulan kiliselerdir. 
Aslında Hristiyan tarihinde bu kiliselere elçisel kiliseler denmektedir. 
Elçisel kiliseler mevcut kiliselere temel teşkil etmiştir.


Pavlusçuluk

Pavlusçuluğun temelinde, biri iyi öbürü kötü iki Tanrı olduğu öğretisi yatar. 
İyi Tanrı gelecekteki dünyanın, 
kötü Tanrı ise bu dünyanın yaratıcısı ve yöneticisidir. 
İyi Tanrı etten ve kemikten bir insan olamayacağına göre 
İsa gerçekten Meryem Ana'nın oğlu olamaz.


Pavlusçu Hristiyanlıkta 
( Pavlunik teolojide 
) 
ön plana çıkan isa'nın çarmıha gerilişi ve dirilişidir.
Çarmıha gerilen Mesih'in ölümü ve ölüler arasından tekrar dirilmesi 
Pavlus için en önemli belirtidir ve Tanrı'nın kavranılamayan bilgeliğidir. *4

Pavlunik teolojinin önemli üç sacayağı olarak şunlar gösterilebilir :
1) isa Tanrı'nın oğludur ve insanların günahlarına keffaret olarak kendini kurban etmek için bedenleşerek yeryüzüne inmiştir. *5
2) isa aslî günah'ın ortadan kaldırılışını çarmıhta kanı ile gerçekleştirmiştir. Çarmıhta ölen isa ölüler arasından dirilerek kalkmış ve insanları idare etmek gayesi ile Baba'nın sağına oturmak üzere göğe yükselmiştir.
3) Teslis. Teslis'in uknumlarından olan Oğul ( isa *6 ve Kutsal Ruh *7 Baba *8 ile aynı derecede tanrıdırlar.

*4- 1. Korintoslular 1,23 ve 30
*5- Romalılar 3, 23- 25; / 5, 6-10; / 6, 1-10; / 8, 1-4
*6- insanları kurtaran ve yargılayan tanrısal güç.
*7- Oğul'u destekleyen ve kişilere bireysel imanı ulaştıran tanrısal güç.
*8- Her şeyi yaratan ve düzenleyen tanrısal güç.


Baş Havari ( Petrus ) Kefas

Matta 16
18 Ben de sana şunu söyleyeyim, sen Petrus’sun ve ben kilisemi bu kayanın üzerine kuracağım. Ölüler diyarının kapıları ona karşı direnemeyecek.
19 Göklerin Egemenliği’nin anahtarlarını sana vereceğim.
Yeryüzünde bağlayacağın her şey göklerde de bağlanmış olacak; yeryüzünde çözeceğin her şey göklerde de çözülmüş olacak.”


Pavlus Antakya’da,
Matta 16 / 18 19 da isanıÇok Güvendiği
Göklerin Egemenliği’nin anahtarlarını verdiği
Baş Havarisi ( Petrus ) Kefas’ı Azarlıyor


Galatyalılar 2
11 Ne var ki, ( Petrus ) Kefas Antakya’ya geldiği zaman, suçlu olduğu için ona açıkça karşı geldim.
12 Çünkü Yakup’un yanından bazı adamlar gelmeden önce Kefas öteki uluslardan olanlarla birlikte yemek yerdi. Ama o adamlar gelince sünnet yanlılarından korkarak sünnetsizlerden uzaklaştı, onlarla yemek yemez oldu.
13 Öbür Yahudiler de onun gibi ikiyüzlülük ettiler.
Sonunda Barnaba bile onların ikiyüzlülüğüne kapıldı.
14 Müjde ( incil ) gerçeğine uygun davranmadıklarını görünce 
hepsinin önünde ( Petrus ) Kefas’a şöyle dedim:
“Yahudi olduğun halde Yahudi gibi değil,
öteki uluslardan biri gibi yaşıyorsun, nasıl olur da ulusları
Yahudi gibi yaşamaya ( Musa Yasasına Uymaya ) zorlarsın?

Galatyalılar 3
10 
Yasa’nın gereklerini yapmış olmaya güvenenlerin hepsi lanet altındadır. 
Çünkü şöyle yazılmıştır: 
“Yasa Kitabı’nda yazılı olan her şeyi sürekli yerine getirmeyen herkes lanetlidir.”
11 Tanrı katında hiç kimsenin Yasa’yla aklanmadığı açıktır. 
Çünkü “İmanla aklanan yaşayacaktır.”
12 Yasa imana dayalı değildir. 
Tersine, “Yasa’nın gereklerini yapan, onlar sayesinde yaşayacaktır.”

Kutsal Yasa'nın Amacı
21 Öyleyse Kutsal Yasa Tanrı'nın vaatlerine aykırı mıdır? Kesinlikle hayır! 
Çünkü yaşam sağlayabilen bir yasa verilseydi, 
elbette insanlar yasayla aklanırdı. 
22 Oysa İsa Mesih'e olan imana dayanan vaat iman edenlere verilsin diye, 
Kutsal Yazı bütün dünyayı günahın tutsağı ilan ediyor.
23 Bu iman gelmeden önce Yasa altında hapsedilmiştik, 
gelecek iman açıklanıncaya dek Yasa'nın tutuklusuyduk. 
24 Yani imanla aklanalım diye Mesih'in gelişine dek Yasa eğitmenimiz oldu. 
25 Ama iman gelmiş olduğundan, artık Yasa'nın denetiminde değiliz. 


Pavlusun Yasaya Karşı Çıkışı Aslında isa ve Öğretisinedir !

Çünkü

Matta 5
17  Kutsal Yasa’yı ya da
peygamberlerin sözlerini geçersiz kılmak için geldiğimi sanmayın.
Ben geçersiz kılmaya değil, tamamlamaya geldim.
18 Size doğrusunu söyleyeyim, yer ve gök ortadan kalkmadan, her şey gerçekleşmeden, Kutsal Yasa’dan ufacık bir harf ya da bir nokta bile yok olmayacak.
19 Bu nedenle, bu buyrukların en küçüğünden birini kim çiğner ve başkalarına öyle öğretirse, Göklerin Egemenliği’nde en küçük sayılacak. Ama bu buyrukları kim yerine getirir ve başkalarına öğretirse, Göklerin Egemenliği’nde büyük sayılacak.

Markos 10
17 İsa yola çıkarken, biri koşarak yanına geldi. Önünde diz çöküp O’na, “İyi öğretmenim, sonsuz yaşama kavuşmak için ne yapmalıyım?” diye sordu.
18 İsa, “Bana neden iyi diyorsun?” dedi.
“İyi olan yalnız biri var, O da Tanrı’dır.
19 O’nun buyruklarını biliyorsun:
‘Adam öldürmeyeceksin,
zina etmeyeceksin,
çalmayacaksın,
yalan yere tanıklık etmeyeceksin, ,
kimsenin hakkını yemeyeceksin,
annene babana saygı göstereceksin.’ ”

Matta 19
18 - 
19 “Hangi buyrukları?” diye sordu adam.
İsa şu karşılığı verdi: “
‘Adam öldürmeyeceksin,
zina etmeyeceksin,
çalmayacaksın,
yalan yere tanıklık etmeyeceksin,
annene babana saygı göstereceksin’ ve
‘Komşunu kendin gibi seveceksin.’ ”

Luka 18
20 
O’nun buyruklarını biliyorsun:
‘Zina etmeyeceksin,
adam öldürmeyeceksin,
çalmayacaksın,
yalan yere tanıklık etmeyeceksin,
annene babana saygı göstereceksin.’ ”


ikiyüzlü Pavlus !

Filipililer 3
1 Sonuç olarak, kardeşlerim, Rab’de sevinin. Size aynı şeyleri yazmak bana usanç vermez; hem bu sizin için bir güvencedir.
2 Kötülük yapan o adamlardan, o köpeklerden sakının; 
o sünnet bağnazlarından ( Yahudilerden ) sakının!
3 Çünkü gerçek sünnetliler Tanrı’nın Ruhu aracılığıyla tapınan, 
Mesih İsa’yla övünen, insansal özelliklere güvenmeyen bizleriz.
4 Ben aslında bunlara da güvenebilirdim. 
Eğer başka biri bunlara güvenebileceğini sanıyorsa, ben daha çok güvenebilirim.
Sekiz günlükken sünnet oldum. 
İsrail soyundan, Benyamin oymağından, özbeöz İbrani’yim. 
Kutsal Yasa’ya bağlılık derseniz, Ferisi’ydim.
6 Gayret derseniz, kiliseye zulmeden biriydim.
Yasa’ya dayanan doğruluk derseniz, kusursuzdum.


Pavlusa Göre Kutsal Yasa Artık Geçersizmiş !

Romalılar 8
3 İnsan benliğinden ötürü
güçsüz olan Kutsal Yasa’nın yapamadığını
Tanrı yaptı.
Öz Oğlu’nu
günahlı insan benzerliğinde
günah sunusu olarak gönderip
günahı insan benliğinde yargıladı.

Romalılar 10
4 Oysa her iman edenin aklanması için Mesih, Kutsal Yasa’nın sonudur.

Romalılar 3
19
 Kutsal Yasa’da söylenenlerin her ağız kapansın, bütün dünya Tanrı’ya hesap versin diye Yasa’nın yönetimi altındakilere söylendiğini biliyoruz.
20 Bu nedenle Yasa’nın gereklerini yapmakla
hiç kimse Tanrı katında aklanmayacaktır.
Çünkü Yasa sayesinde günahın bilincine varılır.
21 Ama şimdi Yasa’dan bağımsız olarak Tanrı’nın insanı nasıl aklayacağı açıklandı. Yasa ve peygamberler buna tanıklık ediyor.
22 Tanrı insanları İsa Mesih’e olan imanlarıyla aklar. Bunu, iman eden herkes için yapar. Hiç ayrım yoktur.

Galatyalılar 2
21
 Tanrı’nın lütfunu geçersiz saymış değilim.
Çünkü aklanma Yasa aracılığıyla sağlanabilseydi,
o zaman Mesih boş yere ölmüş olurdu.”


Pavlus Havarileri Aşağılıyor !

Galatyalılar 2
4 Ne var ki, İsa Mesih’te sahip olduğumuz özgürlüğü el altından öğrenmek ve böylece bizi köleleştirmek için gizlice aramıza sızan sahte kardeşler vardı.
Müjde gerçeği sürekli sizinle kalsın diye bir an bile onlara boyun eğip teslim olmadık.
6 Ama ileri gelenler ( Havariler ) ne oldukları bence önemli değil, Tanrı insanlar arasında ayrım yapmaz– evet, bu ileri gelenler söylediklerime bir şey katmadılar.
7 Tam tersine,
Müjde’yi sünnetlilere bildirme işi nasıl Petrus’a verildiyse,
sünnetsizlere bildirme işinin de bana verildiğini gördüler.
Çünkü sünnetlilere elçilik etmesi için Petrus’ta etkin olan Tanrı,
öteki uluslara elçilik etmem için bende de etkin oldu.
Topluluğun direkleri sayılan Yakup, ( Petrus ) Kefas ve Yuhanna bana bağışlanan lütfu sezince paydaşlığımızın işareti olarak bana ve Barnaba’ya sağ ellerini uzattılar. Öteki uluslara bizlerin, Yahudiler’e kendilerinin gitmesini uygun gördüler.
10 Ancak yoksulları anımsamamızı istediler. Zaten ben de bunu yapmaya gayret ediyordum.


Yeni Ahitʼte Pavlus hakkındaki bilgilere göre, 
Paul ( Pavlus ) adını almadan önce Saul olarak anılıyordu. 


Kendisini Hristiyanları ve Hristiyanlığı yok etmeye adamıştı. 

Hristiyan olmadan önce Hristiyanlara şiddetli zulümler yaptığını 
Pavlus kendisi itiraf etmektedir. 

Pavlus, Hristiyanları tutuklamak amacıyla Şam’a yolculuk ederken 
( Vefat etmiş iken ! ) İsa kendisine göründü ve 
Pavlus bu vakada görme kabiliyetini kaybetti. 
Üç gün sonra Şamlı Hananya, 
Pavlus’un gözlerinin tekrar şifa bulmasına vesile oldu.
Pavlus, bu yolculukta Hristiyan oldu.

O günden itibaren Pavlus, 
Nasıralı İsa’nın İsrailoğullarının beklediği Mesih ve 
aynı zamanda da Tanrı’nın Oğlu olduğunu 
insanlara vaaz etmeye başladı.
Elçilerin İşleri kitabının yaklaşık yarısı Pavlus’un hayatından bahseder. 
Pavlus Hristiyanlığın Yahudilikten ayrı müstakil bir din haline gelmesi konusunda 
en önemli rolü üstlenmiştir.


Pavlus, Yahudi dünyasında uzun zaman açıkça hiç dile getirilmeyen bir din adamıydı. 
Talmud’da ve diğer Yahudi sözel geleneğinde Pavlus’tan açıkça bahsedilmez.
Ancak Orta Çağ Avrupasında ortaya çıkan 
İsa’nın yaşam öyküsü Toledot Yeşu’da Pavlus’tan bahsedilir. 
Toledot Yeşu’da Pavlus’un, 
Hristiyanlığı tahrif etmek için görevlendirilmiş 
bir Yahudi ajanı olduğu anlatılır.


Hani havarilere, " Bana ve Elçime iman edin " diye vahyetmiştim. 
Onlar ( da ), " İman ettik, bizim ALLAH'a teslim olmuş kimseler ( muslimun ) olduğumuza sen de şahit ol " demişlerdi.
Maide 111

Pavlus Havari Değildi !

Matta 10
2 - 4 
Bu on iki elçinin adları şöyle: 
Birincisi Petrus adıyla bilinen Simunonun kardeşi Andreas, 
Zebedi'nin oğulları Yakup ve Yuhanna
Filipus ve Bartalmay
Tomas ve 
vergi görevlisi Matta
Alfay oğlu Yakup ve Taday
Yurtsever Simun ve 
İsa'ya ihanet eden Yahuda İskariot.

* Son Cümleden de anlaşılacağı üzere "isa'ya ihanet eden !" bu sözlerin, 
isa'nın ilâhi vahyi tebliği ile söylenmiş olamayacağı 
"Bu sözlerin, yazanın fikri" olduğu anlaşılır.


Pavlus'un mektupları
Yeni Ahit'te yer alan, yazarı ya da yazdıranının 
Pavlus olduğu düşünülen 14 kitaptan oluşan bölümdür. 

Hristiyanların da Pavlus'un Mektuplarına
ilâhi Vahiy miş gibi iman etmesi başka bir komedi !


Nerden Baksan Tutarsızlık, Nerden Baksan Megalomanca !

Galatyalılar 1

Mesih’in Elçisi Pavlus

11 Kardeşlerim, yaydığım Müjde’nin insandan kaynaklanmadığını bilmenizi istiyorum.

12 Çünkü ben onu insandan almadım, kimseden de öğrenmedim. 
Bunu bana İsa Mesih vahiy yoluyla açıkladı.

13 Yahudi dinine bağlı olduğum zaman nasıl bir yaşam sürdüğümü duydunuz. Tanrı’nın kilisesine alabildiğine zulmediyor, onu kırıp geçiriyordum.

14 Yahudi dininde yaşıtım olan soydaşlarımın birçoğundan daha ilerideydim, atalarımın geleneklerini savunmakta çok daha gayretliydim.

15-16 Ama beni daha annemin rahmindeyken seçip lütfuyla çağıran Tanrı, uluslara müjdelemem için Oğlu’nu bana göstermeye razı olunca hemen insanlara danışmadım;

17 Yeruşalim’e, benden önce elçi olanların yanına da gitmedim; Arabistan’a gittim, sonra yine Şam’a döndüm.

18 Bundan üç yıl sonra Kefas’la tanışmak üzere Yeruşalim’e gittim, on beş gün onun yanında kaldım.

19 Öbür elçilerden hiçbirini görmedim, yalnız Rab İsa’nın kardeşi Yakup’u gördüm.

20 Bakın, size yazdıklarımın yalan olmadığını Tanrı’nın önünde belirtiyorum.

21 Sonra Suriye ve Kilikya bölgelerine gittim.

22 Yahudiye’nin Mesih’e ait kiliseleri beni şahsen tanımıyorlardı.

23 Yalnız, “Bir zamanlar bize zulmeden adam, önceleri yıkmaya çalıştığı imanı şimdi yayıyor” dendiğini duymuşlardı.

24 Böylece benden ötürü Tanrı’yı yüceltiyorlardı.


İsa’nın öğretileri ile Pavlus’un öğretileri arasındaki Tevrat’a bağlılık ile ilgili farklılıklar:

1. Yasa ve İman
İsa: Tevrat’ın hükümleri geçerlidir ve yerine getirilmelidir. "Ben Yasa'yı geçersiz kılmaya gelmedim, yerine getirmeye geldim" (Matta 5:17)
İsa, Tevrat’a sadık kalmayı öğütler, çünkü Tanrı'nın emirleri insanların doğru yaşaması için gereklidir.

Pavlus: İmanla kurtuluş yeterlidir, Yahudi yasaları (Tevrat’ın hükümleri) Hristiyanlar için geçerli değildir. 
"Yasa'ya giren herkes, Mesih'ten yararlanamaz" (Galatyalılar 5:4). Pavlus, Tevrat’a bağlılık yerine imanın yeterli olduğunu savunur.

2. Sünnet
İsa: Sünnet, Yahudi geleneğinin bir parçasıdır ve İsa zamanında uygulanıyordu.
Ancak İsa, içsel sadakat ve kalp temizliğinin daha önemli olduğunu öğretmiştir. 
Sünnet yalnızca dışsal bir işaret olarak değil, kalpten Tanrı'ya olan bağlılıkla birleşmelidir.

Pavlus: Sünnet, Hristiyanlar için gereksizdir. Pavlus, Galatyalılar 5:2'de şöyle der: "Eğer sünnet olursanız, Mesih'ten faydalanamazsınız." 
O, Tevrat’ın ritüellerini reddetmiş ve imanın yeterli olduğunu vurgulamıştır.

3. Tevrat’ın Ahlaki Yasaları
İsa: Tevrat'ın ahlaki yasalarına sadık kalınması gerektiğini öğretmiştir. Özellikle sevgiyi, merhameti ve Bağışlamayı vurgulamış, 
insanların Tanrı'ya ve birbirlerine karşı olan sorumluluklarını yerine getirmelerini istemiştir.

Pavlus: Pavlus da ahlaki yasaların önemli olduğunu kabul etmekle birlikte, bunları imanla birleştirir. 
Pavlus, Tevrat’ın ahlaki hükümlerinin imanla içsel bir şekilde yerine getirileceğini söyler, dışsal eylemler ve ritüellerin çok önemli olmadığını savunur.

4. Günah ve Kurtuluş
İsa: Günahların bağışlanması ve doğru yaşam için Tevrat’a uygun yaşama vurgu yapmıştır. 
İsa, Tanrı’nın krallığını kurmayı, insanların Tanrı’ya yönelmesini ve günahlarından tövbe etmelerini istemiştir.

Pavlus: Günahların affı ve kurtuluş, imanla mümkündür. "Çünkü lütufla, imanla kurtuldunuz" (Efesliler 2:8-9)
Pavlus’a göre, günahların bağışlanması iman yoluyla gerçekleşir ve Tevrat’ın yasaları buna bir engel değildir.

5. Yahudi Yasalarına İhtiyaç
İsa: Yahudi yasalarının yerine getirilmesi gerektiğini kabul etmiştir. 
İsa, Tevrat’a sadık kalmayı öğütlerken, bu yasaların Tanrı'ya doğru yaşam için gerekli olduğunu savunur.

Pavlus: Pavlus, Yahudi yasalarının (özellikle sünnet ve ritüellerin) Hristiyanlar için geçerli olmadığına inanıyordu. 
**"Yahudi yasası"**nın artık Hristiyanlar için bir bağlayıcılığı yoktur.




Meryem oğlu isa Nasıl "Tanrı" Oldu ?